  • Data: 2013-08-08 11:44:44
    Temat: Re: [OT] lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-08-08 08:54, J.F. pisze:

    >Jestem zdecydowanie przeciwny takim pomysłom.

    Hm, skoro emulacja hardwarowa musi byc dostepna, a bios od poczatku
    musi na klawisze reagowac ... to moze ja jednak od poczatku wlaczyc
    :-)

    >No i się nie kończą. Tyle, że jest to kwestia określonych peryferii,
    >o znanych interfejsach.

    Czyli klawiature to jednak "sprzetowo". Mysz tez.
    Program w BIOS do dalszej obslugi niepotrzebny.

    >Co nazywasz rezydentnym?

    Taki co uruchamiasz, niby konczy, sterowanie wraca do command.com, a
    on w pamieci jednak stoi i cos robi.
    Sidekick, driver myszy itp :-)

    >Wspomaganie było,

    Jakie ?

    >natomiast oczywistym jest, że sterownik musi
    >dane wejściowe jakość przygotować dla systemu. Tak jest robione
    >zawsze.

    W tym przypadku to nie dla systemu, bo DOS z myszy nie korzystal,
    tylko dla programow (ktore bezposrednio z Int33 korzystaly)

    >Ciekawe odkrycie - przecież tak jest od zarania dziejów z każdym
    >sprzętem.

    Tylko ze na poczatku ten sprzet takiej konstrukcji nie mial.

    Tzn mowie o tym ze np naciskasz klawisz, komunikacja miedzy klawiatura
    a sterownikiem na plycie glownej leci, przerwanie sie wywoluje,
    pod pewnym portem czeka dla procesora do odczytu scan code klawisza.

    Ale jakbys tak chcial zaemulowac softwareowo ... to chyba w porcie
    klawiatury nie bylo przewidziane aby sie dalo wpisac wartosc, ktora za
    chwile procesor bedzie sobie mogl odczytac.

    >Jest zorganizowane tak samo i nic nie zwariuje, ponieważ nie zobaczy
    >takiej ilości pamięci.

    Cos mu tam odpowiednie funkcje bios zwroca.
    Moze tylko 16MB i zadziala :-)

    >Tak, widziałem, a powyżej wyraźnie napisałem, o LPT na karcie,
    >gdyby zabrakło fizycznie gniazda na płycie.

    Hm, na PCI-Ex ? A faktycznie, sa.
    Myslisz ze instaluja sie pod wlasciwym portem ?

    >Nie ma ma. Podobnie jak emulacji COM.

    No i jak plotter podlaczyc ?
    Wiem, karta, tylko znow pytanie - port, przerwanie :-)

    >To root jest do tego potrzebny?

    Taki np
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ic
    ecoldapps.sambaserver&hl=pl

    Dziwne, bo wychodzi ze wina lezy po stronie windows/linux.

    J.