  • Data: 2009-04-19 19:44:43
    Temat: Re: Obiektywy Canon 17-85 IS kontra 28-135 IS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "jakuboff" gsdled$m9l$...@n...onet.pl

    >> IMO 70-300 IS to kiepski obiektyw.
    >> Może do 20D jeszcze nadaje się, ale
    >> już nawet do 450D -- niekoniecznie.

    > Dlaczego?

    Dlaczego kiepski?
    Dlaczego uważam, że kiepski?
    Dlaczego do 20D jeszcze nadaje się, ale
    już nawet do 450D -- niekoniecznie?

    Mam ten obiektyw i nie mogę powiedzieć, że jest dobry.
    Chyba raczej warto rozejrzeć się za jakaś Sigmą.
    Pstrykałem sigmą 150-500 ze stabilizacją i jest ona o niebo lepsza
    od tego Canona. Na dodatek ma od urodzenia osłonę przeciwsłoneczną.

    Miałem też Tamrona 70-300 i uważam, że jest lepszy.

    Jeśli nigdy nie robiłeś zdjęć długim obiektywem i chcesz za nieduże pieniądze
    zobaczyć, jak to jest, gdy kąt widzenia jest tak mały -- OK, ale jeśli chcesz
    tym robić dobre zdjęcia -- raczej nie masz szans. :)

    No... I raczej te 1700 złotych to wcale nie takie małe pieniądze. :)

    IMO już C450 D jest za dobry dla tego szkiełka, choć to ponoć pełnoklatkowy
    ZOOMik do filmów. C 20 D ma chyba znacznie mniejszą rozdzielczość i (przepraszam,
    jeśli się mylę) znacznie gorszą matrycę od C 450 D, a przecież są już nie tylko
    C 450 D, ale nawet C 50 D i C 500 D. Dwucyfrowcy chyba przesiadają się na dwucyfrowe
    puszki, więc zapewne popatrzysz życzliwym okiem na C 40 D lub nawet na C 50 D i
    wówczas
    ten obiektyw wyda Ci się taki sobie...

    Jest IMO nieostry. Poza tym nie ma osłony przeciwsłonecznej a stabilizacja do
    rewelacji nie należy. Sigma ma zdecydowanie lepszą. Nie wiem, jak z Tamronem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Kali chce mieć zbliżenie z cudmodelką... ;)

    -- Linda, ja chcieć mieć z Tobą zbliżenie...
    -- Kali! Ja ciebie nie chcę!
    -- Linda, ale ja ciebie kochać!!!
    -- Kali! Jak Ci tak na mnie mocno zależy, musisz
    mieć co najmniej półmetrowej długości!!!
    -- Kali kochać, Kali mieć półmetrowy!!!
    -- O dużej średnicy!!! Bardzo dużej!!!
    Co najmniej 8 cm!!!
    -- Kali kochać, Kali taki właśnie mieć!!!
    -- Poza tym... Kali -- kobiecie zależy także na stabilizacji!!!
    -- Kali Lindę kochać, Kali mieć jasny teleobiektyw ze stabilizacją!!!