  • 11. Data: 2014-08-15 19:38:27
    Temat: Re: Obieg powietrza w obudowie - sugestie
    Od: "liryczny podmiot" <u...@m...com>

    Użytkownik "zil0g"

    > Masz pasywnie chlodzonego procka i grafike?

    Tak jak pisałem wcześniej mam Arctic Coller Frezera założonego poziomo, dwa
    AC F9 na accelero tt, 120 z przodu i tyłu (silent wing) i jeszcze jeden 120
    z przodu (nzxt), 140 (silent wings) w zasilaczu. Do tego były przedtem 80 i
    120 w panelu bocznym, ale psuły cyrkulację i najpierw je wyłączyłem, a potem
    wymontowałem. Całość podpięta pod scytia kaza server pracuje w zakresie
    700-900 rpm (proc 600- 900) i jest cichutko. Tzn. wiatraków nie słychać,
    tylko takie basowe mruczenie przepływającego powietrza. Jak dla mnie koci
    ideał.
    Przód i boki mają filtry przeciwkurzowe - wystarczy raz na rok zdjąć przedni
    i boczny panel i wymyć gąbki oraz przepędzelkować wiatraki kurzawką.
    A resztę robi fizyka (nowa;)

    --
    LP

  • 12. Data: 2014-08-15 19:44:59
    Od: "liryczny podmiot" <u...@m...com>

    Użytkownik "PeJot"

    > No tak, to jest argument. Tylne wiatraki ( 2x80 mm ) trzeba będzie
    > sterować z płyty głównej.

    To nie procesor i nie ma potrzeby żeby wyły przy każdym wzroście temperatury
    na płycie. Ustaw na 5 albo 7 V i sprawdż jak się sprawują. Zawsze możesz
    przecież podkręcić.

    --
    LP

  • 13. Data: 2014-08-15 20:37:29
    Od: "liryczny podmiot" <u...@m...com>

    żę
    Użytkownik "zil0g"
    > *liryczny podmiot* wdusil[a] knefle:

    > Najleiej utworzyc osobne kanaly dla procka i grafiki usuwajace cieple
    > powietrze
    > z obudowy. Wymaga troche robotek recznych i jest niezbyt ciche.
    > Ale wtedy dysk pracuje w nizszej temp.

    Bawiłem się i w to - ale w czasie gdy podgrzewało mi obudowę hd 4850.
    Wymieniałem wentyle, pasty, gdzie się dało montowałem radiatory i bez
    przerwy monitorowałem temperatury. Kobieta powiedziała, że jestem jak
    bohater Cervantesa, bo ciągle walczę z wiatrakami.
    Potem zszedłem do takiego poziomu, że różnica przestała być istotna, więc
    ustawiłem wszystko na półautomacie i chodzi to wolno i cicho a rozpędza się
    w naprawdę wielkim stresie, ale też tylko na karcie graficznej i procesorze.
    Reszta nie ma aż takiego znaczenia. W tej obudowie ( cooler master -
    zasilacz też na górze) skończyły mi się już patenty. Następna będzie w
    rodzaju silentium gladius i wtedy pewnie zacznę od początku;)

    --
    LP

  • 14. Data: 2014-08-15 20:49:44
    Od: zil0g <z...@m...prl>

  • 15. Data: 2014-08-15 22:34:31
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-08-15 o 19:44, liryczny podmiot pisze:
    > To nie procesor i nie ma potrzeby żeby wyły przy każdym wzroście
    > temperatury na płycie. Ustaw na 5 albo 7 V i sprawdż jak się sprawują.
    > Zawsze możesz przecież podkręcić.

    Gdybym to ja był głównym użytkownikiem tego blaszaka, to może tak, ale w
    sytuacji gdy dorwą się do niego dzieciaki, wolałbym zdać się na
    automatykę :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem