-
1. Data: 2011-05-05 08:22:17
Temat: Octavia II - to jak zwiększyć ten prześwit?
Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>
Witam,
Jako że czas moich amorków przednich dobiega końca zastanawiam się jak przy
okazji wymiany podnieść zawieszenie w tym aucie. Pacjent to Octavia II kombi
'07 2,0TDI 140KM. Przesiadłem się do niej z Audi A6 C5 i pierwsze co
odczułem oprócz supertwardego zawieszenia (w audi myślałem że autostrada A4
jest równa, skoda miejscami dziwnie skacze..) to właśnie mniejszy prześwit.
Szukałęm po forach ale nic konkretnego do OII nie znalazłem.
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
2. Data: 2011-05-05 11:04:18
Temat: Re: Octavia II - to jak zwiększyć ten prześwit?
Od: to <t...@a...xyz>
begin Lukasz
> Jako że czas moich amorków przednich dobiega końca zastanawiam się jak
> przy okazji wymiany podnieść zawieszenie w tym aucie.
Zużyte amory potęgują wrażenie "małego prześwitu" bo na nierównościach
(np. po zjechaniu z krawężnika czy progu zwalniającego) słabo tłumią i
auto zawsze bujnie się w dół. Zmień amory na sprawne i nie marudź, będzie
dobrze.
> Szukałęm po forach ale nic konkretnego do OII
> nie znalazłem.
Bo mało kto przeprowadza takie absurdalne modyfikacje. Jak już się
uprzesz to jedyna sensowna metoda to zrobić tak jak było w wersji
fabrycznie podwyższonej (o ile w II taka była i o ile się da). Nie muszę
chyba dodawać, że nie należy podwyższać samego przodu.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
3. Data: 2011-05-05 11:08:33
Temat: Re: Octavia II - to jak zwiększyć ten prześwit?
Od: "J_K_K" <j...@i...fm>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4dc26812$0$2455$65785112@news.neostrada.pl...
> uprzesz to jedyna sensowna metoda to zrobić tak jak było w wersji
> fabrycznie podwyższonej (o ile w II taka była i o ile się da).
Pakiet na bezdroża - czyli na polskie drogi ;-)
Swoją drogą - Octavia bazuje na Golfie,
a jakoś nie słyszy się o rozwalonych miskach w Golfie.
Pzdr
JKK
-
4. Data: 2011-05-05 11:50:30
Temat: Re: Octavia II - to jak zwiększyć ten prześwit?
Od: Konrad L <p...@o...pl>
Kupujac fabrycznie nowa Octavie II mozna domówić tzw. pakiet na
bezdroza, czyli oslone pod silnik i zawieszenie podniesione o 2 cm.
Dlatego wydaje mi sie ze nie byloby problemu zeby podniesc samochod na
wlasna reke tylko trzeba by sie dowiedziec jakie czesci sa potrzebne.
Niestety czytalem ze ludzie czesto nie sa zadowoleni z tego pakietu i
nawet na wlasna reke wracali do standardowego zawieszenia. Dzialo sie
tak gdyz samochod stawal sie jeszcze mniej komfortowy i jeszcze
twardszy. Poza tym dziwnie wygladal :)
Poczytaj jeszcze na ten temat na forach skodowych bo jest sporo info.
A tak poza tym to jak zniosłeś taka przesiadkę? Da sie jezdzic? ;)
-
5. Data: 2011-05-05 17:17:51
Temat: Re: Octavia II - to jak zwiększyć ten prześwit?
Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>
Użytkownik "Konrad L" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:iptru4$lsd$1@node2.news.atman.pl...
> Kupujac fabrycznie nowa Octavie II mozna domówić tzw. pakiet na bezdroza,
> czyli oslone pod silnik i zawieszenie podniesione o 2 cm.
> Dlatego wydaje mi sie ze nie byloby problemu zeby podniesc samochod na
> wlasna reke tylko trzeba by sie dowiedziec jakie czesci sa potrzebne.
właśnie o to mi chodzi
> Niestety czytalem ze ludzie czesto nie sa zadowoleni z tego pakietu i
> nawet na wlasna reke wracali do standardowego zawieszenia. Dzialo sie tak
> gdyz samochod stawal sie jeszcze mniej komfortowy i jeszcze twardszy. Poza
> tym dziwnie wygladal :)
z tego co wyczytałem to właśnie jest bardziej miękki ale w prowadzeniu nie
odczuwa się różnicy i ogólnie sobie chwalą na forach. co do wyglądu to ponoć
na 16" nie jest źle ;)
> A tak poza tym to jak zniosłeś taka przesiadkę? Da sie jezdzic? ;)
najgorszy pierwszy tydzień, nagle okazało się że autostrada nie jest równa,
dziury jakieś większe a auto chyba ma zespawane amortyzatory bo jest
strasznie sztywne. Są też plusy- części dużo tańsze i mam nadzieję że
ogólnie auto mniej awaryjne, spalanie można uznać za niższe- po mieście
pewnie ok. 8l/100, na trasie typu Wrocław-Zamość 6l/100km i to nie
oszczędzając, a na autostradzie 10l/100 (przy prędkościach rzędu
180-200km/h) - tu już podobnie jak audi (na spokojnie przyjmowałem
9-10l/100km, teraz moje spalanie to 7-7,5l/100km), trakcja w zasadzie też
podobna. Audi jak zajechałem do warsztatu to wiedziałem że będę lżejszy o
przynajmniej 1000zł, mechanik bardzo się cieszył jak do niego przyjeżdżałem
;) dlatego jak słyszę koszty napraw Skodzinki to się uśmiecham i chyba z
zaoszczędzonych pieniędzy odłożę... na nowe audi :P Druga rzecz że 10 letnie
audi przy kupnie jak każdy samochód w wieku 3-30lat miał 200.000km
przebiegu, Skodę kupiłem 3 letnią z przebiegiem 180.000km (od firmy bo
faktura też się przydała) a w przebieg audi nie wierzę (ale wśród znajomych
jestem wyjątkiem bo każdy jeździ 10 letnim dieslem z pewnym przebiegiem
180.000km- ja tylko nie potrafię takiego znaleźć- i się dziwi że po 200kkm
musi robić remont silnika. Sprzedając VW T4 z 1994r. gdy mnie pytali ile ma
przebiegu mówiłem że nie wiem, na liczniku jest 320.000 a jak kupowałem było
220.000, na co słyszałem że to bardzo duży przebieg, silnik już praktycznie
do wyrzucenia itp ;P - niedaleko mnie gość sprzedawał też taką T4 z
przebiegiem licznikowym 590.000km i była w lepszym stanie optycznym, a nie
zdziwiłbym się jakby miała koło 1mln km.
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
6. Data: 2011-05-06 10:54:41
Temat: Re: Octavia II - to jak zwiększyć ten prześwit?
Od: "brr567" <b...@h...com>
Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
wiadomości news:iptfnj$2tv$1@inews.gazeta.pl...
> Jako że czas moich amorków przednich dobiega końca zastanawiam się jak
> przy okazji wymiany podnieść zawieszenie w tym aucie.
Pakiet WRC ?
http://moto.onet.pl/257433,9170918,2,zdjecie.html?no
de=27
-
7. Data: 2011-05-06 11:20:52
Temat: Re: Octavia II - to jak zwiększyć ten prześwit?
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
wiadomości news:iptfnj$2tv$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> Jako że czas moich amorków przednich dobiega końca zastanawiam się jak
> przy okazji wymiany podnieść zawieszenie w tym aucie. Pacjent to Octavia
> II kombi '07 2,0TDI 140KM. Przesiadłem się do niej z Audi A6 C5 i pierwsze
> co odczułem oprócz supertwardego zawieszenia (w audi myślałem że
> autostrada A4 jest równa, skoda miejscami dziwnie skacze..) to właśnie
> mniejszy prześwit.
> Szukałęm po forach ale nic konkretnego do OII nie znalazłem.
>
Do octavii 1 były specjalne tuleje montowane nad amortyzatorami (podobno
pasują też do innych klonów golfa 4). Takie jak tu:
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/69
Może do nowszego modelu też to mają.