    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: [OT] elektromobilnosc
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 2 Jan 2018 18:38:06 +0100

    Tue, 2 Jan 2018 16:32:31 +0100, Liwiusz

    > W lecie pojadę za: 4-40zł za dojazd w dwie strony,
    > 40zł na nocleg.

    Już z takich noclegów wyrosłem. Szczególnie w tym naszym górskim zagłębiu
    spalinowym gdzie nie da się zaciągnąć bez wąchania wędzonki świeżej sosny
    pomieszanej z kiszonym wynglem.

    > W zimie do tego - dzień nart ca. 40zł, wyciąg ca. 100zł
    > (no, niech będzie 150, bo jeśli Alpy, to porównujemy do Kasprowego).

    Żeby porównać Alpy do Kasprowego to trzeba mieć fantazję. ;) Jeśli miałbym
    jeździć w nasze góry, to tylko i wyłącznie gdybym tam mieszkał, ale to też
    raczej niechętnie, bo szkoda nerwów.

    > Alpy taniej?

    Jak przeliczyć cenę do jakości, to jest znacznie taniej. Czyste powietrze,
    pogoda piękna (szczególnie w lutym/marcu, ale i w stycznie trzeba mieć
    pecha aby tracić nieładną pogodę) że opalać się można, mnogość tras i
    cyklicznie modernizowana infrastruktura = brak kolejek do wyciągów. Tam
    największe kolejki weekendowe to pikuś w porównaniu z tym co się dzieje u
    nas.

    Ja do tego jeżdżę na tzw. "ferie rodzinne" z polskim klubem narciarskim
    (literalnie z biurem podróży wyspecjalizowanym w wyjazdach zimowych) --
    teraz do Andalo jedziemy. Za wyjazd płacę 2700 w tym noclegu jest 6 dni w
    HOTELU (nie mylić z szuflandią czy pokątnym mieszkanie u gazdy), śniadania
    + obiadokolacje, basen z saunami w hotelu, skipas na 200 km tras (wiadomo
    że się nie zjeździ, ale przynajmniej jest WYBÓR), ubezpieczenie i do tego
    transport koło 300zł. Za córkę, ze względu na codzienne szkolenia z
    trenerami (i tzw. opiekę popołudniową), 3000 zł płacę. Generalnie wychodzi
    ~500zł/doba za wszystko. Za podobny standard hotelowy z wyżywieniem i
    dostępem do stoku w PL zapłaci się większe pieniądze. Z tym, że podobnych
    warunków w PL NIGDZIE się nie uzyska.

    Jak chcesz taniej, to jedziesz w Alpy do szuflandii (Francja), bierzesz
    wałówkę z kraju, bo tam "apartamenty" z kuchnią (za to, w przeciwieństwie
    do Austrii czy Włoch, zazwyczaj hotele są na stoku że zjeżdżasz pod same
    drzwi) -- i masz jeszcze mniejsze koszty. Wtedy pewnie ze 300 zł/doba
    wychodzi za całość. Jak termin złapać odpowiedni to i skipasy za pół albo
    nawet zupełnie darmo rozdają aby tylko napędzić hotelarstwo.

    --
    Pozdor
    Myjk