  • 21. Data: 2012-04-26 18:10:03
    Temat: Re: [OT] VMware, szybki dostep do dyskow hosta
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 16:09:42 +0200, Q napisał(a):

    > Wlasnie, ze dziwi- przynajmniej mnie.
    > Masz dysk z dostepem w ns i z transferem w GB/s?

    Problem imho dotyczy tylko czasu dostepu, transferu raczej nie (przy
    kopiowaniu duzych plikow mam okolo 40MB/s).
    A odczyt setek malych plikow jest bardzo wrazliwy na niski czas dostepu, co
    jest oczywiste.

    btw czym moge pomierzyc czas dostepu na dysku sieciowym? Wszystkie narzedzia
    jakie sprawdzilem mierza czas dyskow fizycznych.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 22. Data: 2012-04-27 16:17:31
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Q:

    > tak wiec rada nie z deka wcelowales :).

    Jak zvykle... Myśli taki jeden z trzecim, że jak ma Linuksa,
    to może dupy na useinternecie vyryvadź.

  • 23. Data: 2012-05-02 10:36:45
    Od: Kmicic <m...@g...pl>

    W dniu 2012-04-27 16:17, sumar pisze:
    > Q:

    > Jak zvykle... Myśli taki jeden z trzecim, że jak ma Linuksa,
    > to może dupy na useinternecie vyryvadź.

    Tia, tera te Linuksy jakieś łatwiejsze i po polsku many mają. Kiedyś to
    była orka, przeważnie nic nie działało albo działało błędnie. A jak mi
    się udało do neta Linuksem podpiąć to cieszyłem się jak dziecko :-)

    A niech się głowi teraz ta nasza młodzież i niech się uczy, może co
    dobrego z niej wyrośnie ;-)

    --
    Hej kto szlachta - za Kmicicem, hajda na Wołmontowicze

  • 24. Data: 2012-05-02 11:13:01
    Od: Kmicic <m...@g...pl>

    W dniu 2012-04-26 12:20, R.e.m.e.K pisze:

    > duzo wolniej niz HDD, choc dzieje sie to w obrebie jednego komputera

    odkąd pamiętam to emulacja czegokolwiek zawsze działała wolniej niż
    emulowany sprzęt, i to jest logiczne - obciążasz procesor, który musi
    stworzyć wirtualne środowisko (wirtualny komp, wirtualny system,
    wirtualny dysk, który jest jednym plikiem pofragmentowanym na fizycznym
    dysku i jeszcze każesz prockowi żonglować tymi wirtualnymi plikami na
    wirtualnych dyskach. Jaki by procek nie był mocny to dajesz mu naprawdę
    dużo roboty bo on musi jeszcze synchronizować poprawność przesyłania
    plików czym fizycznie zajmuje się kontroler dysków i zwalnia procek z
    tego obowiązku. Podobnie jest z emulacją kart sieciowych.
    Każdy fizyczny sprzęt będzie działał szybciej niż jego emulacja, tak mi
    się wydaje a jeżeli się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.

    > Maszyna (plik vmdk) jest na SSD, katalogi z plikami (shared folder) na HDD
    > Samsung 1TB F3 - szybki jak na HDD

    > W trybie Bridged, nic nie biegnie po fizycznej sieci, wszystko w obrebie
    > Win7 sie odbywa

    jak wyżej, właśnie dlatego wszystko działa wolniej, wszystkim zajmuje
    się procesor i hdd, a tym bardziej jak masz dużo małych plików. Gdyby to
    były duże, pojedyncze pliki typu video to procek ustawiłby namiary
    takiego pliku, dane skąd dokąd ma być przesłany i zleciłby to
    kontrolerowi dysków (notabene też emulowanemu). A jeżeli pracujesz na
    małych plikach często używanych a zwłaszcza kiedy programujesz, to całą
    synchronizacją musi zajmować się procek osobiście.
    Właśnie czytam starą książkę o systemach operacyjnych i czuję się jak
    Alicja w Krainie Czarów. Żeby napisać taki OS, który jest jednocześnie
    wielowątkowy, wielozadaniowy i sieciowy to trzeba mieć normalnie łeb jak
    sklep. Ci Amerykanie to jednak są Narodem Wybranym.

> [...]
    > zrodlowe aplikacji (programuje), jest ich setki w rozmiarach od kilobajta do
    > kilkuset kilobajtow. Srodowisko (IDE) je caly czas przetwarza (glownie
    > czyta/parsuje) oraz kompilator je mieli w czasie kompilacji (wtedy tez
    > nastepuje duzo zapisow malych plikow wynikowych kompilacji.
    > Problem polega na tym, ze np. piszac kod edytor czasami mi sie przycina, bo
    > srodowisko w tle analizuje powiazania miedzy tym co pisze a tym co juz jest
    > w plikach, generuje podpowiedzi i pomoc kontekstowa etc. i czas dostepu do
    > plikow (przez shared folders) umieszczonych w systemie plikow hosta jestność

    Ani WXP ani W7 i ta cała seria nie są systemami sieciowymi. Myślę, że
    powinieneś postawić jako hosta system serwerowy, jeżeli już koniecznie
    to mysi być Windows to jest do tego przeznaczona specjalna seria. Ale ja
    bym się zdecydował na któregoś Linuksa - jest po prostu szybszy.
    Tak jak podpowiadał przedmówca - Linux plus Samba powinny poprawić
    wydajność.

    --
    Hej kto szlachta - za Kmicicem, hajda na Wołmontowicze

  • 25. Data: 2012-05-02 11:27:55
    Od: Kmicic <m...@g...pl>

    W dniu 2012-04-26 18:03, R.e.m.e.K pisze:

    > Ech, czy ja pisze po chinsku?
    > Chcialbym aby korzystanie w wirtualnej maszynie z setek malych plikow
    > dostepnych przez zmapowany katalog z systemu hosta bylo szybkie
    > porownywalnie do HDD, a nie jest. Jest spora zwloka (czas dostepu) i przez
    > to wielokrotny odczyt i zapis wielu plikow ogolnie jest wyraznie wolniejszy
    > niz wtedy, gdy pliki sa na dysku, nawet tym wirtualnym w maszynie.
    > Wielokrotny odczyt i zapis to nie kopiowanie tylko korzystanie z narzedzia
    > deweloperskiego, ktore samo te pliki bez przerwy przetwarza.

    Polecam książkę Podstawy Systemów Operacyjnych, praca zbiorowa Abracham
    Silberschatz i inni polskie wydanie z 1993 r. Właśnie ją czytam i bardzo
    dużo mi wyjaśnia. To są takie podstawy podstaw. Poruszana jest
    algorytmika systemów operacyjnych, problemy jakie mogą powstać i jak
    zapobiegać ich powstawaniu. Najgorszą zmorą są blokady, a żeby im
    zapobiec projektuje się zabezpieczenia w algorytmach, które niestety
    zabierają czas. I to prawdopodobnie jest główną przyczyną wolniejszej
    pracy emulatorów. Nie zawieszają się, ale pracują wolniej. Coś za coś.

    > Zapominasz lub nie bierzesz pod uwage opoznien zwiazanych ze stosem TCP/IP i
    > obsluga sieci windows. To nie jest to samo co dostep do HDD, nawet pomimo
    > tego, ze fizyczny kabel sieciowy nie ma w tym udzialu.

    I tu masz rację, środowisko TCP/IP też musi być zemulowane, jednak Twoje
    dane biegną nie przez TCP/IP tylko przez kontroler dysków, który również
    jest wirtualny, więc niewielka różnica.

    --
    Hej kto szlachta - za Kmicicem, hajda na Wołmontowicze

  • 26. Data: 2012-05-02 11:36:59
    Od: Kmicic <m...@g...pl>

    W dniu 2012-04-26 18:04, R.e.m.e.K pisze:

    > O wlasnie, swietny i podobny przyklad! Dzieki :-) Stos TCP/IP i otoczenie
    > sieciowe muli jak cholera.

    Bo programy to się powinno pisać w assemblerze a nie w jakich kobylicach
    co żeby przesłać osiem bajtów to dziesięć mega kodu potrzebują a ruchu
    przy tym narobią i zamieszania jakby co najmniej Prezydent
    Bul-Komorowski jechał na obiad na Zamek Królewski ;-)

    --
    Hej kto szlachta - za Kmicicem, hajda na Wołmontowicze

  • 27. Data: 2012-05-02 17:55:32
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-05-02 10:36, Kmicic pisze:

    > Tia, tera te Linuksy jakieś łatwiejsze i po polsku many mają. Kiedyś to
    > była orka, przeważnie nic nie działało albo działało błędnie. A jak mi
    > się udało do neta Linuksem podpiąć to cieszyłem się jak dziecko :-)

    Hmm... Od kilku lat (chyba Ubuntu 6) Używam linuxa na stacjonarnym.
    Jedyna rzecz jaką muszę rzeźbić z konsoli to skrypt do nagrywania
    mencoderem z karty TV. Cała reszta wyklikana i po polsku.
    Wydajność dużo lepsza niż windowsa i pełna konfigurowalność parametrów
    nagrywania. Instalacja systemu banalnie prosta. Obecnie Debian.
    Mam 40 lat na karku i brak czasu na fanaberie. Wybór systemu z rozsądku.

  • 28. Data: 2012-05-10 23:03:22
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 02 May 2012 11:27:55 +0200, Kmicic napisał(a):

    > I tu masz rację, środowisko TCP/IP też musi być zemulowane, jednak Twoje
    > dane biegną nie przez TCP/IP tylko przez kontroler dysków, który również
    > jest wirtualny, więc niewielka różnica.

    Nieprawda. Dane biegna przez caly stos TCP/IP guesta. W systemie guesta dysk
    hosta widziany jest jako dysk sieciowy i system guesta obsluguje go uzywajac
    Windows Network i TCP/IP.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 29. Data: 2012-05-10 23:20:10
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 02 May 2012 11:13:01 +0200, Kmicic napisał(a):

> [...]
    > Każdy fizyczny sprzęt będzie działał szybciej niż jego emulacja, tak mi
    > się wydaje a jeżeli się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.

    Poczytaj o VT-d, VT-x, VT-c. Emulacja dzisiaj to juz nie to samo co
    emulowanie z lat '90 komputera 8bit na 16bitowym. Dzis cale serwerownie
    buduje sie w oparciu o wirtualizacje.

> [...]
    > małych plikach często używanych a zwłaszcza kiedy programujesz, to całą
    > synchronizacją musi zajmować się procek osobiście.

    Ale rozumiesz ze sam system wirtualizowany dziala szybko, na tyle, ze praca
    jest komfortowa? Szybki jest tez system plikow wewnatrz tego systemu (czyli
    ten z pliku vmdk) Muli tylko i wylacznie dostep do systemu plikow hosta
    przez mapowany w guescie dysk sieciowy pochodzacy z hosta. Dlatego szukam
    innej metody dostepu do plikow hosta o czym informuje w pierwszym poscie.

> [...]
    > wielowątkowy, wielozadaniowy i sieciowy to trzeba mieć normalnie łeb jak
    > sklep. Ci Amerykanie to jednak są Narodem Wybranym.

    Wiem jak dziala system operacyjny, przerabialem to na drugim lub trzecim
    roku studiow. Naprawde problem jest gdzie indziej niz w moim nierozumieniu
    idei emulacji.

> [...]
    > bym się zdecydował na któregoś Linuksa - jest po prostu szybszy.
    > Tak jak podpowiadał przedmówca - Linux plus Samba powinny poprawić

    Nie interesuje mnie takie rozwiazanie. Linuks odpada. A Windows Server to
    przerost formy nad trescia w tym wypadku. Win7 Ultimate daje rade i nie w
    nim jest problem.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K