    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obraz 1080p na 5 metrowym kablu VGA
    Date: Fri, 3 Jan 2014 15:16:19 +0100
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello J.F.,

    Friday, January 3, 2014, 2:56:49 PM, you wrote:

    > No to teraz spojrz na RG-174 i RG-213.
    > Oba kable maja 50ohm, a wiec ten sam stosunek L/C, oba maja blisko
    > 31pF/m.

    Na stopę. Na metr to cienkie kabelki mają 100pF. Grube mają 33-50pF/m. I
    odpowiednia mniejszą indukcyjność jednostkową.

    W drugiej tabelce na tej stronie masz piękne zestawienie, jak rosną
    straty ze spadkiem średnicy.

    > A tlumienie ... sam widzisz.
    > Jesli 174 ci sie nie podoba, to spojrz w RG-58.

    Jakaś pomyłka - grube kable mają trzykrotnie mniejszą pojemność
    jednostkową. Chyba, że to dotyczy tylko kabli 75 omów.

    Poza tym - mówimy o kablach 75 omów - one mają ponad dwukrotnie wyższą
    indukcyjność jednostkową. Co za tym idzie - strata 3dB przy 100MHz
    będzie nie na 10 metrach ale na znacznie mniej.

    > A jednak robia srebrzone. I to powazne firmy, nie tylko dla
    > audiofilow.

    Nie tak dawno instalator anteny satelitarnej przekonywał mnie, że
    kable ze stalowym, miedziowanym drutem przerdzewieją mi po roku.
    Wyszarpaliśmy stary (14-letni) kabel - okazał się być stalowym - zero
    śladów korozji...

    > Hm,
    > http://www.shf.de/communication/products/rf_connecto
    rs_and_rf_cables/flexible_rf_cables/
    > Owszem, straty na 10m bylyby straszliwe ... ale zauwaz, im wiecej GHz
    > tym cienszy kabel.

    Ale to są kabelki do krótkich połączeń a nie 5m VGA 75 om.

    > Moze dlatego ze w falowodach jest akurat odwrotnie - jest minimalna
    > czestotliwosc :-)

    Ale to wynika z czegoś innego i dobrze o tym wiesz.

    --
    Best regards,
    RoMan