  • 91. Data: 2016-07-12 13:42:02
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości spowalnia ruch
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.07.2016 13:33, Ghost wrote:

    > To mówisz, ze w twoim świecie istotny jest wyłącznie "czas ekspozycji",
    > a "stopa wypadków" nie ma znaczenia?

    Małe, włochatę i jak widac jednak potrafi w dupę ugryźć że ofiara się
    nie zorientuje;)

    Shrek

  • 92. Data: 2016-07-12 14:20:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 12.07.2016 12:41, J.F. wrote:

    >Przede wszystkim, to dopóki mamy "krótką kołderkę", to należy sobie
    >autostrady odpuścić - szkoda na to kasy. Efekty mizerne, bo przecież
    >tam

    Ale zauwaz, ze to mozna praktycznie bez kosztow zrobic - co za problem
    dorobic do rozliczenia obliczenie sredniej predkosci i od razu
    obciazyc karte kredytowa ?

    Obawiam sie tylko, ze to i tak bedzie od paru do 100 mln kosztowalo, i
    ma szanse sie nie zwrocic :-)

    >mało wypadków. A i to, że ktoś poleci 180 to niewielkie przewinienie
    >w porównaniu z jakże popularnym 90 w zabudowanym.

    Ale jaki wydzwiek spoleczny - ukarano pirata, ktory 180 jechal :-)

    >Po prawdzie te fotoradary w dużej mierze też. A to należy inwestowac
    >w rejestratory przejazdu na czerwonym świetle i wyprzedzania na
    >przejściach dla pieszych. Na tych "lepszych" skrzyżowaniach i
    >przejściach oznakowane, na reszcie z partyzanta. O wiele lepszy efekt
    >niż fotopstyczki jeśli chodzi o potencjalną ilośc uratowanych żyć.

    A nie lepiej zainwestowac w swiatla dla pieszych, na przycisk ?

    J.

  • 93. Data: 2016-07-12 14:42:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.07.2016 14:20, J.F. wrote:

> [...]
    > karte kredytowa ?
    >
    > Obawiam sie tylko, ze to i tak bedzie od paru do 100 mln kosztowalo, i

    Przede wszystkim, to radary nie są (przynajmniej w założeniach) żeby się
    zwróciły. Ponadto tak naprawdę to nie predkośc na autostradach jest
    niebezpieczna, a nietrzymanie odstępów i głupie manewry. Ogólnie nawet
    jak to by kosztowało 5 milionów to nie bardzo się opłaca. Można to
    zainwestować lepiej. Ponadto zdaje się, że póki co mandat można nałożyć
    tylko gdy się przyznasz. A i podawanie danych kart wraz z danymi do
    obiążenia w wydziale komunikacji... no cóż - słaby pomysł:)

    > Ale jaki wydzwiek spoleczny - ukarano pirata, ktory 180 jechal :-)

    No jaki? Od czasu do czasu są artykuły na "przodujacych portalach", że
    pirata złapali 180 na esce w celu wywołania gównoburzy i dominujace
    komentarze to są... eee 180 na ekspresówce - z czym do ludzi:P

    > A nie lepiej zainwestowac w swiatla dla pieszych, na przycisk ?

    Zdecydowanie nie. Po pierwsze, to one swojej roli nie spełniają jak
    powinny, a po drugie przecież nie zrobisz ich wszędzie - w wiekszości
    miejsc gdzie ruch to usprawiedliwia już są. Znacznie lepiej wytresować
    kierowców (jeśli trzeba to zamordyzmem), że na przejściach się nie
    wyprzedza, jak nie widzisz po co ktoś się zatrzymał - i tak trzeba
    będzie to w końcu zrobić, więc im wcześniej tym lepiej. A technologia
    wbrew pozorom jest i to całkiem dostępna - analiza wideo. NIe musi być
    na każdym przejściu. Jak będą również z partyzanta (oprócz oznaczonych i
    niekoniecznie pełnych), to jak masz zwyczaj wyprzedzać na przejściach,
    to wyskoczysz z prawka najdalej po roku i się naumiesz zatrzymywać jak
    trzeba.

    A czy będzie jechał 50 czy 70 to sprawa drugorzędna, jak pieszego nie
    zdejmie.

    Shrek

  • 94. Data: 2016-07-12 17:21:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-12 o 13:30, Ghost pisze:
    > mowisz, ze jak jada 70 przy ograniczeniu do 90 wzrosnie liczba
    > tragicznych wypadkow?

    Jak udowodniono odcinkowy pomiar prędkości stwarza nowe zagrożenia na
    drodze. Chcesz z tym faktem dyskutować? Chcesz z policją dyskutować? :-)

    Sądzę że te pieniądze mogłyby być lepiej wykorzystane dla poprawy
    bezpieczeństwa.
    Do jakiego słowa się przyczepisz teraz żeby nie wypowiedzieć się co do
    meritum ale za to z lubością bluzgać od głupków na lewo i prawo? :-)

  • 95. Data: 2016-07-12 20:11:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > No to stoją te ograniczenia czy nie stoją? Widziałeś i je zignorowałeś?

    Stoją! Sęk w tym że tak jak na autostradzie nie spodziewasz się znaków
    między zjazdami, tak na tej drodze ekspresowej skupiałem się do tej pory
    na tym co na jezdni.

    Niezależnie od tego co niektórzy sądzą o umiejętnościach innych, HUD na
    szybie przed nosem, który kolekcjonuje ostatnio mijane znaki, to bardzo
    przydatna funkcja.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 96. Data: 2016-07-12 20:26:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Jul 2016 20:11:43 +0200, Mateusz Bogusz

    > Stoją!

    To jak stoją, to trzeba je respektować.

    > Sęk w tym że tak jak na autostradzie
    > nie spodziewasz się znaków między zjazdami,

    No nie spodziewam się na AUTOSTRADZIE, bo na autostradznie nie ma
    skrzyżowań kolizyjnych. Ale jak są, to je jednak jakimś cudem zauważam.

    > tak na tej drodze ekspresowej skupiałem się do tej pory
    > na tym co na jezdni.

    Czyli jakby co, bezmyślnie jechałeś nie patrząc na znaki?
    Nie ogarniam, Panie, nie ogarniam.

    > Niezależnie od tego co niektórzy sądzą o umiejętnościach innych,
    > HUD na szybie przed nosem, który kolekcjonuje ostatnio mijane znaki,
    > to bardzo przydatna funkcja.

    Może i przydatna, ale LITOŚCI... Mieć prawojazdy i nie ogarniać
    podstawowych znaków? Ja rozumiem że nie trzeba pamiętać wszystkich znaków
    jak trzeba parkować przy każdej drodze, rozumiem że nie trzeba się skupiać
    na zakazach parkowania czy zatrzymywania (o ile nie ma się takiego zamiaru)
    itd. ale ograniczeń prędkości nie rejestrować? No słów braknie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 97. Data: 2016-07-12 20:29:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.07.2016 20:11, Mateusz Bogusz wrote:

    > Niezależnie od tego co niektórzy sądzą o umiejętnościach innych, HUD na
    > szybie przed nosem, który kolekcjonuje ostatnio mijane znaki, to bardzo
    > przydatna funkcja.

    Mogłoby ci szyby u nas w Polsce zbraknąć. A i tak musiałby mieć jeszcze
    funkcję identyfikacji skrzyżowań w odróżnieniu od skrzyżowań, które
    skrzyżowaniami nie są, bo nie są skrzyżowaniami drogami publicznymi. A
    tego to nawet ludzie często nie potrafią odgadnąć;)

    Shrek

  • 98. Data: 2016-07-12 20:41:01
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-12 o 20:26, Myjk pisze:

> [...]
    > na zakazach parkowania czy zatrzymywania (o ile nie ma się takiego zamiaru)
    > itd. ale ograniczeń prędkości nie rejestrować? No słów braknie.

    rejestrujesz. ale mijając czterdzieste z kolei ograniczenie na
    kilkudziesięciu kilometrach robisz to już podświadomie, wszystkie
    poprzednie już się mieszają i w pewnym momencie nie jesteś w stanie
    przypomnieć sobie czy kilometr temu to był znak 70 czy 60. a może było
    już skrzyżowanie? nie, skrzyżowanie było poprzednio, jak była 70-tka,
    teraz jest 60. więc jedziesz 60. chwila, widzę przejście i 70-tkę, chyba
    nie podwyższają przy przejściach, więc to 60 to może było 2 ograniczenia
    wcześniej?

    a.

  • 99. Data: 2016-07-12 20:42:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Jul 2016 17:21:52 +0200, z

    > Jak udowodniono odcinkowy pomiar prędkości stwarza nowe zagrożenia na
    > drodze. Chcesz z tym faktem dyskutować? Chcesz z policją dyskutować? :-)

    Jakoś nie zauważyłem aby coś _udowodniono_, co najwyżej *doniesiono*, że na
    drodze jest więcej ignorantów niż to wcześniej wyglądało -- i ci skrajni
    ignoranci stważają "zagrożenia" i to ich trzeba piętnować. Wiec masz pole
    do popisu.

    > Sądzę że te pieniądze mogłyby być lepiej wykorzystane dla poprawy
    > bezpieczeństwa.

    Ale to tylko Twoje jednostkowe zdanie. Ja uważam, że pomiar odcinkowy to
    lepsze rozwiązanie niż FR. Szkoda, że tak mało tego jest, jednocześnie
    szkoda, że tak dużo jest ignorantów wśród kierowców. Ale i ci ignoranci w
    końcu się nauczą patrzeć na znaki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 100. Data: 2016-07-12 20:54:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-12 o 20:42, Myjk pisze:
> [...]
    > ignoranci stważają "zagrożenia" i to ich trzeba piętnować. Wiec masz pole

    Udowodniono że postawienie pomiaru pokazało jak wielu jest tych
    "ignorantów" :-)
    Co teraz z nimi zrobić? Wystrzelać bo to zły element jest ;-)

    Oraz stworzyło niebezpieczeństwo którego wcześniej tam nie było. Jak w
    wyniku tego zagrożenia ktoś zginie to będziesz Ty winny bo popierałeś
    takie nieodpowiedzialne stawianie kamer.
    Wiem ... Argumenty takiej samej wagi jak wylatujący przez przednią szybę
    jak pocisk kierowca bez pasów bezpieczeństwa będący ogromnym zagrożeniem
    dla innych i generujący olbrzymie koszty dla społeczeństwa.

    > Ale to tylko Twoje jednostkowe zdanie. Ja uważam, że pomiar odcinkowy to
    > lepsze rozwiązanie niż FR.

    Tak Ci się teraz wydaje (podobne głosy słyszałem jak był boom na
    fotoradary) ale to jest wybór między dżumą a cholerą zamiast
    zapobiegania wszystkim chorobom.

    Szkoda, że tak mało tego jest, jednocześnie
    > szkoda, że tak dużo jest ignorantów wśród kierowców. Ale i ci ignoranci w
    > końcu się nauczą patrzeć na znaki.

    Uważaj bo jest bardzo cienka linia i możesz się i Ty znaleźć po stronie
    tych ignorantów. Wtedy będziesz lamentował że normalny człowiek nie
    ogarnia i kto to wymyślił. :-)

    Ale jak to w przysłowiu "mądry Polak po szkodzie" :-)