  • 61. Data: 2013-02-15 20:35:50
    Temat: Re: OT serial dla mlodziezy z lat 90-tych (Alfa Centauri)
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 15 Feb 2013 20:06:33 +0100, John Kołalsky wrote:

    > Nie jest zbędne. Weź pralkę .. po co ma być podłączona do sieci ? Bym nie
    > musiał leźć do niej zobaczyć ile jeszcze jej zostało czasu do wyprania

    A potem paru paranoikow się ze*ra ze strachu, bo The Corpo wie jak czesto
    siegaja do lodowki, gdzie im się pali swiatło, kiedy i na jakim
    programie piorą gacie (te zapaćkane j/w), itp. :-)
    Teraz mogą nie miec gmaila, w tym Waszym e-swiecie czeka ich syf i głód ;-)
    Więc może lepiej nie? :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 62. Data: 2013-02-15 20:38:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 19:52, Użytkownik Atlantis napisał:

    > Może inaczej. Nie nosili, bo to był tylko serial. Aktor brał rekwizyt do
    > ręki celem zagrania konkretnej sceny. :)
    > Natomiast jakoś nie było widać, żeby PADD był zdolny do wykonywania
    > choćby elementarnych pomiarów. Wydaje się, że w zamyśle scenarzystów był
    > on jedynie elektronicznym odpowiednikiem kartki papieru, a nie
    > uniwersalnym urządzeniem. Słowem prezentował się dość skromnie w
    > porównaniu ze współczesnymi tabletami czy smartfonami...

    Wbrew pozorom dzisiejsze PDA czy smartfony i tablety nie mają
    jakichś specjalnych możliwości pomiarowych. Można nimi zmierzyć
    istnienie i siłę sygnałów WiFi, Bluetooth i ileś zakresów sieci
    GSM. Jako zamiennik PDA pradawnych z SG Atlantis nie sprawdzają
    się.
    W ST była specjalizacja, komunikator służył do rozmów, trikoder
    do badań i skanów a pda do przenoszenia tekstów i bardzo zgrabnie
    unikali pokazania czy można na nim pisać (było że można
    coś zaznaczyć czy odfajkować).

    > Mogło i tak być, chociaż opóźnień jakoś nie było widać. ;)

    Nie było widać bo nie przypominam sobie sceny na której
    pokazywali by jednocześnie lub naprzemiennie wrota wyjściowe
    i docelowe.

    > Timing się nie zgadza. Mnóstwo było scen, w których przechodzili przez
    > wrota w ostatniej chwili, gdy pociski plazmowe przeciwników świstały im
    > nad głowami. ;) Dosłownie tuż po utworzeniu tunelu wysyłali kod otwarcia
    > przesłony i przechodzili.
    > Nie było żadnego oczekiwania na uzyskanie połączenia po wykręceniu numeru.

    Nie tylko było oczekiwanie na otwarcie wrót to jeszcze było oczekiwanie
    na otworzenie przysłony. Ale nie ma sprawy, podaj odcinek a sprawdzę.
    Wszystkie odcinki mam pod ręką. :-)

    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2013-02-15 20:40:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Jakbym chcial do ktoregos z moich klientów zadzwonic na skype to niech
    > policze....................... moglbym zadzwonic do zero klientów :)
    >
    > Musisz to im powiedziec, bo najwyrazniej zignorowali Skype :)

    Podałeś im skypowy namiar na siebie ?

    Nie powiem by ten program nadawał się do komunikacji powszechnej, ale faktem
    jest, że trochę użytkowników z niego korzysta.

    Do komunikacji powszechnej bardziej nadają się komunikatory oparte o XMPP z
    Jingle ale to jeszcze mniej popularne

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Jingle_(protok%C3%B3%C5
    %82)

  • 64. Data: 2013-02-15 20:43:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 20:05, Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > To na Skypie nie widać, że jest w domu ?

    Niekoniecznie. Trochę ludzi (ja też) ma komunikatory na
    stacjonarnym który jest włączony non stop.
    Jak komunikator podaje że użytkownik aktywny to ma rację,
    jak pokazuje że nie aktywny to na dwoje babka wróżyła.
    Może nikogo nie być w domu a może jest, nic nie robi
    na kompie ale sygnał rozmowy usłyszy i zareaguje.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2013-02-15 20:49:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Nie wszyscy. Młodzi fascynaci nowych rozwiązań tak, inni już
    > nie koniecznie. Smartfona używam od kilku lat, nie mam na nim
    > skypa, nie widzę potrzeby, mam go za to na komputerze.

    A gdybyś kiedyś dowiedział się, że ten twój smartfon jest końcówką Skype'a ?

  • 66. Data: 2013-02-15 20:52:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-15 20:38, RadoslawF pisze:

    > Nie tylko było oczekiwanie na otwarcie wrót

    Tego jakoś sobie nie przypominam. Daniel wklepywał siedem symboli a
    potem kładł rękę na czerwonej półkuli - Wrota natychmiast się otwierały.
    Jedyne opóźnienie wywoływał "kawoosh", trwający może z sekundę. Potem
    tworzył się stabilny tunel i można było przechodzić (pominąwszy kod GDO,
    ale to tylko specyfika ziemskich wrót).

    Natomiast przy połączeniu przychodzącym trochę czasu mijało od zapalenia
    się pierwszego symbolu do utworzenia się tunelu.

    Ogólnie trochę zamieszania wprowadza sam czas podróży. Carter chyba parę
    razy mówiła, że podróż trwa jakiś tam ułamek sekundy. Animacja tunelu
    trwała więcej, ale też była kompletnie bezsensowna - w końcu pomiędzy
    wrotami bohaterowie nie mogli być świadomi, będąc jedynie strumieniem
    molekuł. ;)

  • 67. Data: 2013-02-15 20:59:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Podpinanie jak podpinanie ... http://ciepelko.pl/

    Pomiary dostępne w presence na jid:c...@b...pl .

    > tak jak podpinaie zarowek, zeby nimi strowac smartfonem ;)

    Latarka ?

    Ja bym raczej podpiął wizjer z drzwi wejściowych i kamery.

  • 68. Data: 2013-02-15 21:10:03
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Podałeś im skypowy namiar na siebie ?

    Nie. Dlaczego? Bo znam, rozmawiamy, wiem o nich wiecej pewnie niz oni
    sami. Znam jednego co pytał o skype. Podalem. Skonczylo sie tak, ze
    najpierw napierdalal na skype potem dzwonil i tak na zmiane. Skype i
    komunikatory to zło w biznesie. Bezplatny sposob komunikacji zwieksza
    tylko ilosc popierdółkowatych informacji, ktore nic nie wnoszą.

    > Nie powiem by ten program nadawał się do komunikacji powszechnej, ale
    > faktem jest, że trochę użytkowników z niego korzysta.

    Prywatnie owszem, uzywam, glownie ze wzgledu na video. Ze znajomymi czy
    rodzinką - miło się zobaczyć. W biznesie - nie ma takiej koniecznosci.

  • 69. Data: 2013-02-15 21:12:39
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A gdybyś kiedyś dowiedział się, że ten twój smartfon jest końcówką
    > Skype'a ?

    Powiem tak - mam stary telefon philipsa zintegrowany ze skype w sensie
    jest soft na PC (plugin do skype) i kabelek USB. Bardzo wygodne, bo
    jedna sluchawka sluzy do zwyklych rozmow i do skype jak elefon. Bylem
    zafascynowany do czasu gdy sie okazalo, ze ani nie ma kto do mnie
    dzwonic, anie ja nie bardzo mam do kogo dzwonic.

    Bo prywatne/rodzinne to przez video. Smartfon, owszem ma video, ale to
    jest gowniacek malutki. Na tablecie juz lepiej sie gada, ale dalej
    niewygodnie. NAjlepszy jest laptop - stoi sobie sam, duzy obraz, kamerka...

  • 70. Data: 2013-02-15 21:50:03
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > sluchawka sluzy do zwyklych rozmow i do skype jak elefon. Bylem
    > zafascynowany do czasu gdy sie okazalo, ze ani nie ma kto do mnie dzwonic,

    Mnie chodzi o to, że te zwykłe połączenia komórką mogłyby być realizowane
    przez firmę telekomunikacyjną za pomocą Skype'a i wcale o tym nie musiałbyś
    wiedzieć.