  • 21. Data: 2009-07-14 11:38:48
    Temat: Re: Odbitka kontra album foto
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Czornyj napisał(a):

    > Dobry minilab z dobrym papierem (np. Endura) i dobrym profilem
    > powinien dać jakość lepszą niż kolorowe magazyny - kwestia
    > odpowiedniego przygotowania materiału.

    OK, dzięki.
    Muszę więc takowego poszukać.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 22. Data: 2009-07-14 12:42:46
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > OK, dzięki.
    > Muszę więc takowego poszukać.

    Powodzenia ;)

  • 23. Data: 2009-07-14 13:03:16
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > Powodzenia ;)

    Czyżby to było nietrywialne?

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2009-07-14 13:59:04
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Technika druku jaką obecnie się stosuje najczęściej (offset) jest dość
    > ograniczona ze swoim CMYKiem (przestrzenią barw) o wiele szerszą
    > przestrzenią jest RGB (nie mylić z sRGB)

    Wlasciwie uprzedziles mnie z odpowiedzia to tylko kilka slow
    uzupelnienia. Ktos wczesniej napisal o rozdzielczosci 2400dpi lub nawet
    3600. Prosze nie mylic tej rozdzielczosci z rzeczywista iloscia danych
    na wydruku offsetowym. Rozdzielczosc 2400 jest "tracona" na zbudowanie
    16-komorkowego rastra wiec rzeczywista ilosc danych w wydruku nie
    przekracza 150 punktow na cal (typowa liniatura) lub 175 (podwyzszona
    liniatura). Gdy zdjecie jest dobrze przygotowane to taka ilosc danych w
    pelni wystarczajaca by wydruk mozna bylo uznac za swietny (6 punktow
    danych na kazdy milimetr) ale to i tak mniej niz naswietlanie w dowolnym
    labie. Zreszta nie podniecalbym sie zanadto znaczeniem dpi na efekt koncowy.
    O ograniczeniach CMYKa juz Ariusz wspomnial - wszystko to sprawia ze
    odbitka z fotolabu a tym bardziej wydruk atramentowy ma wiekszy
    potencjal. To dlaczego czesciej slyszymy "ach" przy ogladaniu okladki
    niz fotografii? Bo jak miesiecznik idzie do druku w nakladzie 100tys.
    egz. to na ogol bierze sie do tego grafik, ktory wie co ma z tym zrobic
    by uzykac efekt jaki uzyskac chce. A do labu oddajemy zdjecia wszyscy,
    jedni lepsze, inni gorsze. Do tego laby tez sa rozne, jedne lepsze,
    drugie gorsze.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 25. Data: 2009-07-14 14:06:25
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Waldemarrr napisał(a):
> [...]
    > by uzykac efekt jaki uzyskac chce. A do labu oddajemy zdjecia wszyscy,
    > jedni lepsze, inni gorsze. Do tego laby tez sa rozne, jedne lepsze,

    Czyli nie mam co zwalać na ograniczenia medium i muszę popracować nad
    treścią i obróbką. :-) OK, przyjmuję ten głos z pokorą i idę pracować
    nad "swoją" częścią procesu :-)

    --
    Mirek

  • 26. Data: 2009-07-14 14:18:03
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Czyli nie mam co zwalać na ograniczenia medium i muszę popracować nad
    > treścią i obróbką. :-) OK, przyjmuję ten głos z pokorą i idę pracować
    > nad "swoją" częścią procesu :-)

    Ano ;)
    Genialna fota nawet wydrukowana iglowka zrobi wrazenie...

  • 27. Data: 2009-07-14 14:25:37
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Czyli nie mam co zwalać na ograniczenia medium i muszę popracować nad
    > treścią i obróbką. :-) OK, przyjmuję ten głos z pokorą i idę pracować
    > nad "swoją" częścią procesu :-)

    Dawno temu cos takiego wrzucilem na stronke

    http://www.waldek.sewera.pl/porady1.htm

    moze akurat ci sie przyda do czegos.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 28. Data: 2009-07-14 20:15:02
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    John Smith pisze:
    > Czyżby to było nietrywialne?

    no chyba nie musisz zbyt daleko szukać, kolega z postu wyżej
    wykorzystuje swój wspomniany sprzęt do celów komercyjnych. możesz śmiało
    u niego zamówić odbitki w dodatku jeszcze je ładnie oprawić i odebrać na
    poczcie. na stronie wszystko jest dokładnie opisane, jak przygotować
    plik itp. na pewno będziesz zadowolony :).

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 29. Data: 2009-07-14 20:38:43
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-14 11:29:42 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Czyli trzecia droga. Tyle że ja nie chcę dodatkowego grata, podobnie jak
    > nie chcę drukarni w domu. Chcę uzyskać pojedyncze dopieszczone wydruki.

    Ty, ale zdajesz sobie sprawę ile kosztuje druk na offsecie? Wiesz jakie
    są minimalne nakłady?

    de Fresz

  • 30. Data: 2009-07-14 20:48:12
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-14 13:07:45 +0200, Ariusz <a...@p...onet.pl> said:

    > Technika druku jaką obecnie się stosuje najczęściej (offset) jest dość
    > ograniczona ze swoim CMYKiem (przestrzenią barw) o wiele szerszą
    > przestrzenią jest RGB (nie mylić z sRGB)

    Przestrzeń w teorii może i szersza, tylko co z tej szerokości zostaje
    po rzuceniu na papier?

    > a właśnie te kiepskie przycięte sRGB jest używane w większości labów
    > jako profil podstawowy. Niestety do tego kiepskie papiery i mamy coś co
    > jest dość kiepskie.

    Zapomniałeś jeszcze o kiepskiej chemii i najważniejszym - kiepskim
    operatorze (a raczej - konfigurancie).

    > Tak więc może się zdarzyć, że album wydrukowany będzie wyglądał lepiej
    > od odbitki - choć jest to naprawdę sporadyczne.

    Wręcz przeciwnie - łatwiej znaleźć przyzwoite wydawnictwo niż
    przyzwoity lab (mimo że tych drugich jest na rynku znacznie więcej).

    > Co do kolorowych magazynów - drukowane są on na specjalnym papierze
    > satynowanym,

    Hugh? Może jednak "kredowanym" miałeś na myśli?

    de Fresz