  • 31. Data: 2013-07-02 16:32:24
    Temat: Re: WiFi, USB, i CE...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości

    >Nie wiem skąd w tobie taka frustracja. Od prawie 20 lat prowadzę
    >działalność gospodarczą i jakoś sobie radzę z utrudniającymi życie
    >urzędami.

    Ale produkujesz cos (chetnie elektronike) i kontrole CE juz
    przeszedles ?
    Czy nic sie nie zmienilo, i za 2000 kontrola juz tylko drobiazgi
    znajduje ? :-)

    J.

  • 32. Data: 2013-07-02 17:11:00
    Temat: Re: (OT) WiFi, USB, i CE...
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-07-02 15:37, Piotr Gałka wrote:

    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To nie było do mnie, ale tak sobie myślę:
    > Ile jeszcze trzeba czekać aby urzędy zamiast utrudniać zaczęły ułatwiać.

    To by było działanie przeciw naturze tychże urzędów.

    Mogłyby ale są dwa warunki:

    - trwała wola polityczna (na górze)
    - przywrócenie kary chłosty

    Włodek

  • 33. Data: 2013-07-02 17:16:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, July 2, 2013, 4:27:41 PM, you wrote:

    > Ale troche racji ma. Jakbysmy nie dostali w spadku paru km, to pewnie
    > nikt by nie wiedzial jak wygladaja, bo wladza ludowa miala wazniejsze
    > zadania.
    > A te hitlerowskie ... nie byly takie zle, wytrzymaly 70 lat bez
    > remontu.

    Ocipiałeś czy kpisz? Zapomniałeś dziurostradę A4?

    > Zadbane miejscami sa do dzisiaj, i choc nie jest to wspolczesny wzor
    > autostrady, to podroz jest znacznie przyjemniejsza niz zadbana polska
    > krajowka,

    j.w.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2013-07-02 17:32:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,
    >Ocipiałeś czy kpisz? Zapomniałeś dziurostradę A4?

    Absolutnie pamietam. Jezdziles po niej w roku 2000 ? Bales sie
    rozpedzic ponad 70 ?
    Nie, wiec wytrzymaly :-)

    No dobra, powinienem napisac raczej 60 lat. Pod koniec degradacja
    szla blyskawicznie.
    No a prawy pas zdegradowal sie jeszcze wczesniej.

    >j.w.

    I co, omijales dziurostrade i wybieralej zwykla krajowke ? :-)

    J.

  • 35. Data: 2013-07-02 17:59:34
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    W dniu 2013-07-02 11:43, Piotr Gałka pisze:

    > W przypadku wybrania metody
    > spełnienia wymagań poprzez zastosowanie norm zharmonizowanych
    > dokumentacja musi zawierać dowody spełnienia tych norm.

    No właśnie - co to jest dowód?
    Oczywiście, raport z laboratorium to dowód.
    Ale dlaczego odrzucać jako dowody takie teksty
    (w końcu zeznanie to też dowód):
    "Panie Komisarzu, daję Panu uroczyste słowo honoru" (c) Machulski
    "przecież to oczywiste dla inżyniera"
    "przecież to widać gołym okiem".

    Dla przykładu, wcześniej wspomniano o odległości 5 mm
    i że nie trzeba robić badań. Jak to nie trzeba?
    Trzeba zmierzyć te 5 cm, czyli zrobić badanie.
    Czym zmierzyć? Linijką, ale przecież taka linijka
    musi być pod kontrolą metrologiczną - minimum
    świadectwo wzorcowania potrzebne jest.
    I tak dalej.
    A niby wystarczyło twierdzenie, że "widać gołym okiem".

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 36. Data: 2013-07-02 19:13:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, July 2, 2013, 5:32:56 PM, you wrote:

    > Absolutnie pamietam. Jezdziles po niej w roku 2000 ? Bales sie
    > rozpedzic ponad 70 ?
    > Nie, wiec wytrzymaly :-)

    Chromolisz - trzeba było jechać albo poniżej 70 albo powyżej 140 -
    pomiędzy można było stracić zęby i zawieszenie.

> [...]
    > wczesniej.
    > I co, omijales dziurostrade i wybieralej zwykla krajowke ? :-)

    Oczywiście, że nie - mi zależało na czasie. Ale nie pisz, że
    nawierzchnia była ok, bo to najzwyczajniejsze w świecie kłamstwo.
    Pamiętasz wyrzutnię pod wiaduktem?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2013-07-02 19:21:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MKi" napisał w wiadomości

> [...]

    >świadectwo wzorcowania potrzebne jest.
    >I tak dalej.
    >A niby wystarczyło twierdzenie, że "widać gołym okiem".

    IMO - w wielu wypadkach nadal wystarczy.
    Potrzeba 5 mm na plytce ? Projektant plytki wie ze wszedzie
    zaprojektowal co najmniej 6 mm.

    Ale trzeba to ubrac w ladny dokument, wymienic normy, punkty normy,
    kwadracik "spelnia", haczyk, podpis, data.
    Dolaczamy wydruk plytki gdzie linijka bedzie mozna sprawdzic te 6mm, i
    dokument jak sie patrzy.

    Oczywiscie w przypadkach watpliwych moze byc niezbedna suwmiarka, a
    wtedy dobrze wraz z kopia aktualnego certyfikatu :-)
    Papier z pieczatka - temu sie urzedas nie oprze :-)

    Ale niestety w wielu wypadkach to za malo. Spelnia normy EMC ? Tak,
    jest deklaracja.
    Tylko jak pan to zmierzyl, nie majac zadnego sprzetu do tego :-)

    J.

  • 38. Data: 2013-07-02 19:36:36
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Ale niestety w wielu wypadkach to za malo. Spelnia normy EMC ? Tak, jest
    > deklaracja.
    > Tylko jak pan to zmierzyl, nie majac zadnego sprzetu do tego :-)

    Przecież widać, to dla mgr. inż. elektroniki
    (o, kopia dyplomu z Politechniki xyz na dowód ;)
    jest oczywiste!

    [Często w notach katalogowych w opisie jakiegoś
    parametru można znaleźć "Not measured, proof by
    design". Oni mogą, a ja nie?]

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 39. Data: 2013-07-02 19:47:40
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-07-02 17:32, J.F pisze:
> [...]
    > No a prawy pas zdegradowal sie jeszcze wczesniej.

    > I co, omijales dziurostrade i wybieralej zwykla krajowke ? :-)

    Ale leonkame porównuje hitlerowskie do współczesnych autostrad a nie do
    krajówek z czasów PRL.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 40. Data: 2013-07-02 19:55:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,
    >Chromolisz - trzeba było jechać albo poniżej 70 albo powyżej 140 -
    >pomiędzy można było stracić zęby i zawieszenie.

    No i co - nie jechales 140 ?
    Poza tym ja mialem dacie, jej wystarczalo 130, a na dobra sprawe przy
    kazdej predkosci trzesla malo :-)

    >Oczywiście, że nie - mi zależało na czasie. Ale nie pisz, że
    >nawierzchnia była ok, bo to najzwyczajniejsze w świecie kłamstwo.

    Pisalem ze "wytrzymaly". A wczesniej byly w lepszym stanie :-)
    W koncu duzy fiat na niej zaliczyl 50kkm w rekordowym tempie, no ale
    to bylo tylko 40 lat po budowie :-)

    >Pamiętasz wyrzutnię pod wiaduktem?

    Nie. Widac nic czego by przecietne auto nie przejechalo bez
    nadmiernych problemow :-)

    Wracajac z Niemiec byla jedna skocznia/dziura, ale to jeszcze gdzies
    przed Legnica jesli dobrze pamietam.
    Ale tez kol nie urywala, bo tyle samochodow zaatakowala z zaskoczenia
    i nic :-)

    Choc te znaki ... uwaga wyboje, z tabliczka "30 km".
    A na dobra sprawe powinni je na granicy postawic "obowiazuje na
    terenie calego kraju" :-)

    J.