-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Date: Wed, 8 Apr 2009 11:52:03 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 68
Message-ID: <grhs43$on9$1@inews.gazeta.pl>
References: <5...@q...googlegroups.com>
<grfl8h$36t$1@mx1.internetia.pl>
<d...@r...googlegroups.com>
<grg4c8$g1$1@inews.gazeta.pl> <grg6lo$ese$1@inews.gazeta.pl>
<grg74i$h9g$1@inews.gazeta.pl> <grhmir$n44$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: vpn-gw.just.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1239184323 25321 194.114.146.193 (8 Apr 2009 09:52:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Apr 2009 09:52:03 +0000 (UTC)
X-User: defresz
User-Agent: Unison/1.8.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:592791
[ ukryj nagłówki ]On 2009-04-08 10:17:19 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:
>>>> Chyba lepszym modelem wyobrażeniowym byłoby R4, mające każdy z
>>>> cylindrów dużej pojemności - powiedzmy 600 ccm (czyli skromne
>>>> dwaczterysta) - powinno hamować silnikiem podobnie jak singiel 600.
>>>
>>> Porównanie nietrafione.
>>> Bo inne tłoki byłyby w innych cyklach suwu.
>>
>> A jaki to ma wpływ na hamowanie?
>
> Bo kiedy tłok idzie w górę w suwie sprężania, ale bez paliwa - hamuje.
> Jeżeli jest to jeden tłok z czterech nie stawia on takiego "oporu" jak
> jeden z dwóch w silniku czy jeden, jedyny.
> Taką mam koncepcję. Ale jeżeli ktoś ma inną, jestem skłonny zmienić zdanie.
Jeśli są to duże tłoki, mające do pokonania kompresję i każden jeden
stawia spory opór (duża masa), to moja koncepcja jest taka, że się to
będzie może nie tyle kumulować, co nakładać jeden za drugi w
niewielkich odstępach czasu. Plus incercja wału korbowego, który
zazwyczaj ma jednak koła zamachowe dla każdego tłoka, dostosowane do
jego wielkości (masy, pojemności jedengo cylindra).
>>> Poczytaj o nowości w silniku najnowszej R1, jeżeli chcesz zrozumieć jak
>>> i dlaczego to działa.
>>
>> Big Bang jest nastawiony jakby w drugą stronę i z trochę innych
>> powodów. Zresztą to wcale nie jest taka nowość - AFAIR w silnikach
>> MotoGP było stosowane już od paru lat.
>
> Tu nie chodzi o big bang, ale o ustawienie korbowodu i zapłonu tak, że
> co pół obrotu wałem następuje zapłon:
> http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/search
results/Bike-Reviews/Yamaha/Yamaha-YZF-R1-2009-curre
nt/?&R=EPI-105784
http://www.motorcycledaily.com/08september08_2009yam
aha_yzfr1.htm
No
>
właśnie nie. To do czego dałeś linki, to właśnie tzw. Big Bang.
Normalnie w R4 kolejność jest (z pamięci) 1--3--2--4, gdzie "--" to
przerwa pomiędzy zapłonami poszczególnych tłoków. W silniku z Big Bang,
jest 1----3--2-4 (nie wiem czy nie pochrzaniłem kolejności, ale jest tu
ona drugorzędna, ważne są właśnie przerwy pomiędzy cyklami). I ZTCP
głównym powodem, dla którego się z tym kombinuje, jest stabilność w
głebokich złożeniach - mocne silniki przy tradycyjnym układzie generują
duże i częstę pulsowanie na tylną oponę, co prowadzi do osłabienia
przyczepności. Przy Big Bangu przez złamanie regularnej częstotliwość
trakcja się odczuwalnie poprawia. Ale piszę to z pamięci, czytałem o
tym z ponad rok temu w książce o maszynach MotoGP, a że nie jestem
wielkim pasjonatem wyścigów, to coś jednak mogłem pokręcić ;-)
> I tradycyjnie w polskim języku:
> http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/brow
se_thread/thread/9b19086f5204cb36/7688b09d02cf9bea?h
l=pl&q=big+bang&lnk=ol&
Taaa,
>
dzięki za tego linka - odpowiedź Kucza na mojego posta ubawiła mnie
setnie, zarówno wtedy, jak i dzisiaj ;-)
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.09 10:27 Jasio
- 08.04.09 11:08 de Fresz
- 08.04.09 11:44 Kuczu
- 10.04.09 17:51 zbigi
- 10.04.09 18:00 zbigi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=