  • 61. Data: 2014-03-23 13:00:50
    Temat: Re: Ocknęli się: Szare paliwo zalewa Polskę
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A potem bunt, jak miasto w którym NIE PŁACI się podatków niezbyt
    > ochoczo chce dopłacać mieszkańcom okolicznych wiosek, do przedszkoli,
    > gimnazjów i innych typowych dla MIASTA form.
    > I nawet zdziwienie - no jak tak można, przecież to ktoś inny powinien
    > opłacać MOJE koszta.....
    >
    > http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/3374327,rekru
    tacja-do-szkol-i-pr
    > zedszkoli-rodzice-w-poznaniu-oburzeni-nowym-systemem
    ,id,t.html

    Ale w sumie nie ma w tym nic dziwnego, ze ludzie wynosza się z miasta do
    okolicznych miejscowości?
    Może to kwestia złego podziału pieniedzy a nie róznicy miedzy miejscem
    pracy a miejscem zamieszkania?

  • 62. Data: 2014-03-23 13:02:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Mar 2014 11:39:19 +0100, Cavallino napisał(a):
    > A potem bunt, jak miasto w którym NIE PŁACI się podatków niezbyt ochoczo
    > chce dopłacać mieszkańcom okolicznych wiosek, do przedszkoli, gimnazjów i
    > innych typowych dla MIASTA form.

    Akurat z tym roznie bywa - mieszkaja na wsi, a zameldowani sa nadal w
    miescie. Jak takich emigrantow duzo, to i przedszkole w gminie moze
    powstac, bo dzieci duzo.
    Gimnazja, licea - gminy wiejskie rozumieja i mowia "doplacimy. Ale nie
    tyle co oni chca - za tyle to sobie zrobimy wlasne gimnazjum, lepsze".
    Z komunikacja podobnie.

> [...]
    > opłacać MOJE koszta.....
    > http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/3374327,rekru
    tacja-do-szkol-i-przedszkoli-rodzice-w-poznaniu-obur

    Ale czy przedszkola powinny byc dotowane ?
    Zreszta miasto mogloby oddzielic przyjecie od oplaty, niech
    "zagraniczni" placa wiecej, a skoro sa klienci - to sie cieszyc i
    otwierac kolejne przedszkola.
    Co z reszta w interesie miasta, bo jak tych pracownikow zabraknie ...
    to sie zaczna firmy wyprowadzac na wies :-)

    > P.S.
    > Ja akurat mieszkam w warunkach pewnie niezbyt się różniących od osiedli
    > domków w okolicznych wsiach, ale jednak przed granicą miasta.
    > I cieszę się, ze dzieciaki mają pierwszeństwo w przyjęciach do szkoły.

    Podobno niz demograficzny i szkoly trzeba zamykac :-)

    Zreszta mozna to tez na wyzszym poziomie zalatwic - niech panstwo
    placi za uczniow, tej szkole do ktorej chodza.

    J.

  • 63. Data: 2014-03-23 14:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Sądząc po tym co obserwuję na drogach, mam dokładnie odwrotne
    > doświadczenia.

    Z ciekawości - po czym wnosisz?

  • 64. Data: 2014-03-23 14:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pawel "O'Pajak" k...@c...goznac ...

    > Alez wlasnie doswiadczalnie to wielokrotnie sprawdzano. Rzad Millera
    > obnizyl zdaje sie akcyze na alkohol, czy fajki, nie pamietam, w kazdym
    > razie dziennikarze (co nie dziwne), ale tez tzw. ekonomisci byli
    > zdziwieni, ze wplywy do budzetu wzrosly. Ja, nie ekonomista, zdziwiony
    > nie bylem. W watku, w ktorym dyskutujemy, tez jest mowa o tej czesci
    > krzywej za maximum;-)

    A teraz rzad podwyzszył podatek na alkohol i wpływy z tego podatku tez
    wzrastają...
    Moze chodzi o to zeby zmieniac, nie wazne w ktora strone?

  • 65. Data: 2014-03-23 16:24:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Mar 2014 17:09:54 +0100, WOJO

    > A popatrz - taki premier tak właśnie robi...
    > W d. ma wszystko i wszystkich. :)

    Polityków nie trawię jak większość -- ale też twierdzenie że "męczą" ludzi
    tylko po to żeby sobie kieszenie napełnić z tych pieniędzy jest zwyczajnie
    kłamliwe.

    > Musisz zmienić zawód - zostań politykiem.
    > Będziesz miał i helikopter, i wałki będziesz robił...

    Nic nie muszę.

    --
    Pozdor Myjk

  • 66. Data: 2014-03-23 16:28:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Mar 2014 18:18:17 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Co, naprawić wszystkie auta które diagnosta przepuszcza za flaszkę?
    > Nigdy jeszcze nie sprzedałem auta z wadą ukrytą, wręcz przeciwnie, np. 4
    > miesiące przed sprzedażą Ceeda wymieniłem w nim maglownicę i sprzęgło, bo
    > się skończyły.

    Jezdzic nie umiesz, czy ceed taki kiepski ?
    Maglownica powinna 15 lat wytrzymac, a nie 5 :-)

    J.

  • 67. Data: 2014-03-23 16:29:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Mar 2014 18:19:12 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Kupiłbym, ale jego prześwit doprowadzał mnie do szewskiej pasji, a nowy jest
    > na oko jeszcze niższy.

    > Dałem szansę się zrehabilitować Renault. ;-)

    Oj naiwny, naiwny, naiwny.
    Bylo przed zakupem zadzwonic do ASO, spytac ile kosztuje modul
    centralnego zamka :-P

    J.

  • 68. Data: 2014-03-23 16:51:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    tacja-do-szkol-i-pr
    ,id,t.html

    > Ale w sumie nie ma w tym nic dziwnego, ze ludzie wynosza się z miasta do
    > okolicznych miejscowości?

    Nic, pod warunkiem, że chcą SAMI za to płacić, a nie żądać, abym to ja
    finansował ich potrzeby.

    > Może to kwestia złego podziału pieniedzy a nie róznicy miedzy miejscem
    > pracy a miejscem zamieszkania?

    A dlaczego złego?
    Twoje potrzeby ma zaspokajać gmina w której mieszkasz.
    Trzeba było to wziąć pod uwagę ZANIM wybrało się miejsce zamieszkania.
    Jak policzysz tylko część SWOICH kosztów, to z reguły wyjdzie Ci taka
    bzdura, że na wsi taniej.

  • 69. Data: 2014-03-23 16:55:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

> [...]
    tacja-do-szkol-i-przedszkoli-rodzice-w-poznaniu-obur
    zeni-nowym-systemem,id,t.html

    > Ale czy przedszkola powinny byc dotowane ?

    W sensie czy powinna być pełna odpłatność?
    Nie w tym sowieckim kraju.

    > Zreszta miasto mogloby oddzielic przyjecie od oplaty, niech
    > "zagraniczni" placa wiecej,

    Przede wszystkim miasto ma obowiązek zapewniać przedszkola dla SWOICH
    mieszkańców.
    A dopiero jak miejsc będzie nadmiar, to pozwalać mieszkańcom INNYCH gmin na
    wypełnienie nadmiaru miejsc.

    > Co z reszta w interesie miasta, bo jak tych pracownikow zabraknie ...
    > to sie zaczna firmy wyprowadzac na wies :-)

    > Podobno niz demograficzny i szkoly trzeba zamykac :-)

    To jedna z najlepszych szków w Poznaniu, więc z roku na rok stan osobowy
    rośnie, a nie maleje.

    > Zreszta mozna to tez na wyzszym poziomie zalatwic - niech panstwo
    > placi za uczniow, tej szkole do ktorej chodza.

    Ta jasne i ktoś będzie woził dzieciaki po kilka km, mimo szkoły pod nosem,
    bo ktoś wyprowadził się do gminy w której szkół nie ma, ale PODOBNO taniej
    się mieszka.
    Się wyprowadził - niech ponosi konsekwencje i dowozi dzieciaki do szkół w
    Kórniku.

  • 70. Data: 2014-03-23 19:47:16
    Od: twardziejszy <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    W dniu 23.03.2014 08:13, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "twardziejszy" <m...@o...o2.o2.o2.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:532e0c40$0$2372$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Gdzie takie chore założenia obowiązują?

    Dawno na dwór nie wychodziłeś, co?
    Nie założenia, nie chore, tylko rzeczywistość którą masz dookoła.

    Nie ma już wsi. Albo jest ich już coraz mniej
    ...takich wsi wsi - z gęśmi biegającymi po drodze, "swojskim" zapaszkiem
    wszechobecnych kurników, krowami, świniami itd. Razem ze starszymi
    pokoleniami znikają ostatnie kurniki, obory i cała reszta, tego co Ty
    rozumiesz pod pojęciem "wieś", bo najczęściej nie ma następców chętnych
    do kontynuacji rodzinnego interesu. Stare domy zastępują szpalery nowych
    szeregówek od deweloperów. Na przykładzie podwrocławskich "wsi": wieś to
    coraz częściej noclegownia pobliskiego miasta, reklamowana na
    billboardach przy wylotówce jako "atrakcyjne i zaciszne miejsce z dobrym
    dojazdem, na które teraz i Ciebie stać"

    W dobie bardzo wąskich specjalizacji zawodowych stwierdzenia typu "każdy
    ma pracować tam gdzie mieszka" to pierd0lenie i ogólnie zresztą też.
    Mieszkańcy tych "wsi" i tak rozliczają PITa w Pierwszym Urzędzie
    Skarbowym w mieście, do którego dojeżdżają do pracy więc tym bardziej
    nie wiem w czym problem.

    --
    pzdr