eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOd jutra można jeździć bez świateł w dzieńRe: Od jutra można jeździć bez świateł w dzień
  • Data: 2011-03-01 09:54:53
    Temat: Re: Od jutra można jeździć bez świateł w dzień
    Od: "szufla" <p...@p...pr> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Dopasował swój poziomy wypowiedzi do twórcy wątku. Ty też próbowałeś, ale
    > wyszło nędznie.

    Tez niewiele potarfisz napisac.
    Moze racz zauwazyc, ze w wielu krajach zachodnich zniesiono nakaz jazdy na
    swiatlach. Pewnie zrobiono to tak bez sensu, przyklad Austrii:

    "...Wszystko wskazuje więc na to, że pozytywny wpływ używania świateł w
    ciągu dnia jest mitem. Między innymi dlatego w Austrii na początku 2008 r.
    zniesiono taki sam nakaz po dwóch latach obowiązywania, a od tego czasu
    liczba zdarzeń drogowych wyraźnie zmalała.
    Dlaczego tak się stało? Austriacy zrozumieli, że z dróg nie korzystają
    jedynie samochody. Są tam również obiekty niewyposażone w światła, takie jak
    piesi, rowerzyści, czy inne obiekty. W sytuacji obowiązywania nakazu
    kierowcy przyzwyczaili się do tego, iż wszystko co znajduje się na drodze ma
    włączone światła i przestali w porę dostrzegać obiekty nieoświetlone. To
    właśnie piesi i rowerzyści byli grupą, która najbardziej ucierpiała na tym
    nakazie - liczba wypadków z ich udziałem istotnie wzrosła. Identycznie
    zresztą sytuacja wygląda w Polsce oraz każdym kraju, który w ostatnim czasie
    wprowadził podobny nakaz.
    Ponadto zarówno w Austrii, jak i w Polsce odnotowano wzrost liczby wypadków
    z udziałem motocyklistów. W Polsce liczba ta wzrosła nagle aż o 16,8 %, a
    zabitych motocyklistów o 40 % (!), mimo że nie zanotowano gwałtownego
    wzrostu liczby zarejestrowanych motocykli. Co więcej, fakt ten jest pomijany
    w oficjalnych publikacjach policji i rządu, w których kładzie się za to
    nacisk na spadek liczby wypadków w pewnych kategoriach o ... 0,5 %, co ma
    świadczyć o skuteczności nakazu. A rzeczywistość wygląda tak, że w sytuacji,
    kiedy każdy pojazd ma zapalone światła, motocykliści przestali, tak jak
    dawniej, wyróżniać się w ruchu ulicznym, a z racji swych mniejszych
    rozmiarów i prędkości, z jaką się poruszają, zostali narażeni na dodatkowe
    niebezpieczeństwo. Z tego powodu organizacje motocyklistów zablokowały
    wszelkie próby wprowadzenia takiego przepisu w krajach zachodnich.
    I wreszcie najważniejsze - w Austrii przeprowadzono badania pod kierunkiem
    profesora Ernsta Pflegera polegające na analizie reakcji badanych kierowców
    na włączone światła mijania w rzeczywistym ruchu drogowym. Pokazały one, że
    używanie świateł w dzień nie działa korzystnie na bezpieczeństwo, a wręcz
    przeciwnie - w niektórych sytuacjach może być szkodliwe (dłuższa reakcja oka
    na włączone światło, koncentracja uwagi na światłach nadjeżdżających
    samochodów). To był gwóźdź do trumny dla świateł w dzień w Austrii, która
    niezwłocznie wycofała się z tego pomysłu. "


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: