  • Data: 2009-04-20 21:58:31
    Temat: Re: Obiektywy 17 (18) mm - dlaczego nie ma?
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Kwi, 10:55, John Smith <u...@e...net> wrote:
    Przy wielokrotnej i tak zostaną duchy.

    > Nie tylko można, ale czasem trzeba, bo inaczej się nie da.

    Dorabianie detali architektonicznych ?

    > No to trzeba poćwiczyć.
    > Nie wiem jak to zrobiłeś, że dostałeś jakość tylko pod WWW.
    > Ja z ośmiu zdjęć 5Mpix z kompakta dostaję całkiem przyzwoitą panoramę
    > 20x80cm
    Przyzwoitą ... znaczy z detalem i równocześnie trzymaniem linii w
    minimum 628 DPI ? Realnym , znaczy drukarskim ?

    > Walczyć to ja mogę jako amator, ale przypomnę, że mówimy o bardziej
    > ambitnym podejściu, nie o rzeźbie. Jak to będzie nie dla cioci, tylko do
    > dużego albumu i za pieniądze, to ja statyw wezmę, a i o pozwolenie na
    > jego użycie też się zatroszczę.

    Koszt pozwolenia przewyższa na ogół cenę sprzedaży zdjęcia.
    Np wsztrzymanie ruchu na te kilkanaście minut na moście...
    Często zresztą stykam się z sytuacją gdy uzyskanie pozwolenia na
    statyw jest niemożliwe ze względów czasowych.

    > 1/125 i f8? Na pewno mówisz o wnętrzach kościołów?

    > Chyba, że wspomniane przez Agenta "zwiedzając m.in masę kościołów" Ty
    > rozumiesz jako "obejść dookoła" :-)

    Również o wnętrzach. Fest światło w oknach + cienie pod postacią
    białych ścian. Oczywiście cienie ciągniemy z RAW za uszy ( i tutaj
    naprawdę przydaje się HDR.
    Choć Reala lepsza...
    Aczkolwiek shift na ogół jest potrzebny przy zdjęciach z zewnątrz. We
    wnętrzach wystarcza zazwyczaj eqv 28 mm i chwatit
    Pozdro Marcin