  • 31. Data: 2018-01-02 17:07:41
    Temat: Re: [OT] elektromobilnosc
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2018 o 16:51, Michal Jankowski pisze:

    > Przecież tam praktycznie nic nie jechało - w żadną stronę.
    >
    > Linia jednotorowa to nie znaczy, że można puścić pociąg tylko co 4
    > godziny...

    Piszę o hipotetycznej sytuacji, gdzie pojechały dwa IC, jeden TLK i z 5
    dodatkowych kibli. To wtedy już trudno coś w rozsądnym czasie puścić w
    drugą stronę nie robiąc burdelu w pierwszą.

    Shrek

  • 32. Data: 2018-01-02 18:29:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-02 o 15:31, J.F. pisze:

    > Tak jest. "z uwagi na duza ilosc chetnych proponujemy rezerwacje
    > miejsca". I po dodatkowe 10 zl :-)
    >
    > J.

    A potem sceny jak z Gladiatora...
    Ps. Jak ja raz wracałem stamtąd to dziki tłum pchając się do wagonu
    wybił szybę w przedziale zaraz obok drzwi. Pierwszy, który wdarł się do
    wagonu, otwierał okna, którymi transferowali się następni. Oczywiście to
    jeszcze w trakcie jazdy gdy pociąg podstawiali. :-)
    Przedział był niby zarezerwowany - ktoś otworzył kluczem, a po kartce na
    szybie nie został nawet mikroślad. Konduktor nie bardzo chciał wierzyć,
    że nie było żadnej kartki... :-) Ahoj, przygodo... :-)))
    T.

  • 33. Data: 2018-01-02 18:34:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Jan 2018 16:26:53 +0100, Liwiusz

    > Co ci się nie podoba w takim zachowaniu?

    No właśnie nie wiem -- to jakaś forma samobiczowania? Jechać na sylwestra
    bez zaplanowanego powrotu by na przypał jak jakieś zwierzęta walczyć o
    miejsca w pociągu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2018-01-02 18:37:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 18:29:37 +0100, T. napisał(a):

    > A potem sceny jak z Gladiatora...

    Alez czemu - podstawic odpowiednia ilosc pociagow, zgodnie z
    rezerwacjami :-)

> [...]
    > szybie nie został nawet mikroślad. Konduktor nie bardzo chciał wierzyć,
    > że nie było żadnej kartki... :-) Ahoj, przygodo... :-)))

    Skad w narodzie takie umiejetnosci w 25 lat po upadku komuny :-)

    J.

  • 35. Data: 2018-01-02 18:38:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Jan 2018 16:32:31 +0100, Liwiusz

    > W lecie pojadę za: 4-40zł za dojazd w dwie strony,
    > 40zł na nocleg.

    Już z takich noclegów wyrosłem. Szczególnie w tym naszym górskim zagłębiu
    spalinowym gdzie nie da się zaciągnąć bez wąchania wędzonki świeżej sosny
    pomieszanej z kiszonym wynglem.

    > W zimie do tego - dzień nart ca. 40zł, wyciąg ca. 100zł
    > (no, niech będzie 150, bo jeśli Alpy, to porównujemy do Kasprowego).

    Żeby porównać Alpy do Kasprowego to trzeba mieć fantazję. ;) Jeśli miałbym
    jeździć w nasze góry, to tylko i wyłącznie gdybym tam mieszkał, ale to też
    raczej niechętnie, bo szkoda nerwów.

    > Alpy taniej?

    Jak przeliczyć cenę do jakości, to jest znacznie taniej. Czyste powietrze,
    pogoda piękna (szczególnie w lutym/marcu, ale i w stycznie trzeba mieć
    pecha aby tracić nieładną pogodę) że opalać się można, mnogość tras i
    cyklicznie modernizowana infrastruktura = brak kolejek do wyciągów. Tam
    największe kolejki weekendowe to pikuś w porównaniu z tym co się dzieje u
    nas.

    Ja do tego jeżdżę na tzw. "ferie rodzinne" z polskim klubem narciarskim
    (literalnie z biurem podróży wyspecjalizowanym w wyjazdach zimowych) --
    teraz do Andalo jedziemy. Za wyjazd płacę 2700 w tym noclegu jest 6 dni w
    HOTELU (nie mylić z szuflandią czy pokątnym mieszkanie u gazdy), śniadania
    + obiadokolacje, basen z saunami w hotelu, skipas na 200 km tras (wiadomo
    że się nie zjeździ, ale przynajmniej jest WYBÓR), ubezpieczenie i do tego
    transport koło 300zł. Za córkę, ze względu na codzienne szkolenia z
    trenerami (i tzw. opiekę popołudniową), 3000 zł płacę. Generalnie wychodzi
    ~500zł/doba za wszystko. Za podobny standard hotelowy z wyżywieniem i
    dostępem do stoku w PL zapłaci się większe pieniądze. Z tym, że podobnych
    warunków w PL NIGDZIE się nie uzyska.

    Jak chcesz taniej, to jedziesz w Alpy do szuflandii (Francja), bierzesz
    wałówkę z kraju, bo tam "apartamenty" z kuchnią (za to, w przeciwieństwie
    do Austrii czy Włoch, zazwyczaj hotele są na stoku że zjeżdżasz pod same
    drzwi) -- i masz jeszcze mniejsze koszty. Wtedy pewnie ze 300 zł/doba
    wychodzi za całość. Jak termin złapać odpowiedni to i skipasy za pół albo
    nawet zupełnie darmo rozdają aby tylko napędzić hotelarstwo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2018-01-03 00:17:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-02 o 18:34, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > No właśnie nie wiem -- to jakaś forma samobiczowania? Jechać na sylwestra
    > bez zaplanowanego powrotu by na przypał jak jakieś zwierzęta walczyć o

    Widać staryś stetryczały dziad - przynajmniej z charakteru ;)

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2018-01-03 11:34:21
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 02.01.2018 o 15:59 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Jaką masz gwarancję,
    > że będzie pełny, albo wręcz że będzie pare pełnych?

    Jak masz sprzedanych x biletów to podstawiasz pociąg(i) z x miejscami
    siedzącymi. Wtedy tych nieprzewidzianych pasażerów bez biletów masz szansę
    upchnąć na korytarzach. A jakby się okazało, że jednak nie ma żadnych
    nieprzewidzianych pasażerów to pociąg z zapełnionymi "tylko" miejscami
    siedzącymi to chyba nie taka straszna strata.
    Jeśli mając sprzedanych x biletów podstawiasz pociąg w którym x pasażerów
    się może zmieści gdy się dobrze ścisną to nie jest dobrze...

    --
    SW3
    ----