eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowcówRe: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!takemy.news.telefonica.de!telefonica.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news
    .xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!
    feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx21.ams1.POSTE
    D!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    References: <pr2m9b$8bf$1@node1.news.atman.pl>
    <15qk5o2j669qv$.ga3xt5340key.dlg@40tude.net>
    <pr2p7l$bug$1@node1.news.atman.pl>
    <i4y0n52gorr3.dsvb2ks2ouzt$.dlg@40tude.net>
    <pr4vkc$gfj$1@node1.news.atman.pl>
    <1s3qpj7i2zgc6$.dilx6xlmf0x3$.dlg@40tude.net>
    <pr5ccl$spk$1@node1.news.atman.pl> <b8yBD.353169$PY.2121@fx05.ams1>
    <pr7vs8$6aa$1@node2.news.atman.pl> <l3MBD.232459$031.228010@fx15.ams1>
    <prahr3$hh6$1@node2.news.atman.pl> <Vl7CD.485493$Yx.414764@fx10.ams1>
    <prdadv$g7b$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 68
    Message-ID: <YYOCD.302301$0j1.47357@fx21.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 02 Nov 2018 02:51:36 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Fri, 02 Nov 2018 02:51:36 GMT
    X-Received-Body-CRC: 2613060083
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642789
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2018-10-31, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > W dniu 2018-10-31 o 02:14, Marcin Debowski pisze:
    >
    >>> Ja migam, mi migają lecz w życiu nie pomyślałbym o takiej interpretacji.
    >>> Dla mnie to zwykła forma komunikacji. Gdy autobus wpuszczam z zatoczki,
    >>> to też migam.
    >>
    >> No ale widzisz, że kupa ludzi tak mysli. Liczą się okoliczności.
    >
    > Tak. Pewnie to wynika z zaszłości bo kiedyś, chyba w latach 90tych,
    > faktycznie było tak, że błyskanie = rzucanie fuckami. Pospolite było
    > siadanie na dupie komuś i dawaj długimi etc.

    Juz nie jest? Ostatnio nie jezdze po Polsce za często, ale jak jezdzę to
    moze rzucania fakami nie spotykam, ale siedzenie na dupie i łyskanie się
    chyba nadal zdarza?

    >> A dlaczego by ten negatywny odbiór mieli Ci zakomunikować? To nie jest
    >> jakaś wielka sprawa. Nie warto eskalowac, bo by sie człowiek zajechał.
    >> Za dużo jest sytuacji tej klasy.
    >
    > Założyłem, że jeśli ktoś wpada w furię, to z pewnością zakomunikuje to :-)

    Do furii chyba daleko :) Klasa: irytacja.

    > To teraz z drugiej strony jak to wygląda. Zwykle daję znak z daleka gdy
    > dostrzegam dużą różnicę prędkości. Robię to tylko wtedy gdy widzę, że ów
    > kierowca ma gdzie zjechać. Jednakże z daleka zdarza mi się źle ocenić
    > sytuację i gość nie ma dokąd zjechać więc jadę w miarę bezpiecznej
    > odległości i czekam. Kierowca został poinformowany więc wie, że chcę
    > szybciej i zwykle przepuszcza chwilę potem. Tak zazwyczaj jest.

    No tak ten tego, to błyskanie z daleka. Mówię, jakbym odebrał.

    >> A jak to właściwie wygląda prawnie? Mówi się o dostosowaniu prędkości do
    >> warunków na drodze, tez często umiejętnosci i stanu kierowcy (zmęcznie,
    >> wiek). Jak ktos się nie czuje komfortowo (w danej sytuiacji w tym
    >> zmęczenia) to nie powinien w ogóle jechać?
    >
    > Jeśli ktoś jest zmęczony to _ABSOLUTNIE_ nie powinien prowadzić
    > samochodu. Nie ma różnicy w sprawności zmęczonego kierowcy jak i
    > pijanego jak bela. Jednakże tylko kierowcy ciężarówek mają na to jakieś
    > przepisy. Kierowca osobówki może tracić przytomność za kierownicą i
    > będzie to zgodne z prawem. Pewnie dlatego, że policji trudno jest
    > zmierzyć poziom zmęczenia kierowcy.

    Jest gradacja, nie? Po pracy wszyscy sa na ogół w jakims stopniu zmęczeni,
    a jednak wracają samochodami. Chyba z ihc strony to przejaw rozsądku, że
    pojada wolniej? :)

    > Natomiast co do umiejętności, to wiem, że ciągnięcie za sobą sznurka
    > samochodów bo się nie umie szybciej, gdy warunki drogowe są doskonałe
    > jest tamowaniem ruchu i jest na to taryfikator. Co innego w deszczu,
    > śniegu etc. Z tego powodu w zeszłym roku wystawiono ponoć 615 mandatów
    > (wspominałem gdzieś - może i Tobie). Kuriozalnie mało.

    Nie, mi nie :) Jestem chyba mimo wszystko z tych szybszych. Generalnie
    mój styl jazdy przypomina ten opisany przez DżejEfa, jak mam kogos na
    dupie to w pierwszym rzędzie przyspieszam, nawet ponad limit.

    Nb. z tą wolną jazdą, znaczy niekaraniem, to chyba jakas masa krytyczna
    przyzwyczajenia. Tak jakoś kilkanaście lat temu zdarzyło mi się jechać
    radiowozem z policjantem i się strasznie wkurzał, że jak tylko ludzie
    zobaczą w lusterku rediowóz to zaraz zwalniają do 40. :) Musi być
    kulsony na to jeszcze nie wpadły, a normalni nie czepiają się w takich sytuacjach.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: