  • Data: 2017-10-10 09:08:12
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.10.2017 o 08:56, Liwiusz pisze:

    > Dyskutujesz z wymyślonym rysunkiem?

    Przecież nie ja zacząłem;)

    > Pokaż jakieś prawdziwe skrzyżowanie, a wówczas możemy
    > porozkminiać, na ile wstawienie znaków jest sensowne.

    Było ostatnio na grupie. Część broniła zaciekle organizacji ruchu,
    mówiąc o kierowcach debilach, nie przymierzając zupełnie jak ty.
    Organizację (tymczasową zresztą) natychmiast zmeniono, jak temast za
    sprawą wykopowej gównoburzy spopularyzował się w mediach z pytaniem kto
    ma pierwszeństwo.

    > Na przykład dlatego, aby nie musiał się zatrzymywać przed skrzyżowaniem.

    A dlaczego miałoby mu to tak utrudniać życie tylko w nocy przy małym ruchu?

    > Takich rzeczy powinni uczyć na kursie.

    I z tego co pamiętam uczą - jako taką ciekawostkę, o której za chilę
    zapomnisz bo nijak ma się do rzeczywistości, w której takie kwiatki nie
    występują (a przynajmniej nie powinny). Podaj z pamięci w jakiej
    odległości od miejsca do którego się odnoszą powinny być znaki w terenie
    zabudowanym i niezabudowanym z rozróżnieniem na znaki ostrzegawcze oraz
    wyznaczające pierwszeństwo. Powodzenia.

    > Z tego co ja pamiętam, jak
    > zdawałem na prawko w 1996, tego typu krzyżówki były już na testach (a
    > testy były spiracone i dostępne przed egzaminem), więc każdy kierowca,
    > który jako taki z testami się zapoznał, o takiej funkcji znako-świateł
    > wiedział.

    Akurat zdawałem zarówno stare jak i nowe prawko i zdecydowanie nowe jest
    lepsze. Pytanie typu "czy czerwony samochód nie przejedzie jako
    przedostatni" są z d4 wzięte. Masz wiedzieć komu ty masz ustąpić, a nie
    czego jako przedostatni nie zrobi kierowca czerwonego samochodu. I
    podobnie ma wyglądać oznakowanie - ma ci w proasty, jasny i w miarę
    oczywisty sposób pokazać co ty masz zrobić, a nie badać twoje IQ i
    spostrzegawczośc, gdzie przegraną jest ryzyko utraty zdrowia i życie nie
    tylko przez grających ale i osoby postronne. Oznakowanie jest dla
    kierowców a nie na odwrót. Jeśli kierowcy go nie rozuymieją, to
    niezależnie od przyczyn, oznacza, że swojej roli nie spełnia, czyli jest
    wadliwe.

    > Skoro są światła, to postępuje słusznie. Znaki obowiązują jak świateł
    > nie ma.

    Trochę dyskusyjne, czy słusznie czy nie, bo oni tych znaków po prostu
    nie zauważają - a mógł być przecież jednak jakiś istotny, również przy
    działających światłach (światła "kasują" tylko znaki dotyczące
    pierwszeństwa)

    > To, że bez świateł jedzie się po znakach, a nie na rympał, to chyba nie
    > test na inteligencję?

    Na obrazku z testu na IQ światła działają.

    Shrek