  • Data: 2013-08-08 08:29:36
    Temat: Re: [OT] lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-07 23:29, J.F. pisze:
    (...)
    > Programowalem, i rozrozniam obsluge programowa od sprzetowej.
    > I tu bym raczej sprzetowa dal.

    Która nie zadziała bez interwencji BIOS.

    > W zasadzie nie ma, ale program w biosie musialby dzialac do tej
    > emulacji, a zaladowany system niekoniecznie mu pozwoli - np wpadniesz
    > na pomysl OS/2 czy Xenixa odpalic.

    Mowa była o DOS-ie - jeżeli idziemy dalej, to pojawią się kwestie
    architektury, trybów pracy itd. Wtedy BIOS jest używany w zasadzie
    do startu, dalej OS się już tym zajmuje (własne tablice przerwać itd.).
    Te funkcje w BIOS są po to, by zapewnić funkcjonalność starym systemom.

    (...)

    > I myslisz ze stary Autocad ruszy ? :-)

    Podejrzewam, że tak. Nie wiem jak z grafiką, ale klucz na LPT działa,
    nawet na LPT na karcie. No i jeszcze partycja 2GB FAT16 :)

    Ale co ograniczają?