  • Data: 2024-09-06 13:19:44
    Temat: Re: Odbiór SDR na mikrokontrolerach
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 6.09.2024 11:50, Cezar wrote:

    > Nie potrafię podążyć za Twoim tokiem rozumowania. Checesz użyć kompletny
    > odbiornik FM Stereo, digitalizować wyjście audio (stereo) i potem
    > wysyłać PCM do DAC? Po co ta kombinacja?

    Nie. Mam obecnie projekt odtwarzacza streamów audio z Internetu (a także
    plików audio przechowywanych lokalnie na pendrive/karcie SD). W kolejnej
    rewizji sprzętu chciałem mu dodać także możliwość odbierania
    tradycyjnych, analogowych stacji radiowych. Najlepiej na komplecie pasm
    DŁ/ŚR/KR/UKF z modulacjami AM/SSB/CW/FM.

    Niższe zakresy spokojnie ogarnę za pomocą rozwiązania z SDR, na wzór
    tego radyjka na Raspberry Pi Pico. Problemy zaczynają się w przypadku
    UKF, gdzie już samo ograniczone pasmo ADC z VS1053 uniemożliwi odbiór
    radiofonii FM. Tutaj właśnie wchodzi moduł TEA5767.

    No chyba, że pytasz mnie po co digitalizować sygnał stereo z TEA5767 i
    przepuszczać go przez DAC VS1053, aby ponownie otrzymać sygnał analogowy.
    Powody jestem w stanie wymyślić co najmniej dwa:
    - Otwarta furtka do możliwości nagrywania audycji na lokalnym nośniku.
    Tym bardziej, że VS1053 oferuje też możliwość kompresji w czasie
    rzeczywistym w kilku formatach.
    - Otwarta furtka do możliwości przeprowadzania jakichś operacji DSP na
    sygnale audio stacji FM.