-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 05 Apr 2014 12:16:43 +0200
From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Reply-To: d...@n...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:28.0) Gecko/20100101 Firefox/28.0
SeaMonkey/2.25
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: [OT] miedziowanie elektrolityczne niklu
References: <e...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<7...@g...com>
<lhjnrg$fr7$1@usenet.news.interia.pl>
<2...@g...com>
<lhjq27$kfp$1@usenet.news.interia.pl>
<533f0ae1$0$2356$65785112@news.neostrada.pl>
<lhn4s2$irt$1@usenet.news.interia.pl>
In-Reply-To: <lhn4s2$irt$1@usenet.news.interia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 30
Message-ID: <533fd80b$0$2229$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.42.54.90
X-Trace: 1396693003 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2229 178.42.54.90:25231
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2398
X-Received-Body-CRC: 223555500
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:662325
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Adam napisał:
> Ale o co chodzi?
> Może wyjaśnisz, dlaczego współcześnie chromowane elementy (np. zderzaki,
> rury ochronne czy progi samochodowe) po kilku latach zaczynają
> korodować, zaś na starych autach czy samochodach są w dobrym stanie?
Kasa, misiu, kasa! Żadna zmiana technologii nakładania chromu ozdobnego
nie może mieć wpływu na odporność korozyjną pokrycia - bo chrom ozdobny,
jak pisałem, dziurawy jest jak sito i cienki na dokładkę - parę
mikrometrów, dziesięć to już sporo. Nie stanowi wiec żadnej bariery
środowiskowej.
Barierę tę stanowi nikiel na podwarstwie miedzi - i kiedyś waliło się
łącznie warstwy miedź cyjankaliczna - miedź kwaśna - nikiel kwaśny od
100 um wzwyż, obecnie nie spodziewałbym się znaleźć grubszych jak 50 um
- a obstawiam ze i cieniej kładą. Ma wyglądać, ma być tanie, nie ma pod
żadnym pozorem prawa być wieczne!
--
Darek
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.14 12:28 Dariusz K. Ładziak
- 05.04.14 16:11 PeJot
- 07.04.14 11:25 Jarek P.
- 07.04.14 11:27 Jarek P.
- 07.04.14 22:48 Dariusz K. Ładziak
- 08.04.14 11:12 Jarek P.
- 10.04.14 06:21 Pszemol
- 11.04.14 13:14 Jarek P.
- 11.04.14 19:35 Pszemol
- 11.04.14 20:04 LS
- 13.04.14 23:25 Jarek P.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=