  • 51. Data: 2013-02-15 18:39:13
    Temat: Re: OT serial dla mlodziezy z lat 90-tych (Alfa Centauri)
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:

    > Natomiast w związku z coraz powszechniejszym mobilnym Internetem, z
    > coraz większymi pakietami ludzie coraz częściej mają odpalonego Skype'a
    > w tle na smartfonie.

    Jakbym chcial do ktoregos z moich klientów zadzwonic na skype to niech
    policze....................... moglbym zadzwonic do zero klientów :)

    Musisz to im powiedziec, bo najwyrazniej zignorowali Skype :)

  • 52. Data: 2013-02-15 18:42:23
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-15 17:43, RadoslawF pisze:

    > Bo ta uniwersalność to jednak taki pic na wodę.

    Tyle tylko, że w Star Treku oni nosili ze sobą kilka urządzeń tej samej
    wielkości. PADD służył do wyświetlania rozmaitych informacji i
    dokumentów, tricorder robił pomiary. Scenarzystom trochę zabrakło
    wyobraźni. Bo o ile rozumiem istnienie wyspecjalizowanego sprzętu
    (tricordery medyczne też się w serialu pojawiały) to z perspektywy czasu
    trochę dziwi fakt, że PADD-y nie miały choćby elementarnej
    funkcjonalności pomiarowej.
    W końcu już dzisiaj zdarzają się komórki z rozmaitymi czujnikami. Nie
    nosimy raczej osobnego termometru albo barometru cyfrowego. :)

    > Selektywne wywołanie akurat jest używane od dłuższego czasu.
    > Polega to na nadaniu kodu który włączy ci głośnik i mikrofon.
    > Można w ten sposób wywołać jeden nadajnik lub ich grupę.
    > Nie wiem dokładnie ile urządzeń może tak pracować ale o grupach
    > liczących blisko setki nadajników czytałem.

    Nie o to chodzi. Osoba wywoływana od początku słyszała całość komunikatu
    - łącznie z wywołaniem. ;)

    Jeśli komunikator identyfikował rozmówcę na postawie wywołania "Picard
    do Rikera" to połączenie powinno zostać zestawione dopiero po tych
    słowach. Tymczasem (jeśli dobrze pamiętam) Riker słyszał również wywołanie.

    To trochę tak, jak w "Stargate" - docelowe Wrota aktywowały się
    (zapalając kolejne znaki) zanim jeszcze "dzwoniący" zakończył
    wklepywanie "adresu". Pytanie: skąd konkretne Wrota wiedziały, że mają
    się aktywować, skoro system nie otrzymał jeszcze wszystkich wskazujących
    na nie symboli?

  • 53. Data: 2013-02-15 19:27:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 18:42, Użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    > W końcu już dzisiaj zdarzają się komórki z rozmaitymi czujnikami. Nie
    > nosimy raczej osobnego termometru albo barometru cyfrowego. :)

    Jeśli mam być szczery to nie przypominam sobie aby równocześnie
    nosili pady i trikodery.

    > Nie o to chodzi. Osoba wywoływana od początku słyszała całość komunikatu
    > - łącznie z wywołaniem. ;)

    A skąd pewność że nie usłyszała go z opóźnieniem spowodowanym
    oczekiwaniem na włączenie się odpowiedniego abonenta ?

> [...]
    > wklepywanie "adresu". Pytanie: skąd konkretne Wrota wiedziały, że mają
    > się aktywować, skoro system nie otrzymał jeszcze wszystkich wskazujących

    To samo pytanie skąd wiesz że nie najpierw ktoś wstukał cały adres
    a potem dopiero zaczęły się aktywować wrota docelowe ?

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2013-02-15 19:32:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 18:10, Użytkownik Atlantis napisał:

    > Komórki 3G z funkcją rozmów wideo są dostępne na rynku od ładnych kilku
    > lat. Jakoś ta funkcja nigdy nie cieszyła się zbyt wielką popularnością...

    Nie wiem jak teraz ale kiedyś odstraszały opłaty.

    > Natomiast w związku z coraz powszechniejszym mobilnym Internetem, z
    > coraz większymi pakietami ludzie coraz częściej mają odpalonego Skype'a
    > w tle na smartfonie.

    Nie wszyscy. Młodzi fascynaci nowych rozwiązań tak, inni już
    nie koniecznie. Smartfona używam od kilku lat, nie mam na nim
    skypa, nie widzę potrzeby, mam go za to na komputerze.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2013-02-15 19:39:16
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 12:00, Tomek pisze:

    > Tajna Misja - serial australijski

    Pamiętam, że gdy to oglądałem jedna rzecz nie dawała mi spokoju. Skąd
    reszta użytkowników sieci wzięła te "smartfony"? Jeśli pamięć mnie nie
    myli główni bohaterowie dostali je od ekscentrycznego wujka - wynalazcy,
    który sam je zbudował.

    Sieć natomiast narodziła się, gdy któreś z nich, przez przypadek
    podłączyło ten wielki komputer z AI do jakiegoś nieczynnego satelity.
    Wtedy została zainicjowana wideokonferencja z kilkoma zdziwionymi
    dzieciakami z różnych części świata. No właśnie. Wideokonferencja za
    pośrednictwem czego? ;)

  • 56. Data: 2013-02-15 19:39:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 18:37, Użytkownik Mr. Misio napisał:

    > "Mylić się jest rzeczą ludzką". Takie skarpety (czy cokolwiek) to nie
    > jest po to, zeby ciagle alarowac, tylko alarmowac wlasnie wtedy, gdy
    > pojawi sie blad.
    >
    > Takie - kochaj i kontroluj ;)

    Od kontroli mam glukometr, nie ma dostępu do sieci. :-)

    > Tablet/komorka za pomocą konta Google :)
    >
    > Dostają coś (poczta, aplikacje) za coś (utratę czesci prywatnosci na
    > rzecz JEDNEJ firmy)

    Tyle że to są kwestie dyskusyjne czy podpięci ich jest zbędne.
    Komórki do sieci nie podpinam, faktycznie nie widzę sensu.
    Tablet podpinam raz na tydzień czy dwa w celu aktualizacji
    oprogramowania. Tyle że u mnie tablet robi tylko za domowy
    czytnik PDFów.

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2013-02-15 19:52:14
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-15 19:27, RadoslawF pisze:

    > Jeśli mam być szczery to nie przypominam sobie aby równocześnie
    > nosili pady i trikodery.

    Może inaczej. Nie nosili, bo to był tylko serial. Aktor brał rekwizyt do
    ręki celem zagrania konkretnej sceny. :)
    Natomiast jakoś nie było widać, żeby PADD był zdolny do wykonywania
    choćby elementarnych pomiarów. Wydaje się, że w zamyśle scenarzystów był
    on jedynie elektronicznym odpowiednikiem kartki papieru, a nie
    uniwersalnym urządzeniem. Słowem prezentował się dość skromnie w
    porównaniu ze współczesnymi tabletami czy smartfonami...

    > A skąd pewność że nie usłyszała go z opóźnieniem spowodowanym
    > oczekiwaniem na włączenie się odpowiedniego abonenta ?

    Mogło i tak być, chociaż opóźnień jakoś nie było widać. ;)

    > To samo pytanie skąd wiesz że nie najpierw ktoś wstukał cały adres
    > a potem dopiero zaczęły się aktywować wrota docelowe ?

    Timing się nie zgadza. Mnóstwo było scen, w których przechodzili przez
    wrota w ostatniej chwili, gdy pociski plazmowe przeciwników świstały im
    nad głowami. ;) Dosłownie tuż po utworzeniu tunelu wysyłali kod otwarcia
    przesłony i przechodzili.
    Nie było żadnego oczekiwania na uzyskanie połączenia po wykręceniu numeru.

  • 58. Data: 2013-02-15 20:05:01
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Jak mam sprawę to zamiast zastanawiać się czy ktoś jest w domu
    > i ma aktywnego skypa szybciej zadzwonić z komórki. Komórki
    > ludzie mają przy sobie, komunikatory w rodzaju skypa rzadziej.

    To na Skypie nie widać, że jest w domu ?

  • 59. Data: 2013-02-15 20:06:33
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Ogólnie tak jak zbedne jest podpiecie wielu obecnych urzadzen do sieci.
    > JEdnak ludzie je podpinają :)

    Nie jest zbędne. Weź pralkę .. po co ma być podłączona do sieci ? Bym nie
    musiał leźć do niej zobaczyć ile jeszcze jej zostało czasu do wyprania

  • 60. Data: 2013-02-15 20:24:15
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Nie jest zbędne. Weź pralkę .. po co ma być podłączona do sieci ? Bym
    > nie musiał leźć do niej zobaczyć ile jeszcze jej zostało czasu do wyprania

    yhy

    tak samo jak podpinanie termometrow zeby sprawdzic ine jest na zewnatrz
    albo ile w sypialni

    tak jak podpinaie zarowek, zeby nimi strowac smartfonem ;)