  • 1. Data: 2010-05-09 17:11:25
    Temat: Obiektyw, czy reklamować? Ma ktoś Tamrona 70-200?
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Witam.
    Chciałem zapytać grupowiczów czy ma ktoś z Was może Tamrona 70-200mm 2.8 i
    mógłby opisać jak z jego zasysaniem pyłków do środka? Pytam bo kupiłem w/w
    obiektyw i zauważyłem, że nowy ma w środku kilka mikropyłków. Czy
    składalibyście reklamację na moim miejscu? :) Niby te pyłki nie mają wpływu
    na jakość zdjęć, no ale żeby nowy obiektyw był zanieczyszczony? I to
    jeszcze taki drogi. A druga sprawa, że on się nie wysuwa, nie powinien do
    środka niczego zasysać. Najciekawsze jest to, że pod koniec 2009 roku
    kupiłem w tym samym sklepie Pentax K20D i też musiałem oddać. Podświetlenie
    punktów AF było krzywo rozmieszczone w wizjerze. Nie wiem czy lustro
    krzywe, matówka, czy układ AF, ale co miałem robić, oddałem. I teraz ten
    Tamron. Olać i robić zdjęcia czy oddać? Wiem, że to mój wybór, ale może
    ktoś ma taki sprzęt i wie czy on łatwo zasysa paprochy? Bo jak nowy taki
    brudny to co będzie po roku czy dwóch? W tym samym sklepie kupiłem Tamrona
    90mm, mam go już 1.5 roku i chyba 1 mikropyłek w środku a często używany w
    terenie. A on się sporo wysuwa. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam.

    --
    Krasnal...

  • 2. Data: 2010-05-09 17:20:13
    Temat: Re: Obiektyw, czy reklamować? Ma ktoś Tamrona 70-200?
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-05-09 19:11, Krasnal pisze:

    > Chciałem zapytać grupowiczów czy ma ktoś z Was może Tamrona 70-200mm 2.8 i
    > mógłby opisać jak z jego zasysaniem pyłków do środka?

    Wciąga pył aż miło. Osadza się on na tyle przedniej soczewki,
    ale na szczęście jest łatwy do wyczyszczenia i absolutnie
    nie wpływa na jakość zdjęć (nawet po przymknięciu).
    Jeżeli nie jedziesz na pustynię, to zapomnij o tej wadzie
    i po prostu go używaj.

    Oczywiście czyszczenie polecam po upływie gwarancji:
    http://www.prof2000.pt/users/nunof/geral/Cleaning%20
    out%20dust%20from%20Tamron%2070-200%20f2.8%20Macro%2
    0by%20LeDave.pdf

    p!
    Keyser