  • 41. Data: 2011-05-26 04:23:21
    Temat: Re: [OT] Świ?te krowy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 May 2011 18:05:14 +0200, John Smith wrote:
    > [...]
    >Romana zdenerwował tekst o SBekach, więc "coś jest na rzeczy".

    Taa, cos jest na rzeczy.
    SB-ecy to go swego czasu internowali, wiec nie ma sie co dziwic ze go
    zdenerwowal

    J.

  • 42. Data: 2011-05-26 07:01:45
    Temat: Re: [OT] ?wiete krowy
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Spójrzcie co się dzieje na pl.misc.elektronika, tematy konstruktorskie
    > nieomal wypadły z dyskusji, w to miejsce mamy tematy o "podłączeniu
    > drucików", poziom merytoryczny znacznie spadł, za to coraz więcej
    > polityki. Taka ma być przyszłość grupy?

    A jak ktoś zakochuje się w elektronice, a jest "leniem", a raczej
    "bardzo niecierpliwym młodzieńcem" (stary jak się dowie, że coś
    otrzyma za miesiąc to "nic się dzieje" a dla młodego to "wieczność"),
    to najlepiej powiedzieć "szukaj w gogle", jak on nie wie
    "czego w tym gogle szukać".
    Na jaką grupę "młodziak" ma pójść (chyba że jest - nie wiem)
    To może stworzyć pl.miisc.elektronika.profi, z tematami konstruktorskimi?
    Pme nie jest ogólnie obleganą grupa, jak się młodych wywali
    to z frekwencją będzie tak jak na pl.comp.multimedia lub
    alt.pl.rec.videokamery.

    Artur(m)

  • 43. Data: 2011-05-26 09:31:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > Pme nie jest ogólnie obleganą grupa, jak się młodych wywali
    > to z frekwencją będzie tak jak na pl.comp.multimedia lub

    A gdzie ma zapytać początkujący elektronik, jak ma problem? Najszybciej
    nauczy się od mistrza(ów). O ile nie zostanie olany i z poczuciem
    wyższości tych "mistrzów" wykopany z grupy. Dlatego jestem przeciwnikiem
    dzielenia grup na zaawansowane i początkujące, jedyny podział jaki można
    by zrobić to tematyczny, ale też nie widzę takiej potrzeby. Natomiast
    chętnie pożegnał bym tematy nie związane z elektroniką.

    A jak ktoś jest niecierpliwy, to i tak w elektronice nic nie zrobi.
    Profesjonalizm w tej dziedzinie wiąże się z "dłubaniną".
    K.

  • 44. Data: 2011-05-26 09:46:40
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-05-26 06:23, J.F. pisze:

    > Taa, cos jest na rzeczy.
    > SB-ecy to go swego czasu internowali, wiec nie ma sie co dziwic ze go
    > zdenerwowal

    Bez dowodów traktuję taki tekst jako "urban legend".

    Obecnie, najbardziej się obawiam Polski po 23 października 2011.
    Platforma przegra wybory i nowy rząd zrobi bilans otwarcia, licznik
    długu publicznego jednak wskazuje prawdę, a na początek okazuje się, że
    nie żyjemy na zielonej wyspie, tylko w drugiej Grecji, ale bez takiego
    nasłonecznienia. "Na początek" spłacania tego gigantycznego długu,
    "oczywista oczywistość". Znacznie mniejsze długi Gierka skończyliśmy
    spłacać w 2006 roku po licznych umorzeniach.

    Na grupie nie widzę nikogo kto by się znał na polityce. Używany tutaj
    język nie nosi znamion samodzielnego myślenia a ograniczony jest jedynie
    do
    _powielania_sloganów_i_obelg,_serwowanych_nam_przez_
    jedynie_słuszne_OPINIOTWÓRCZE_
    media.
    Pamięć polityczną też macie bardzo krótką i dajecie się nabrać po kilka
    razy na ten sam numer.

    Zainteresowanych dyskusją polityczną, zachęcam do skierowania uwagi na onet.
    K.

  • 45. Data: 2011-05-26 10:12:34
    Temat: Re: [OT][OT] Świ?te krowy
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    John Smith wrote:
    (ciap)

    > Obecnie, najbardziej się obawiam Polski po 23 października 2011.
    > Platforma przegra wybory... (ciap)

    Dobrze że tu jestes, bo jeszcze nikt się publicznie nie wytlumaczył z
    szerzenia panicznego leku przed PiSem.

    Czyjeż to interesy bedą zagrożone gdy Kaczyński i Ziobro zaczną niemal na
    oślep wymachiwać szabelkami?

    Ja się nie czuję zagrożony, za wyjatkiem soc-gospodarczych pomysłów tej
    formacji.

    (ciap)
    > Zainteresowanych dyskusją polityczną, zachęcam do skierowania uwagi
    > na onet. K.

    Żeby moderator usunał każdą moją wypowiedź ;-)

    --
    Włodek

  • 46. Data: 2011-05-26 10:42:54
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > A jak ktoś jest niecierpliwy, to i tak w elektronice nic nie zrobi.
    > Profesjonalizm w tej dziedzinie wiąże się z "dłubaniną".

    Nie wiem ile masz lat. Ja mam tyle, że jeszcze pamiętam
    jak miałem 15 lat:), jak coś "dłubałem" to nie było mowy
    że za tydzień trzy tygodnie. Musiało być dziś.
    Jutro, w najgorszym razie.
    Teraz mogę szukać po Gogolu.
    Sprawia mi to dodatkową przyjemność.

    Artur(m)

  • 47. Data: 2011-05-26 11:21:44
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-05-26 12:42, Artur(m) pisze:

> [...]
    > jak miałem 15 lat:), jak coś "dłubałem" to nie było mowy
    > że za tydzień trzy tygodnie. Musiało być dziś.

    Elektroniką się zająłem jak miałem 12 lat, wtedy samodzielne projekty
    trwały 1 dzień. Dziś trwają 3 - 4 lata w zespołach. Ponieważ rynek nie
    zawsze może tyle czekać, to często już się produkuje, gdy prace
    konstruktorsko-badawcze jeszcze trwają.

    Jeżeli nie wykształcimy następców, to obecna polska elektronika upadnie
    tak, jak to miało miejsce w latach 90-tych, kiedy to zlikwidowano polski
    przemysł elektroniczny, obok innych.
    Polska nauka praktycznie nie istnieje, a rozwój obecnie dokonuje się
    głównie dzięki pasjonatom. Chore.
    K.

  • 48. Data: 2011-05-26 12:33:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    Thursday, May 26, 2011, 12:12:34 PM, you wrote:

    > John Smith wrote:

    [....]

    Bardzo proszę...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 49. Data: 2011-05-26 12:50:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-26 13:21, John Smith pisze:

    > Elektroniką się zająłem jak miałem 12 lat, wtedy samodzielne projekty
    > trwały 1 dzień.

    projekty pipka dręczyciela.

> [...]
    >
    > Jeżeli nie wykształcimy następców, to obecna polska elektronika upadnie
    > tak, jak to miało miejsce w latach 90-tych, kiedy to zlikwidowano polski

    Mity. W momencie zmian ustrojowych Elwro najlepiej zarabiało na ubocznej
    produkcji plastikowych pojemników na jajka i innych tego typu
    drobiazgach. Naukowa instytucja w której wtedy pracowałem miała komputer
    PC/AT w którym była elwrowska płyta główna. To była porażka - Trzeba
    było używać bez turbo bo nie pracował stabilnie na 12MHz a byle
    przywieziony z Singapuru pracował na 33MHz (386).
    Jedyne co było w miarę dobre to parę typów urządzeń audio z Diory. I
    jestem pewien, że ich wdrażanie nie trwało 1 dzień a wiele miesięcy jak
    nie lat.

    MD

  • 50. Data: 2011-05-26 13:08:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Thursday, May 26, 2011, 2:50:24 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > PC/AT w którym była elwrowska płyta główna. To była porażka - Trzeba
    > było używać bez turbo bo nie pracował stabilnie na 12MHz a byle

    Przestań - to nawet bez turbo nie chciał działać. Była to jedyna płyta
    główna, w której zobaczyłem tyle TTLi i wlutowane długie szyny
    zasilania i masy. Typowa konstrukcja lat 60/70 a nie początku lat
    90-tych.

> [...]
    > Jedyne co było w miarę dobre to parę typów urządzeń audio z Diory. I
    > jestem pewien, że ich wdrażanie nie trwało 1 dzień a wiele miesięcy jak

    Było tego znacznie więcej, naprawdę. Fonia produkowała przyzwoity
    sprzęt profesjonalny za komuny właśnie. Kaprzak robił Koncerta -
    całkiem przyzwoity magnetofon. Itd.

    To, że Elwro nie potrafiło produkować komputerów, to jedna sprawa ale
    również we Wrocłąwiu Dolam produkował duże wyświetlacze LCD, które
    sprzedawały się jak świeże bułeczki...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl