-
Data: 2018-11-06 15:09:07
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:
> On Thu, 01 Nov 2018 23:35:15 -0700, przemek.jedrzejczak wrote:
>> (na 3 pasmowce) i tiry zaczynaja sie wyprzedzac , nie ma problemu ale
>> koles ktory jechal 120 km/h tez chce skorzystac u okazji i wskakuje na
>> lewy, fura dobra (jakis Mietek) moglby depnac ale tempomat trzeba by
>> wylaczyc a to meczy wiec zwalniam do 120 km/h i czekam
>
> Całkiem poza konkursem zapytam: a czy te tempomaty się same nie wyłączają
> w "dynamicznych" sytuacjach? Ja w aucie tempomatu nie mam, ale u małżonki
> w Dusterze jest tak, że jak się mocno depnie gaz to tempomat się
> tymczasowo wyłącza, i włącza z powrotem automatycznie dopiero kiedy
> prędkość powróci do tej ustawionej. Jak to odkryłem (małżonka do tej pory
> nie wie) to pomyślałem że całkiem sprytne i uznałem że pewno teraz każdy
> tak ma.
Każdy tak ma, i to od bardzo dawna. Miałem tak w Toyocie Camry, rocznik
1995.
Pedał hamulca kasuje ustawioną prędkość w tempomacie ale pedał gazu nie: po
prostu auto przyspiesza ile kierowca sobie zażyczy a jak puścisz pedał gazu
to zwalnia do tego co było ustawione na tempomacie wcześniej.
> Sam pedał gazu jest tak skonstruowany że ma dwa "dna". Kiedy
> wydaje się że już dalej nie pójdzie, to jednak można mocniej wcisnąć i
> wtedy właśnie samochód przechodzi w tryb 'no limit'.
W VW to jest po prostu przycisk pod pedałem na podłodze wykrywający
naciśnięcie gazu ,,do dechy" i odpowiednio skorygowanie nastaw automatycznej
skrzyni biegów czy też zarządzania wtryskami i przepustnicą aby wygenerować
impulsowo największe możliwe przyspieszenie.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.18 22:42 j...@i...pl
- 19.11.18 03:32 Zenek Kapelinder
- 19.11.18 07:05 Shrek
- 22.11.18 00:04 j...@i...pl
- 25.11.18 23:41 Marek S
- 10.12.18 11:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A