-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!takemy.news.telefonica.de!telefonica.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news
.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!
feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx21.ams1.POSTE
D!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
References: <pr2m9b$8bf$1@node1.news.atman.pl>
<15qk5o2j669qv$.ga3xt5340key.dlg@40tude.net>
<pr2p7l$bug$1@node1.news.atman.pl>
<i4y0n52gorr3.dsvb2ks2ouzt$.dlg@40tude.net>
<pr4vkc$gfj$1@node1.news.atman.pl>
<1s3qpj7i2zgc6$.dilx6xlmf0x3$.dlg@40tude.net>
<pr5ccl$spk$1@node1.news.atman.pl> <b8yBD.353169$PY.2121@fx05.ams1>
<pr7vs8$6aa$1@node2.news.atman.pl> <l3MBD.232459$031.228010@fx15.ams1>
<prahr3$hh6$1@node2.news.atman.pl> <Vl7CD.485493$Yx.414764@fx10.ams1>
<prdadv$g7b$1@node1.news.atman.pl>
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 68
Message-ID: <YYOCD.302301$0j1.47357@fx21.ams1>
X-Complaints-To: a...@t...nl
NNTP-Posting-Date: Fri, 02 Nov 2018 02:51:36 UTC
Organization: Tweaknews
Date: Fri, 02 Nov 2018 02:51:36 GMT
X-Received-Body-CRC: 2613060083
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642789
[ ukryj nagłówki ]On 2018-10-31, Marek S <p...@s...com> wrote:
> W dniu 2018-10-31 o 02:14, Marcin Debowski pisze:
>
>>> Ja migam, mi migają lecz w życiu nie pomyślałbym o takiej interpretacji.
>>> Dla mnie to zwykła forma komunikacji. Gdy autobus wpuszczam z zatoczki,
>>> to też migam.
>>
>> No ale widzisz, że kupa ludzi tak mysli. Liczą się okoliczności.
>
> Tak. Pewnie to wynika z zaszłości bo kiedyś, chyba w latach 90tych,
> faktycznie było tak, że błyskanie = rzucanie fuckami. Pospolite było
> siadanie na dupie komuś i dawaj długimi etc.
Juz nie jest? Ostatnio nie jezdze po Polsce za często, ale jak jezdzę to
moze rzucania fakami nie spotykam, ale siedzenie na dupie i łyskanie się
chyba nadal zdarza?
>> A dlaczego by ten negatywny odbiór mieli Ci zakomunikować? To nie jest
>> jakaś wielka sprawa. Nie warto eskalowac, bo by sie człowiek zajechał.
>> Za dużo jest sytuacji tej klasy.
>
> Założyłem, że jeśli ktoś wpada w furię, to z pewnością zakomunikuje to :-)
Do furii chyba daleko :) Klasa: irytacja.
> To teraz z drugiej strony jak to wygląda. Zwykle daję znak z daleka gdy
> dostrzegam dużą różnicę prędkości. Robię to tylko wtedy gdy widzę, że ów
> kierowca ma gdzie zjechać. Jednakże z daleka zdarza mi się źle ocenić
> sytuację i gość nie ma dokąd zjechać więc jadę w miarę bezpiecznej
> odległości i czekam. Kierowca został poinformowany więc wie, że chcę
> szybciej i zwykle przepuszcza chwilę potem. Tak zazwyczaj jest.
No tak ten tego, to błyskanie z daleka. Mówię, jakbym odebrał.
>> A jak to właściwie wygląda prawnie? Mówi się o dostosowaniu prędkości do
>> warunków na drodze, tez często umiejętnosci i stanu kierowcy (zmęcznie,
>> wiek). Jak ktos się nie czuje komfortowo (w danej sytuiacji w tym
>> zmęczenia) to nie powinien w ogóle jechać?
>
> Jeśli ktoś jest zmęczony to _ABSOLUTNIE_ nie powinien prowadzić
> samochodu. Nie ma różnicy w sprawności zmęczonego kierowcy jak i
> pijanego jak bela. Jednakże tylko kierowcy ciężarówek mają na to jakieś
> przepisy. Kierowca osobówki może tracić przytomność za kierownicą i
> będzie to zgodne z prawem. Pewnie dlatego, że policji trudno jest
> zmierzyć poziom zmęczenia kierowcy.
Jest gradacja, nie? Po pracy wszyscy sa na ogół w jakims stopniu zmęczeni,
a jednak wracają samochodami. Chyba z ihc strony to przejaw rozsądku, że
pojada wolniej? :)
> Natomiast co do umiejętności, to wiem, że ciągnięcie za sobą sznurka
> samochodów bo się nie umie szybciej, gdy warunki drogowe są doskonałe
> jest tamowaniem ruchu i jest na to taryfikator. Co innego w deszczu,
> śniegu etc. Z tego powodu w zeszłym roku wystawiono ponoć 615 mandatów
> (wspominałem gdzieś - może i Tobie). Kuriozalnie mało.
Nie, mi nie :) Jestem chyba mimo wszystko z tych szybszych. Generalnie
mój styl jazdy przypomina ten opisany przez DżejEfa, jak mam kogos na
dupie to w pierwszym rzędzie przyspieszam, nawet ponad limit.
Nb. z tą wolną jazdą, znaczy niekaraniem, to chyba jakas masa krytyczna
przyzwyczajenia. Tak jakoś kilkanaście lat temu zdarzyło mi się jechać
radiowozem z policjantem i się strasznie wkurzał, że jak tylko ludzie
zobaczą w lusterku rediowóz to zaraz zwalniają do 40. :) Musi być
kulsony na to jeszcze nie wpadły, a normalni nie czepiają się w takich sytuacjach.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.18 07:35 p...@g...com
- 02.11.18 07:47 J.F.
- 02.11.18 09:40 Mateusz Viste
- 02.11.18 09:47 Mateusz Viste
- 02.11.18 09:56 Mateusz Viste
- 02.11.18 10:10 J.F.
- 02.11.18 15:50 Cavallino
- 03.11.18 00:39 Marek S
- 03.11.18 00:55 Marek S
- 03.11.18 07:31 Cavallino
- 03.11.18 07:35 Cavallino
- 03.11.18 07:53 Kris
- 03.11.18 08:50 kk
- 03.11.18 09:00 Mateusz Viste
- 03.11.18 09:10 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=