  • 10. Data: 2012-04-26 05:13:40
    Temat: Re: [OT] VMware, szybki dostep do dyskow hosta
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 01:57:58 +0200, Q napisał(a):

    > Mialem ten sam problem i nie potrafilem go obejsc inaczej
    > niz przez otoczenie sieciowe.

    Hmm... Nie lepiej po prostu postawić maszynę wirtualną / dostęp do
    udostępnionych dla takowej zasobów, na jakimś szybkim RAIDzie?

    [ Właśnie zakończyłem 14-dniową dietę, i jedyne co straciłem, ]
    [ to dwa tygodnie. (Garfield) ]

  • 12. Data: 2012-04-26 11:28:22
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Hmm... Nie lepiej po prostu postawić maszynę wirtualną / dostęp do
    > udostępnionych dla takowej zasobów, na jakimś szybkim RAIDzie?

    Docelowo maszyny siedza na dysku,
    ale instalacje, dokrecanie, itd na ogol robie na ramdysku,
    bo jest naprawde szybko, szybciej niz jakikolwiek raid :).

  • 13. Data: 2012-04-26 12:20:23
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 23:13:31 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > Co oznacza dużo wolniniejsza? Ogólnie to zadajesz pytanie (prosząc
    > o dość specyficzną rzecz) a nie chce Ci się podać:

    > - wersji systemów operacyjnych gościa/hosta
    podalem, host Win7, gosc WinXP

    > - co oznacza dużo wolniejsza
    duzo wolniej niz HDD, choc dzieje sie to w obrebie jednego komputera

    > - jaki masz podsystem dyskowy, gdzie są umieszczone wirtualne maszyny.
    Maszyna (plik vmdk) jest na SSD, katalogi z plikami (shared folder) na HDD
    Samsung 1TB F3 - szybki jak na HDD

    > - konfiguracja (NATowane / gość/host na jednej fizycznej maszynie?)

    W trybie Bridged, nic nie biegnie po fizycznej sieci, wszystko w obrebie
    Win7 sie odbywa

    > - czy wymieniesz małe pliki (dużo), czy pojedyczne?

    Nie wymieniam plikow tylko na nich pracuje, konkretnie chodzi o pliki
    zrodlowe aplikacji (programuje), jest ich setki w rozmiarach od kilobajta do
    kilkuset kilobajtow. Srodowisko (IDE) je caly czas przetwarza (glownie
    czyta/parsuje) oraz kompilator je mieli w czasie kompilacji (wtedy tez
    nastepuje duzo zapisow malych plikow wynikowych kompilacji.
    Problem polega na tym, ze np. piszac kod edytor czasami mi sie przycina, bo
    srodowisko w tle analizuje powiazania miedzy tym co pisze a tym co juz jest
    w plikach, generuje podpowiedzi i pomoc kontekstowa etc. i czas dostepu do
    plikow (przez shared folders) umieszczonych w systemie plikow hosta jest
    odczuwalnie za niski.

    > Zacznij może od podstaw:
    > http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.d
    o?language=en_US&cmd=displayKC&externalId=1006619

    To mialem juz ustawione.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 14. Data: 2012-04-26 12:25:52
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 02:01:05 +0200, Q napisał(a):

    > Wspoldziel po otoczeniu ramdysk - zareczam, ze "nie zamula" :).

    Ramdysk odpada, bo ja tam mam pliki produkcyjne na ktorych pracuje i nie
    moge sobie pozwalac na ryzyko ich utraty (reset). Po drugie kopiowanie przed
    i po pracy z ramdysku na fizyczny dysk jest upierdliwe. Po trzecie warstwa
    sieciowego dostepu i tak zapewne spowalnie, bo problemem nie jest szybkosc
    dysku tylko szybkosc komunikacji sieciowej w lancuchu:

    HDD <-> Host <-siec-> Guest <-> Shared Folders
    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 15. Data: 2012-04-26 16:02:01
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > sieciowego dostepu i tak zapewne spowalnie, bo problemem nie jest szybkosc
    > dysku tylko szybkosc komunikacji sieciowej w lancuchu:
    >
    > HDD <-> Host <-siec-> Guest <-> Shared Folders

    Niemozliwe, zeby siec (siec host-gosc, czyli nie jakis tam 100Mbit/s
    czy 1Gbit/s, bo tam nie ma takich ograniczen) spowalniala dysk.
    Cos masz skopane.

    Albo masz tak szybki dysk, ze komunikacja miedzy procesami zaczyna rzutowac
    ;).

  • 16. Data: 2012-04-26 16:09:42
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Jest duzo wolniejsza niz dostep do HDD, to chyba nikogo nie dziwi?

    Wlasnie, ze dziwi- przynajmniej mnie.
    Masz dysk z dostepem w ns i z transferem w GB/s?

    Az z ciekawosci zainstaluje na domowym Win7 VMware z XP
    i porobie testy szybkosci otoczenia sieciowego.
    (duze i male pliki, albo jakiegos atto zapuszcze)

  • 17. Data: 2012-04-26 16:13:27
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > duzo wolniej niz HDD, choc dzieje sie to w obrebie jednego komputera

    Tzn. ze na innych komputerach dziala szybciej?

    > W trybie Bridged, nic nie biegnie po fizycznej sieci, wszystko w obrebie
    > Win7 sie odbywa

    W zadnym trybie nic nie biegnie po fizycznej sieci.
    VMware Network Adapter VMnetX nie jest fizycznym urzadzeniem.

  • 18. Data: 2012-04-26 17:14:16
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 26.04.2012 16:02, Q pisze:

    > Niemozliwe, zeby siec (siec host-gosc, czyli nie jakis tam 100Mbit/s
    > czy 1Gbit/s, bo tam nie ma takich ograniczen) spowalniala dysk.

    Możliwe możliwe.

    W b. podobnym przypadku, tj. apache+php postawiony na virtualboksie,
    dowiedziałem się że moja aplikacja includuje zylion plików za każdym
    żądaniem strony. A dowiedziałem się, bo każde include (ze shared folder)
    trwało około 1ms.

    Efekt nieistniejący na serwowaniu z lokalnego dysku virtualboksa.

    p. m.

  • 19. Data: 2012-04-26 18:03:08
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 16:13:27 +0200, Q napisał(a):

    > Tzn. ze na innych komputerach dziala szybciej?

    Ech, czy ja pisze po chinsku?
    Chcialbym aby korzystanie w wirtualnej maszynie z setek malych plikow
    dostepnych przez zmapowany katalog z systemu hosta bylo szybkie
    porownywalnie do HDD, a nie jest. Jest spora zwloka (czas dostepu) i przez
    to wielokrotny odczyt i zapis wielu plikow ogolnie jest wyraznie wolniejszy
    niz wtedy, gdy pliki sa na dysku, nawet tym wirtualnym w maszynie.
    Wielokrotny odczyt i zapis to nie kopiowanie tylko korzystanie z narzedzia
    deweloperskiego, ktore samo te pliki bez przerwy przetwarza.

    > W zadnym trybie nic nie biegnie po fizycznej sieci.
    > VMware Network Adapter VMnetX nie jest fizycznym urzadzeniem.

    Zapominasz lub nie bierzesz pod uwage opoznien zwiazanych ze stosem TCP/IP i
    obsluga sieci windows. To nie jest to samo co dostep do HDD, nawet pomimo
    tego, ze fizyczny kabel sieciowy nie ma w tym udzialu.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 20. Data: 2012-04-26 18:04:47
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 17:14:16 +0200, m napisał(a):

> [...]
    > trwało około 1ms.
    >
    > Efekt nieistniejący na serwowaniu z lokalnego dysku virtualboksa.

    O wlasnie, swietny i podobny przyklad! Dzieki :-) Stos TCP/IP i otoczenie
    sieciowe muli jak cholera.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K