  • Data: 2017-10-10 08:44:01
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.10.2017 o 08:25, Liwiusz pisze:

    > Oprócz tego, że się psują, to jeszcze nie działają w nocy. I widocznie
    > ktoś tak ustalił, że jak już świateł nie ma, to z pewnych powodów lepiej
    > ułatwić jazdę wg określonej drogi z pierwszeństwem, zamiast zdawać się
    > na zasady ogólne, na przykład dlatego, że wówczas wyjazd dla tego
    > autobusu z obrazka mógłby być bardzo utrudniony.

    Mało prawdopodobne, żeby ten autobus jeźdździł w nocy, światła wyłącza
    się wtedy jak ruch jest mały, więc dlaczego miałby być utrudniony? Wręcz
    zapytałbym się dlaczego skoro miałby być utrudniony przy małym ruchu, to
    mu się w dzień jeszcze bardziej utrudnia przy dużym? Generalnie teoria
    się nie trzyma kupy. A nawet jak jakimś cudem się trzyma, to na tym
    jednym skrzyżowaniu nie wyłaczać światł i po problemie, zamiast tworzyć
    potworki.

    > Po komentarzach w necie (zdjęcie krążyło po fejsbukach) widzę, że
    > procent błędnych odpowiedzi jest spory. Dla mnie sprawa jest oczywista i
    > zrozumiała. Nie pozostaje mi nic innego jak skomentować za Lemem -
    > dopóki nie było internetu, nie wiedziałem, że jest tylu debili.

    A ja bym ich tak łatwo debilami nie nazywał, bo zapewne i ty za
    pierwszym razem albo byś musiał pomyśleć. Obstawiam, że większość wcale
    się nie zastanawia, bo po prostu tabliczki nie widzi - skoro są światła,
    to po co się zastanawiać. Dla mnie błąd popełnia porojektant i takie
    potworki po prostu nie powinny istnieć (i co do zasady nie istnieją
    raczej). Oznakowanie powinno być jasne i intuicyjne, bo nie ma na celu
    sprawdzania IQ i spostrzegawczośc i kierowcy. Koniec tematu.

    Shrek