    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Date: Sun, 22 Nov 2015 18:33:17 +0100
    <n2pt65$4a1$1@node1.news.atman.pl> <n2ptgu$9g0$1@node2.news.atman.pl>
    <n2pv7f$6gv$1@node1.news.atman.pl> <n2qaob$i6o$1@node1.news.atman.pl>
    <n2qpbr$19e$1@node1.news.atman.pl> <n2qsle$4nv$1@node1.news.atman.pl>
    <n2qtrh$6g0$1@node1.news.atman.pl> <n2qvgo$86v$1@node1.news.atman.pl>
    <n2r4e0$d57$1@node1.news.atman.pl>
    <zhe7zttcg62f.srzwbvclmke$.dlg@40tude.net>
    <n2sdvu$mnk$6@node1.news.atman.pl> <n2sem1$qq2$1@node2.news.atman.pl>
    <n2smd8$vdr$1@node1.news.atman.pl> <n2sng6$s4$1@node1.news.atman.pl>
    <n2srdj$54q$1@node1.news.atman.pl>

    On 2015-11-22 17:44, AK wrote:
    > Moze pokaz wpierw swoje samodzielne dokonania.?
    > Nawet tak proste (przeciez pisalem o tym, ze to drogiazg:) jak te moje?

    Zapytaj o to mojego pracodawcę.

    > No ? :)
    > Tak mi sie wydaje ze ciagle tylko szpanujesz "swiatlem odbitym"
    > (cudzy kod) i idiotyczna krytyka "wszystkiego" co nie ma w sobie ++).

    Nie. Krytykuje pokazywanie kiepskiego PHP zeby za chwile uzasadniać to
    Pythonem w celu dorzucania gówna do ogniska. Ciągniesz temat PHP z
    prostej przyczyny: tam każda teza jest dobra i łatwa do podsycania flame.

    > A co sadzisz o mym parsingu jezykow prograowania (szczegolnie
    > ten do C#) ? Zauwazyles ze gramatyka nie jest scisle LALR (ani LL)
    > i nie ma problemow z "ambiguities" ?

    Nie jestem ekspertem od gramatyk i doskonale wiem że to złozony problem.
    Nie wypowidam się na tematy o ktorych za mało wiem.

    > PS: Wiesz ze _jedyny_ jezyyk ktorego nie udalo mi sie
    > w pelni i w pelni poprawnie sparsowac jest twoj ukochany C++ ?

    Nie jestes jedyny. Nikomu nie udało się zrobić perfekcyjnego parsera
    C++. gcc zmienial go chyba kilka razy.

    > W dodatki Ci podpowiem, ze to nieswiadczy zle o mnie ale _wlasnie_
    > o tym jezyku.

    Przeciez to wszyscy wiemy. Znowu z zapalem udowadniasz fakty myśląc że
    na tym polega dyskutowanie?

    > Uj boroku :) O "defBank"u Asseco borok slyszal ?
    > Tak _tez_ jest "wlasnoreczny jezyk" o "ktorym nikt nie slyszal"
    > No i ? Syf prawda ? :)

    Nie wiem. Nie znam. Asseco nie biore pod uwagę ponieważ ich portfolio to
    głównie bazy danych ktorych nie lubię.

    > Taki MentorGraphics tez posiada kilka wylacznie swoich
    > wewnetrznych/"wlasnorecznych" jezykow o ktorych "nikt nie slyszal".

    Nie wątpie. To jest wewnętrzne vendor lock-in o ile nie da się tego
    uzasadnić magiczną wydajnością lub magiczna jakością. Nie wykluczam że
    ich zagadnienia wymagaja zmiany paradygmatu na bardziej naturalnie
    opisujacy zagadnienie i wtedy da się to uzasadnić. Nie widze w tym nic
    złego o ile ludzie projektujący jezyk mają *dużo* doświadczenia w
    projektowaniu języków. A mają?

    > Czy ORMy pizsa ludzie czy "sami swieci" ?

    Nie. Powszechnie uzywane ormy sa po prostu lepiej przetestowane niż
    lokalny pomysł na język którego autor dawno się zwolnił a testy się
    skasowały bo ich nigdy nie było.

    > Chlopcze, ja nie mam _najmniejszych_ kompleksow (no jest jeden powazny:
    > znajomosc angielskiego:) ani przed Amerykanami ani Niemcami czy inna nacja
    > i nie uwazam. ze to co sam/my stworzymy z zasady musi byc od ich gorsze :)

    To praktycznie definicja Not invented here. Bardzo szkodliwego antywzorca.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Not_invented_here

    > Ty tego nie zrozumiesz (bos mentalny niewolnik swego feudala:),
    > ale ja nie uwazam, ze "moje jest gorsze" bo polskie.
    > _Nigdy_ tego nie zrozumiesz.

    Przemawia przez Ciebie w tej chwili zwykła gówniana polityka.

    > Co ty myslisz ze ODB nie maja warts cacheowania/balancingu/optymalizacji/
    > hierarchizacji zapytan czy systemu(ow) transakcji ?

    Nie takich ponieważ leża po złej stronie algorytmiki. Tam gdzie już nie
    jest wiadomo o co chodziło autorowi zapytania. To czy user jest w stanie
    to wykorzystać oraz (co okazało się na moim przykładze) czy orm jest na
    tyle sprytny aby to zauważyc, może być wątpliwe.

    > Ty naprawde jestes niedoukiem czy tylko fanatylkiem/oszolomem :)

    Nie wiem, ale podoba mi się twoje rozkręcanie w kierunku zwyklego
    prymitywnego chamstwa.

    > Jesli w 2002 na palcach jednej reki mozna byl;o znalesc
    > providera ktory dostarczal _cokolwiek innego_ poza czystym nieskazonym
    > PHP, a oprogramowani z zasady mialo "chodzic" na dowolnym prymitywnym
    > site/serwerze to sobie mogles "narzekac na PHP".

    Dlaczego został wybrany? PHP miał nic w stosunku do innych języków poza
    absurdalną składnią.

    > Ja sie zwyczajnie
    > wzialem do roboty i zrobilem to i to w podejsciu dosc scisle MVC
    > (tez jeszcze malo w tych czasach popularnych).

    Prosze, nie pieprz że wzorce projektowe w 2002 roku były mało popularne.
    To rani mój mózg.

    > Ty bys to dziergal w C++ zaczynajac od protokolu http.,
    > a najpewniej raw socketow :)

    Dziargał bym to w czymś zupelnie innym niż C++ i PHP. W c++ nie bo to
    język nie do tego a w PHP nie bo to język do niczego. A w czym: nie wiem
    za malo danych. Jedna gówniana klasa chowana do bazy danych to nieco za
    mało aby mieć możliwośc projektowania czegokolwiek.

    > Ja nie widze zadnego przegiecia.
    > Wykaz go.
    > Hint: SQL injection ? O to ci chodzi?

    Nie. Twój kod nie da sie łatwo testować. Klasy są bezpośrednio
    implementacjami jakiejś konkretnej metody komunikacji z engine. Brak
    abstrakcji nad tym wszystkim. Nie oznacza to że jest to źle - byc może
    system jest tak niewielki że da się go przetestować ręcznie klikając.
    Ale to jest właśnie przegięcie.

    > "Specjalistyczne"? Co to znaczy "specjalistyczne".
    > Takie pieprzenie nowomową
    > Twoje "specjalisyczne" to z reguly sa zwykłe.

    Nie. Moje specjalistyczne nie są zwykłe. Nie mają relacji, indeksacji,
    tabel, krotek.

    > obiektowe lub przynajmniej hierarchiczne bazy danych.

    Nie są tez obiektowe ani hierarchiczne (przynajmniej nie w calości).

    > Byle wiekszy rysunek w CAD to _miliony_ linii
    > i chcesz to trzymac i obslugimac poprzez jakis ORM?

    Obsługuje miliardy elementów. Nie przesadzam. Nic się nie zapalilo. Nie
    mam orma. Mam baze specjalistyczną. Dobralem rozwiązanie do problemu.
    Powinienem, myślisz, wziąść twój język w PHP i parsować pythonem kopiąc
    go w dupę TCLem?

    > Hehe. A kiedy powstal Hibernate znawca wie ?

    A co ma do tego hibernate? I co ma do roku powstania hibernate wybór
    jezyka jak PHP?

    > To prawda (bo tak miala byc:), ale uwazam ze jest porzadnie napisana
    > nawet ta wklejka :)

    Jak każdy porzadny kod który wiele osob na tej grupie tworzy na codzień.
    Wydaje Ci się że jesteś wyjatkowy? Widziales kiedys współczesny zespół
    programistów z coding standardem i code review? Zdajesz sobie sprawę że
    nikomu nie imponujesz bo to jest najzwyklejszy kod jaki mozna znaleźć?

    > Alez o Fortran tez pytam (ta grafika), o te wklejki z Pythonem
    > (parsowanie) itp,
    > naet ten malutki Tcl.
    > Przeciez jestes znawca wieli jezykow programowania - wiec powienienes
    > umiec docenic?

    No i ? Nie bardzo rozumiem. Używam tcla na codzień. Nie lubie tego
    języka z wielu powodów (sztuczna obiektowość, eval(), powolność, debilne
    embedowanie). Nie robi na mnie wrażenia. Pythona używam jako narzedzia.
    Mam uklęknąć przed kawałkiem kodu który łaczy kilka trywialnych technik
    programowania gumą do żucia? Potrzebujesz abym się ukorzył?

    > No cus podobnego ?
    > A ja w Clipperze napisalem edytor graficzny :).

    Zabawne jak absurdalne argumenty wydają się dyskutantom dawać przewagę.