  • 101. Data: 2016-07-12 21:03:26
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości spowalnia ruch
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Jul 2016 20:41:01 +0200, Artur Miller

    > rejestrujesz. ale mijając czterdzieste z kolei ograniczenie na
    > kilkudziesięciu kilometrach robisz to już podświadomie, wszystkie
    > poprzednie już się mieszają i w pewnym momencie nie jesteś w stanie
    > przypomnieć sobie czy kilometr temu to był znak 70 czy 60. a może było
    > już skrzyżowanie? nie, skrzyżowanie było poprzednio, jak była 70-tka,
    > teraz jest 60. więc jedziesz 60. chwila, widzę przejście i 70-tkę, chyba
    > nie podwyższają przy przejściach, więc to 60 to może było 2 ograniczenia
    > wcześniej?

    Jest na to prosta rada. Stosować się do kolejnych znaków, a nie udawać, że
    się do nich stosuje.

    I jeszcze dopytam się przy okazji -- wolisz mieć ciągłe ograniczenie do 50
    na danej drodze (wtedy się wyeliminuje większość znaków), czy jednak 90 z
    ograniczeniami w dół, przy wioskach gdzie też chcą odpocząć zamiast słuchać
    ciągłego ryku i świstu generowanego przez szybko jadące pojazdy, czy w
    miarę bezpiecznie przejść do sklepu/szkoły, przy skrzyżowaniach z
    ograniczoną widocznością, etc.?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 102. Data: 2016-07-12 21:20:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Jul 2016 20:54:47 +0200, z

    > Udowodniono że postawienie pomiaru pokazało jak wielu jest tych
    > "ignorantów" :-)
    > Co teraz z nimi zrobić? Wystrzelać bo to zły element jest ;-)

    Poczekać -- muszą się po prostu w końcu nauczyć aby zwracać uwagę na znaki,
    zawsze. Tak jak przez ostatnie 20 lat jednak kultura jazdy się poprawiła i
    zdecydowanie poszła w stronę ucywilizowanego zachodu, uciekając od
    wschodniego cyrku.

    > Oraz stworzyło niebezpieczeństwo którego wcześniej tam nie było.

    Było tam zapewne niebezpieczeństwo i hałas -- i to gorzej niż obecnie. W
    przeciwnym razie raczej by tam pomiaru nie zriobion. Ergo, odstaw tę
    sieczkę medialną, bo ewidentnie Ci kisiel w głowie robi i zacznij myśleć
    sam.

    > Jak w wyniku tego zagrożenia ktoś zginie to będziesz Ty winny
    > bo popierałeś takie nieodpowiedzialne stawianie kamer.
    > Wiem ... Argumenty takiej samej wagi jak wylatujący przez przednią szybę
    > jak pocisk kierowca bez pasów bezpieczeństwa będący ogromnym zagrożeniem
    > dla innych i generujący olbrzymie koszty dla społeczeństwa.

    No tak, bo przecież on wylatuje przez szybę zawsze waląc w drzewo. Weź się
    obudź. I owszem, kaleka drogowy, który zapierdalał i nie zapiął pasów w
    wyniku czego sobie złamał kręgosłup a kogoś z naprzeciwka zabił, jest
    ogromnym obciążeniem dla społeczeństwa. Wyeliminował kogoś ze
    społeczeństwa, sam nie zarabia na siebie i na to społeczeństwo (bo nie jest
    w stanie, przypomnę ci dla pewności), w przeciwieństwie do FR i odcinków
    pomiarowych, tylko i wyłącznie ssie kasę. Twoją!

    > Tak Ci się teraz wydaje (podobne głosy słyszałem jak był boom na
    > fotoradary) ale to jest wybór między dżumą a cholerą zamiast
    > zapobiegania wszystkim chorobom.

    Zapodaj rozwiązania, z pewnością sypniesz teczkami, niczym wyszło Szydło z
    worka podczas wyborów. Mam pierwszy patent do twojej teczki. Pieniądze
    przeznaczone na kontrolę kierowców rozdać najszybszym zapierdalaczom. Takie
    500wrum! Iha!

    > Uważaj bo jest bardzo cienka linia i możesz się i Ty znaleźć po stronie
    > tych ignorantów. Wtedy będziesz lamentował że normalny człowiek nie
    > ogarnia i kto to wymyślił. :-)

    Już byłem po tamtej stronie i wracać nie zamierzam. No ale młody i głupi
    byłem, a nie miał mnie kto wcześniej nauczyć. Moje dziecko będzie miało to
    wyłożone jak należy. W zasadzie już ma.

    > Ale jak to w przysłowiu "mądry Polak po szkodzie" :-)

    Czekasz na szkodę? Obyś tylko miał szansę być.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 103. Data: 2016-07-12 21:20:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    Po prawdzie te fotoradary w dużej mierze też. A to należy inwestowac w
    rejestratory przejazdu na czerwonym świetle i wyprzedzania na
    przejściach dla pieszych. Na tych "lepszych" skrzyżowaniach i
    przejściach oznakowane, na reszcie z partyzanta. O wiele lepszy efekt
    niż fotopstyczki jeśli chodzi o potencjalną ilośc uratowanych żyć.
    ---
    Ile takich wypadków potencjalnie widziałeś ?

  • 104. Data: 2016-07-12 22:22:00
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-12 o 21:03, Myjk pisze:
    > Tue, 12 Jul 2016 20:41:01 +0200, Artur Miller

    > Jest na to prosta rada. Stosować się do kolejnych znaków, a nie udawać, że
    > się do nich stosuje.

    coś mi się zdaje, że teoretyzujesz. kiedyś policzyłem znaki na ok. 50
    kilometrach, siłą rzeczy musiałem na kazdy z nich zwrócić uwagę. wyszło
    tak, że większość czasu gapiłem się na znaki a nie na drogę. ich jest za
    dużo, dlatego są olewane.

    a co z przeprowadzonym swego czasu eksperymentem polegającym na
    usunięciu większości znaków z dróg? zrobiło się bezpieczniej, z tego co
    pamiętam...

> [...]
    > ciągłego ryku i świstu generowanego przez szybko jadące pojazdy, czy w
    > miarę bezpiecznie przejść do sklepu/szkoły, przy skrzyżowaniach z

    wolę kompromis, czyli utopijne liczenie na to, że urzędas zza biurka
    choć raz pofatyguje się w miejsce, gdzie decyduje o postawieniu znaku.
    ja wiem, że urzędas to stan umysłu i dla niego wyrocznią są przepisy i
    jak słowo pisane głosi, że skrzyżowanie to 70, przejście 60 a przejście
    z przystankiem to 50, to tak zrobi, ale czy serio jest wielka różnica
    czy jadę przez przejście 60 czy 70?

    tak, wiem, 10 więcej zabija. ale to już jałowa dyskusja o statystyce.
    jeśli byłoby tak jak propagandowa tuba rzecze, to dawno byłbym już
    statystycznie seryjnym mordercą.

    reasumując - jestem za uproszczeniem zasad i pozbyciem się większości
    oznakowania pionowego.

    a.

  • 105. Data: 2016-07-12 22:25:20
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-11 o 16:41, T. pisze:

    > Wyjechał mi przed nosem. Gdybym nie jechał przepisowo byłaby masakra. A
    > że jechał większym to miał mnie w d...
    > T.
    > Nie pamiętam, gdzie to było. Gdzieś przed Częstochową jadąc od Warszawy.

    no to stał, czy wyjechał? one nie przyspieszają jak rakiety :D na
    wymuszenie pierwszeństwa nie ma rady, włącza się tryb awaryjny i się
    ratujesz...

    a.

  • 106. Data: 2016-07-12 22:37:39
    Od: <1...@6...223739.invalid> (Tom N)

    Artur Miller w

    > coś mi się zdaje, że teoretyzujesz. kiedyś policzyłem znaki na ok. 50
    > kilometrach,

    Wygląda, że Ty teoretyzujesz, albo liczysz znaki, albo...

    > siłą rzeczy musiałem na kazdy z nich zwrócić uwagę.

    ...siłą rzeczy nie dotarł do Ciebie przekaz ze znaku

    > reasumując - jestem za uproszczeniem zasad i pozbyciem się większości
    > oznakowania pionowego.

    Nie licz znaków tylko je/ich przestrzegaj ;P

    --
    'Tom N'

  • 107. Data: 2016-07-12 22:38:10
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości dobrym narzędziem.
    Od: "Gorion" <s...@d...tf>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Statystyki nie potwierdzaja tego co napisales. Z mandatow zbieraja troche

    Nie masz racji.
    Gdyby to było nieoplacalne to srasz miejska/wiejska nie korzystała by
    z tego tak ochoczo.

  • 108. Data: 2016-07-12 22:50:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Gorion wrote:

> [...]
    ps.com...

    > Nie masz racji.
    > Gdyby to było nieoplacalne to srasz miejska/wiejska nie korzystała by

    i znowu wykazujesz sie brakiem jakiegokolwiek zrozumienia tekstu
    pisanego. Wykażesz związek między zyskami dla kasy miasta z mandatów SW
    a startami gospodarki narodowej?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 109. Data: 2016-07-12 22:53:08
    Temat: Re: nie da się spamiętać.
    Od: "Gorion" <s...@d...tf>

    Użytkownik "Artur Miller" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > wiesz ile jest na polskich drogach znaków? średnio 1 co 100 metrów. na
    > czasem wioski z 40-tką przypiętą. no ni ch..a nie da się spamiętać co
    > akurat minąłeś.
    >
    > a.

    Ale roznegliżowane dupy na reklamach to zauważasz i pamiętasz ?

  • 110. Data: 2016-07-12 22:54:18
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-12 o 22:37, (Tom N) pisze:
    > Artur Miller w

    > Wygląda, że Ty teoretyzujesz, albo liczysz znaki, albo...

    > ...siłą rzeczy nie dotarł do Ciebie przekaz ze znaku

    > Nie licz znaków tylko je/ich przestrzegaj ;P

    hint: to był opis dwóch róznych sytuacji. słowo na dzisiaj: "kiedyś".

    a.