  • 1. Data: 2010-07-31 19:03:47
    Temat: Obudowa podwodna
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Witam wszystkich.
    Czy ktoś używał i ma jakieś opinie na temat takiej obudowy podwodnej:
    http://allegro.pl/item1160329783_obudowa_podwodna_lu
    strzanek_dslr_futeral_wp_s10.html
    Do sporadycznego fotografowania pod wodą.
    Czy ochroni aparat?
    Czy znacznie pogorszy jakość zdjęć?

  • 2. Data: 2010-07-31 19:55:17
    Temat: Re: Obudowa podwodna
    Od: "J." <j...@i...pl>

> [...]
    strzanek_dslr_futeral_wp_s1
    0.html
    > Do sporadycznego fotografowania pod wodą.

    Moim zdaniem NIE.
    Widziałem toto [niestety tylko przez szybę] w sklepie. Zwróć uwagę na opis -
    do 5m. Sam używałem miękkiej obudowy na kompakta z Ewa-Marine specyfikowanej
    do 10 m i tamta, pomijając szereg wad, miała ewidentnie o wiele lepsze niż ta
    [na oko sądząc] zamknięcie w postaci sztywnej, solidnie dokręcanej śrubami
    listwy. Było 100% pewne [a i tak zanurzałem tylko na 10cm, na spływie
    kajakiem]. To, co widać tutaj, przypomina rozwiązania stosowane w workach i
    etui wodoszczelnych stosowanych przez np. kajakarzy. Miałem z tym do czynienia
    też. Lepsze z tych worków trzymają szczelność w miare pewnie dzięki silnemu
    ściśnięciu prawidłowo [uwaga na błedy] zrolowanego brzegu. Natomiast te etui
    [używałem do mapy] zawiniety brzeg ściskały zwykłym rzepem i w praktyce nie
    były nawet 100% bryzgoszczelne -zachlapane wodą z wiosła trochę przesiąkały, z
    czasem nieco mocząc mapę. Mimo pozornie podobnego systemu uszczelniania. Nie
    wiem, gdzie na tej skali wodoodporności znajduje się również rolowane
    zamkniecie tego pokrowca z linku -to kwestia oględzin organoleptycznych. Ale
    trzeba pamiętać,że te rolowane worki mają za zadanie zabezpieczać przed
    zalaniem ekwippunek na powierzchni. Trzymane permanentnie w zanurzeniu mogą
    trochę przeciekać, zwłaszcza przy niedokładnym zamknieciu. Śpiwór czy zapasowe
    ciuchy nie skorodują od paru kropel wody.
    Krótko: jesli chcesz z tym nurkowac ABC [z maską i rurką] czy choćby pływac
    wpław, zapomnij OD RAZU. Jeśli potrzebujesz chronić aparat przed wypadkowym
    zalaniem na kajaku czy żaglach -wybierz sie do sklepu z kimś, kto pływał i zna
    dobrze światek wodoszczelnych worków i pokrowców. Jeśli on nie bedzie miał
    zastrzeżeń co do jakości zamknięcia, możesz zaryzykować.
    Chyba taniej i bezpieczniej wyjdzie jakiś wodoodporny kompakt.
    Pozdrawiam
    -J.

  • 3. Data: 2010-08-01 09:12:21
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    > Krótko: jesli chcesz z tym nurkowac ABC [z maską i rurką] czy choćby pływac
    > wpław, zapomnij OD RAZU.

    Już zapomniałem.

    > Chyba taniej i bezpieczniej wyjdzie jakiś wodoodporny kompakt.

    Tak chyba trzeba będzie zrobić. Na Ewa Marine się nie skuszę - za drogo.
    Dziękuję za szerokie przedstawienie tematu i pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-08-02 10:28:34
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    On 31 Lip, 21:03, bratsiostry <n...@i...pl> wrote:
> [...]
    podwodnej:http://allegro.pl/item1160329783_obudowa_p
    odwodna_lustrzanek_dslr_fut...
    > Do sporadycznego fotografowania pod wodą.

    Ja schodziłem w czymś takim na 20m dopóki nie kupiłem normalnej
    obudowy i wytrzymało. Ale to raczej dla odważnych :) jest ryzyko jest
    zabawa :))

  • 5. Data: 2010-08-03 06:51:54
    Od: "Zygusik" <z...@o...pl>

> [...]
    http://allegro.pl/item1160329783_obudowa_podwodna_lu
    strzanek_dslr_futeral_wp_s10.html
    > Do sporadycznego fotografowania pod wodą.

    Witam. Używałem miękkiej obudowy do Cannona 540
    http://dieta.istore.pl/pl,product,1477159,dicapac,wp
    510,futeral,podwodny,100,szczelnosci,18,5,x,11,8cm.h
    tml
    Pływałem z fajką czyli nie za głęboko tak gdzieś 2-3m. Jeżeli chodzi o
    szczelność to nie było problemu. Gorzej jest z obsługą przycisków przez obudowę
    w szczególności wtedy kiedy walczysz pod wodą z własną wypornością żeby utrzymać
    się pod wodą :-) Nurkowałem w Chorwacji bez obciążenia. Jakość zdjęć myślę że
    jest do zaakceptowania. Zapomnij natomiast o używaniu lampy błyskowej która jest
    ewentualnie zespolona z aparatem. Wyjdzie kaszana. Ogólnie to polecam. Ale mimo
    wszystko wolałem kupić Panasonica FT1 :-)))
    Pozdrawiam
    Zygmunt Płuciennik

  • 6. Data: 2010-08-03 16:06:26
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    > w szczególności wtedy kiedy walczysz pod wodą z własną wypornością
    > żeby utrzymać
    > się pod wodą :-) Nurkowałem w Chorwacji bez obciążenia. Jakość zdjęć
    > myślę że

    Integralną częścią zestawu do fotografii podwodnej
    jest pas balastowy.... :-))))

    Pzdr
    KK

  • 7. Data: 2010-08-04 03:25:32
    Od: "Zygusik" <z...@o...pl>

    > Integralną częścią zestawu do fotografii podwodnej
    > jest pas balastowy.... :-))))

    W szczególności wtedy kiedy ma się duuużą wyporność :-)))
    Pozdrawiam
    Zygusik