  • Data: 2014-10-26 11:18:23
    Temat: Re: Obiektyw szerokokątny do pomieszczeń itp
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-25 o 22:28, Piotr Kosewski pisze:

    > Na 100% to każdy obiektyw zniekształca. Podobnie jak ludzkie oko.
    > Nawet gęsty gaz (np. otaczające Cię powietrze) zaburza obraz.

    Heh, wiedziałem, że padnie takie sformułowanie. Miałem na myśli
    powyginanie totalne, jak na Samyangu 8mm, gdzie korekta zabiera z połowę
    pikseli.

    > W przypadku ogniskowych poniżej 24mm musisz się liczyć ze sporymi
    > zaburzeniami.

    Tu mi właśnie brakuje wiedzy. Mówi się o "obiektywach dla architektury".
    Wyobrażałem sobie, że zniekształcenia są ściśle powiązane z ogniskową.
    Im krótsza tym zniekształcenia większe. Tymczasem nie bardzo orientuję
    się czy są jakieś "magiczne" sposoby na korekcję tych zniekształceń w
    samym obiektywie, co pozwala go nazwać "dla architektury".

    > Sony nie jest niestety czołową firmą optyczną na rynku foto.

    W tej chwili nie mam żadnego obiektywu Sony. Nie czuję się związany z tą
    firmą w żaden sposób poza tym, że kupiłem u nich body.

    > Wybrałeś sobie system z obiektywami w absurdalnych cenach.
    > To już Twój problem. :)

    Ależ wcale nie. Obiektywy mam zarówno Tamrona jak i Samyanga i nie
    narzekam na ich ceny lub jakość. Ostatni nabytek w postaci Tamrona 24-70
    f2.8 bardzo miło mnie zaskoczył i ostrością (po bokach gorzej, ale to
    norma) i jakością bokeh.

    > Co do stałoogniskowej konkurencji, to jest kilka stałek między 14
    > i 20mm. Te tańsze będą koślawić obraz tak jak topowe zoomy.

    Dążę do minimalizacji koślawienia. W dobie fotografii cyfrowej
    koślawienie jest łatwe do skorygowania. Przymierzam się do wygenerowania
    własnych profili - aby i tą ścieżkę przetrenować. Jednakże nie dążę do
    tego aby obraz był perfekcyjnie prosty, raczej "kompromisowy" z ceną.
    Bubla też nie chcę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek