    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Re: Twierdzenie Kotelnikowa-Shannona
    Date: Thu, 05 Jan 2012 15:51:16 +0100

    L501 aneryS wrote:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:9ml6heF9ebU1@mid.uni-berlin.de...

    > NP. CDMA w Sferii?
    > GSM - z 3 metrów pierdzi w gośnikach telewizora (nie mojego), że pół domu
    > obudzi. Telefon Sferii przyłożony do tegoż OTV nie wywołuje żadnych
    > zauważalnych efektów (wypróbowany cały proces od nawiązywania,do
    > zakończenia połączenia), no, może jak się wsłuchać, to odrobinkę wzrasta
    > szum "tła", co i tak jest maskowane przez dźwięk audycji. ZTCW, widmo to
    > coś kole 5MHz...? Bardziej badziewi domowy przenośniak o mocy kilku mW...

    To ten kościół ale inna parafia. To, co pierdzi to nie jest modulacja, tylko
    ramki. Coby posłuchać jak brzmi sygnał, musiałbyś posłuchać na 900 lub
    1800-1900 MHz. Wojsko i wywiad używa fal też krótkich (jako backup
    satelitów). Ponieważ najlepiej szyfrować transmisje, których nie słychać,
    systemy spread spectrum są używane tam od dłuższego czasu. Po pierwsze nie
    wiadomo w jakim zakresie f transmisja ma miejsce, bo wszędzie słychać tylko
    statyczny szum. Oprócz tego, jak nie znasz wektora przemiatania to też nic
    nie zdekodujesz.

    Waldek