  • 21. Data: 2010-03-28 09:57:33
    Temat: Re: [OT] wspominki...
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mirek wrote:
    > Ostatnio były świetne dwa filmy o katastrofach lotniczych w Polsce -
    > chyba współpraca TVP i Discovery OIDP.

    Masz na mysli że jeden z filmów jest o tej katastrofie:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_L
    esie_Kabackim

    ?

    Bo lecialo to chyba na TVP Historia. Przy czym puszczają to w kółko ;)

  • 22. Data: 2010-03-28 10:04:59
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Sebastian Biały wrote:

    > Masz na mysli że jeden z filmów jest o tej katastrofie:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_L
    esie_Kabackim

    Tak, a drugi był o tej wcześniejszej katastrofie, w której zginęła m.in.
    Anna Jantar.

    > Bo lecialo to chyba na TVP Historia. Przy czym puszczają to w kółko ;)

    Ja to widziałem na którymś Discovery... chyba.

    Mirek.

  • 23. Data: 2010-03-28 11:31:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mirek wrote:

    > Nie opowiadaj, że nie spędzasz nawet tych 25 minut dziennie na oglądaniu
    > TV.

    Oczywiście ze spędzam. Ale do wyboru mam Discovery, albo Discovery albo
    ... Discovery. Niestety jest tam chłam amerykański typu Big Brother w
    firmie produkującej motocykle. Ciekawych programów jest niewiele. Na
    pewno nie widze wybitnych. Po prostu skoro w TVP nie ma juz kompletnie
    nic, to czlowiek ogląda cokolwiek, bo glodny wiedzy.

    > Nawet jak jest to 1500-tny odcinek wspomnianej mody na sukces -
    > skoro jest to chwila relaksu, odpoczynku nie uważam tego czasu za stracony.

    Akurat w przypadku tego akurat programu to jest czas stracony ;)

    > zmieniła w ciągu tych 30-tu lat? Technika się zmieniła, ale co to ma do
    > rzeczy.

    Posadź przed telewizorem statystycznego nastolatka i pokaż mu dodowlny
    odcinek Sondy. Zapewne reakcja będzie typu "WTF?". Niestety forma,
    zawartośc i poziom nie dostosowane sa do nastolatków. Jak cos nie
    wybucha ("Pogromcy Mitów") to jest do d.

  • 24. Data: 2010-03-28 12:17:52
    Temat: Re: wspominki...
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Witamy w telewizji polskiej... ZTCW to mecz na którym Górski wywalczył
    > uczestnictwo w Mundialu też został skasowany, podobnie jak kilkadziesiąt
    > innych wartościowych meczy z historii polskiej piłki nożnej. Za to
    > archiwum TVP za pewne ma komplet odcinków "Mody na Sukces", pewnie
    > nagranych na kasetach, gdzie wcześniej była "Sonda" albo te mecze.

    Phi, NASA pokasowala zapisy z Ksiezyca i kto im co zrobi?

  • 25. Data: 2010-03-28 12:21:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Taśmy było dość (w fabrykach), tylko telewizja jej nie kupowała, bo
    > brakowało na to pieniędzy. Za to nie brakowało na pensje dla zarządu i
    > wiele innych bzdetów na które publiczna tv trwoniła pieniądze.

    Uhm, jak juz wspomnialem NASA pokasowal sporo tasm ksiezycowych, bo... byly
    drogie i trzeba bylo na inne rzeczy.

  • 26. Data: 2010-03-28 16:25:57
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    > Oni chyba kasowali na bierząco - cienko wtedy było z taśmą i po prostu
    > wykorzystywali ją do nagrywania kolejnych odcinków.

    Wiele z tego zawdzieczamy carycy Ninie, ona między innymi z nienawiści do
    dzedzicowej kazała pokasować wszytskie Tele Echa.
    Przem

  • 27. Data: 2010-03-28 16:27:06
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > My się tu zachwycamy, ciekawe, gdyby wydać to na DVD, jaki byłby zbyt.
    > ZTCW "07 zgłoś się" wydane ostatnio na DVD nie jest jakoś rozchwytywane,
    > mimo niskiej ceny.

    Bo na Kino Polska "za darmo" leci.
    Przem

  • 28. Data: 2010-03-28 17:42:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemek napisał:

    > Wiele z tego zawdzieczamy carycy Ninie, ona między innymi z nienawiści
    > do dzedzicowej kazała pokasować wszytskie Tele Echa.

    Jak to "pokasować wszystkie"? Tele-Echo zaczęło się w latach
    pięćdziesiątych, a dotrwało do końca siedemdziesiątych, a może
    do początku osiemdziesiątych. Przez większość tego czasu, jeśli
    na czymś rejestrowano, to na telerecordingu -- innej możliwości
    nie było. Taśm telerecordingu nie da się "po prostu pokasować
    i wykorzystać do nagrania kolejnych odcinków".

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2010-03-28 18:07:39
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
> [...]

    To nie stało się w czasie panowania obecnych władz, tylko chyba jeszcze
    za życia autorów. Po prostu taśma była tak droga, że sporo programów
    zostało skasowanych pod nowe rejestracje. Co ciekawe najstarsze programy
    TVP (nie Sonda) zachowały się tylko dlatego, że były zapisane
    telerecordingiem, czyli na taśmie filmowej. Miejsce do przechowania
    było, tylko kasy na nowe taśmy video zabrakło. To były konkretne dewizy.

    > Z tego co slyszalem to wrecz nie ma takich mozliwosci.
    > Problem w tym ze materialy kradli skad sie da i nawet nie bardzo
    > wiadomo skad. I dzis nie mozna nawet ustalic do kogo sie zwrocic o
    > pozwolenie na publikacje.

    Nie kradli - wtedy nie było internetu a oni nigdzie się nie włamywali.
    Nie jeździli za granicę z magnetowidem i nie nagrywali cudzych
    programów. Materiały reklamowe otrzymywali całkowicie LEGALNIE, np.
    przez amabasdy, z przedstawicielstw różnych firm w Polsce. Przez
    osobiste kontakty z ludźmi, dzwonili, pisali, przedstawiali się i
    dostawali. Philips, Sony, czy inne były zachwycone darmową reklamą.
    Nadal by były. Nie pisz, że kradli, bo to jest mało inteligentne
    pomówienie a nawet red. Pyć już ich nie obroni. Teraz są w TV ludzie
    pilnujący, żeby nie było krypto reklamy i nie pozwolą na emisję
    czegokolwiek, co ma logo znanej firmy bez uiszczenia opłaty przez tę
    firmę. To jest ta różnica. Ci sami ludzie podpisują umowy na realizację
    filmów, seriali, w których aktorzy nachalnie posługują się wyrobami
    jednej konkretnej firmy. Parę lat temu TV puściła odcinek pod tytułem
    "Instytut Sportu" o całkowicie polskiej instytucji, bez obcych nazw. To
    puścili. Na odcinek z gramowidem Philips nigdy nie pozwolą - mimo iż to
    jest staroć. Branża reklamowa rządzi się kilkoma prawidłami, w tym
    ustaleniami co można puścić w jakim sąsiedztwie. Jak będzie blok
    reklamowy Philips (w Sondzie), to nikt nie zapłaci ani grosza za 30
    sekundową reklamę innego producenta RTV po Sondzie, bo to nie przepchnie
    się do świadomości widza. Pozostanie Philips.
    Stąd nikt specjalnie nie tępi chomika, czy e-mułka ale na oficjalną
    emisję nie pójdą. Mimo iż nie mają kasy na nowości i ciągle puszczają
    np. czterech pancernych, czy Klosa. Młodzi ludzie nie wszyscy są
    zapatrzeni w nowości i jak ojciec pokaże im Sondę, to potrafią oglądać
    od początku do końca - wiem po moim koledze z pracy, wielkim fanie Sondy.
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 30. Data: 2010-03-28 18:21:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Mar 2010 20:07:39 +0200, Maciek wrote:

> [...]
    >Nadal by były. Nie pisz, że kradli, bo to jest mało inteligentne
    >pomówienie a nawet red. Pyć już ich nie obroni.

    No coz, nie wiem na jakich zasadach dostawali wtedy, nie wiem jakby na
    to zareagowali darczyncy dzis, gdyby sie okazalo ze z tego sa
    pieniadze.

    Ustawa jest tu dosc jasna - nowe pole eksploatacji - nowa umowa
    potrzebna.

    >Stąd nikt specjalnie nie tępi chomika, czy e-mułka ale na oficjalną
    >emisję nie pójdą.

    A e-mule jeszcze dziala ? Mam wrazenie ze upadlo, za to mi serwery
    podsylaja jakies reklamowki.
    Moze mam jakas zla liste serwerow ?

> [...]
    >zapatrzeni w nowości i jak ojciec pokaże im Sondę, to potrafią oglądać
    >od początku do końca - wiem po moim koledze z pracy, wielkim fanie Sondy.

    Bo u nas jest wielkie zacofanie i sie niewiele zmienilo przez 25 lat
    :-)

    J.