-
Data: 2011-05-09 13:17:47
Temat: Re: Obroty L/P silnika synchronicznego
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:iq8ik4$u0n$1@news.onet.pl...
> Przy malym pole moze byc eliptyczne i odwrotna praca niestety mozliwa.
> Przy bardziej kolowym nawet przy odwrotnej pracy silnik powinien byc
> slabszy - moze nie ukreci zaworu.
Tak dumam i kombinuję, może zastosować jakiś układ wykrywający przejście
przez zero i w odpowiednim czasie załączać najpierw drugą cewkę przez
kondensator. a dopiero potem główną. Może z takim dodatkowym opóźnieniem
silnik zaskoczy zawsze w pożądanym kierunku?
kombinuję z tym konkretnie silnikiem gdyż bez większych przeróbek
mechanicznych mi po prostu pasuje. Jest zespolony z przekładnią na amen
toteż nie da się go rozdzielić ale za to jest mały i ma odpowiedni moment
oraz RPM.
> A moze mu po prostu dorobic solidny mechaniczny ogranicznik ruchu, dobije
> to sie odwroci, albo sprzeglo poslizgowe - ale wtedy trzeba jednak
> pilnowac na sterowaniu zeby sie wylaczyl.
Odpada. Może zaistnieć sytuacja że nie zakręci zaworu. A co do jego
zatrzymywania mechanicznie to nie chcę ryzykować siłowych rozwiązań bo nie
wiadomo co na to powiedzą zębatki.
> P.S. to mnie zawsze zastanawialo - jak takie silniki startuja ?
W zwykłych klatkowych automatach czy też mechanizmach zegarowych te silniki
w wersji jednofazowej mają właśnie zapadkę. W kuchence mikrofalowej jest to
wsio ryba w którą stronę kręci więc tańszy tu jest tańszy silnik bez
zapadki. Nieraz rozbierałem te automaty oraz mechanizmy sterujące zegarowe i
w palcach ośka takiego silnika kręci się tylko w jedną stronę. Taki silnik
to coś jak silnik krokowy (albo na odwrót) tylko że jednofazowy. Wystarczy
wirnik znajdzie się w polu magnetycznym a zawsze w którąś stronę go obróci.
Następne połówki powodują że ruch ten jest kontynuowany.
Odpowiednie ustawienie wstępne rdzenia stojana względem wirnika i cewek i
chyba jakieś dodatkowe stałe uzwojenie z grubego drutu też tam są, to
powoduje że startuje, ale w losowym kierunku. Taki silnik w palcach
zatrzymasz to często zmieni kierunek na przeciwny. Zapadka właśnie po to
służy.
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.11 20:35 J.F.
- 10.05.11 07:17 4CX250
- 10.05.11 10:53 J.F.
- 10.05.11 12:53 4CX250
- 10.05.11 13:03 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=