  • Data: 2014-10-25 20:02:22
    Temat: Re: Obiektyw szerokokątny do pomieszczeń itp
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Samstag, 25. Oktober 2014 18:13:27 UTC+2 schrieb Marek:
    > Witam,
    >
    > Czy istnieje jakaś grupa obiektywów o szerokim kącie nie
    > zniekształcających linii pionowych/poziomych? Chodzi mi o ogniskową
    > krótszą zdecydowanie od 24mm. Zależy mi na mocowaniu Sony A.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Marek

    przeciez to pytanie nie ma sensu w dobie fotografii cyfrowej+

    kazdy pojedynczy pixel jest wyliczany i to przez interpolacje.
    Nie ma najmniejszego problemu tak wyliczyc obraz , ze geometyczne wady optyki jak np
    dystorsja zostaja calkowice skorygowane.
    dystorsja przy aktualnej rozdzielczosci matryc i optyki jest praktycznie korygowana
    bezstratnie. podobnie wineta.

    obraz z kazdego obiektywu da sie skorygowac - sa do tego fabryczne profile , albo tez
    bezplatne software, ktore pozwala stworzyc wlasnorecznie profil posiadanego
    egzemplarza obiektywu.

    nie tylko mozna korygowac wady geometrii , ale w ogole wybrac odpowiedni rodzaj
    projekcji ( np. mercator , vadutismo , panini , rectilinearny itd - czego dusza
    zapragnie). Obiektywy shift/tilt nie maja wiecej racji bytu.