  • Data: 2013-05-14 13:26:55
    Temat: Re: [OT] led uv-c ? malutkie sterylizatory...
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:kmt2fi$5qq$2@node1.news.atman.pl...

    > Aczkolwiek nie należy przeginać w drugą stronę i żyć w totalnym syfie ;)

    Takowoż Fredro bodajże rzekł - Miejcie umiar, mocium panie!!

    > Analogia zgodna z tematyką grupy: masz urządzenie i dajesz mu za niskie
    > napięcie... co się dzieje? Nie działa. A co się stanie, jak dasz za
    > wysokie? Przestanie działać na zawsze ;)

    W zasadzie tak - acz może być z rzadka, sporadycznie, że stanie się (prawie)
    dokładnie odwrotnie - przy za małym napięciu coś tam czegoś nie
    dopolaryzuje, np. nie zamknie jakiegoś ważnego tranzystora i ten się
    zgrzeje, zrobi pyk... Kiedyś w mieszkaniu miałem awarię zasilania - na
    mieszkanie szło coś ok. 160-180V (awaria jednego z zacisków na tablicy i
    uwęglenie mocowania), wskutek tego przymałego napięcia zjarał mi się silnik
    w mikserze - nie miał siły kręcić, no, ledwo co, więc się przygrzał, poszedł
    z dymem... Na szczęście uznali gwarancję... W drugą stronę, odetnie
    zabezpieczenie na wejściu i nie dopuści aby do urządzenia poszło za dużo.
    Ale to już wyższa szkoła jazdy, jak to z przegięciami, giąć można, ale zgiąć
    za mocno, to się złamie, albo trwale zegnie. Tak, że skleić, czy
    wyprostować się nie da.