  • 41. Data: 2011-09-06 04:05:16
    Temat: Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 05.09.2011 r. 01:17, bartekltg pisze:

    > A co w tym złego?
    Całkiem sporo. Od autorytarnego trybu podejmowania podobnych decyzji
    poczynając.
    --
    Pozdr.

  • 42. Data: 2011-09-06 04:53:45
    Temat: [OT] Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 5.09.2011 r. 07:33, Michal Kleczek pisze:
> [...]
    Emerytura jest prawem nabytym tak utrwalonym i właściwie oczywistym, że
    nie widzę możliwości ograniczenia (co dopiero mówić o likwidacji) bez
    rozruchów na określoną skalę. Przekonanie do indywidualnego oszczędzania
    najwyraźniej także nie dość silne, skoro do III filaru zapisało się
    kilkanaście procent ubezpieczonych.

    > Istotne tu jest slowo "jakas". Rozumiem, ze na chleb wystarczy. A... i
    > na telewizor, zeby papke bylo ktoredy ladowac.
    Raczej chleb i lekarstwa, bo powyżej progu emerytalnego nie tryska się
    na ogół zdrowiem. Na teraz nie spełnia przynajmniej dla części emerytów
    tych roszczeniowych, wygórowanych założeń.

    > A skad panstwo wezmie na "dotowanie"? Hint: w tym roku ZUS na wyplate
    Przestanie budować więzienia, utrzymywać policję, wojsko, angażować się
    w wojny, finansować igrzyska -- i nagle parę mld się znajdzie.

    > biezacych swiadczen bierze kredyty w bankach komercyjnych. A jak banki
    > komercyjne przestana pozyczac? To Grecja - juz nawet na "jakas"
    Czy w Grecji zawieszono wypłatę emerytur? Czy uczyniono to w Argentynie
    w 2002 r.?

    > emeryture nie bedzie. I zadne "naciski polityczne" nie pomoga.
    Śmiem twierdzić, że to nieco bardziej skomplikowane.

    > Ta powszechna wiara w socjalizm mnie doprawdy zadziwia.
    Neoliberalizm też bohatersko rozwiązuje problemy nieznane w innych
    ustrojach.

  • 43. Data: 2011-09-06 06:15:24
    Temat: Re: [OT] Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: Michal Kleczek <k...@p...onet.pl>

    On 2011-09-06 06:53, n...@m...invalid wrote:

> [...]
    > rozruchów na określoną skalę. Przekonanie do indywidualnego oszczędzania
    > najwyraźniej także nie dość silne, skoro do III filaru zapisało się

    No pewnie - najpierw sie im zabiera 40% zarobkow na "pewna i godna"
    emeryture, a potem sie dziwi, ze uwazaja, ze to juz chyba wystarczy.

    > Raczej chleb i lekarstwa, bo powyżej progu emerytalnego nie tryska się
    > na ogół zdrowiem.

    To sie zalatwia "prawem do godnej smierci" i "koniecznoscia aktywizacji
    zawodowej starszego pokolenia" - coraz chetniej wprowadzanymi w powoli
    bankrutujacych krajach.
    Innymi slowy: albo staruszek jeszcze moze pracowac, albo do piachu -
    darmozjadow tu nie potrzebujemy. A wszystko po kilkudziesieciu latach
    pracy i odkladaniu na "pewna i godna" emeryture panstwowa.

    > Na teraz nie spełnia przynajmniej dla części emerytów
    > tych roszczeniowych, wygórowanych założeń.

    "Roszczeniowosc" polega oczywiscie na tym, ze jak sie przez cale zycie
    zasuwa, podnosi kwalifikacje, inwestuje i placi wysoka skladke na
    emeryture to sie oczekuje, ze i emerytura bedzie wysoka. To rzeczywiscie
    "wygorowane zalozenia".

    > Przestanie budować więzienia, utrzymywać policję, wojsko,

    I dzieki temu emeryci zaraz po wyplacie emerytury beda ja oddawali
    pijanym wyrostkom spod sklepu.

    > angażować się
    > w wojny, finansować igrzyska -- i nagle parę mld się znajdzie.

    Tak, tak... a politycy przestana jezdzic sluzbowymi samochodami i
    finansowac kampanie wyborcze, zeby sie ze staruszkami podzielic.

    > Czy w Grecji zawieszono wypłatę emerytur? Czy uczyniono to w Argentynie
    > w 2002 r.?

    Formalnie wyplacano. Na konta bankowe. Ale trzeba bylo sporej dawki
    determinacji i duzo szczescia, zeby te emeryture zobaczyc. Trwa to do
    dzisiaj. Polecam chocby:
    http://www.wykop.pl/ramka/566229/argentyna-9-lat-po-
    bankructwie/

    > Śmiem twierdzić, że to nieco bardziej skomplikowane.

    To jest bardzo proste - z proznego i Salomon nie naleje. A z proznego w
    polowie najpierw naleja sobie najsilniejsi. Staruszkow sie odstawi na
    koniec kolejki.

    > Neoliberalizm też bohatersko rozwiązuje problemy nieznane w innych
    > ustrojach.

    A gdzie to teraz panuje neoliberalizm? Toc wszedzie drukarnie pieniedzy
    az nie nadazaja z produkcja.

    --
    Michal

  • 44. Data: 2011-09-06 06:50:40
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 05/09/2011 06:33, Michal Kleczek wrote:

    > Istotne tu jest slowo "jakas". Rozumiem, ze na chleb wystarczy. A... i
    > na telewizor, zeby papke bylo ktoredy ladowac.

    Ja tam będę zadoolony jak starczy na ogrzanie mieszkania.

    Żeby nie było, ja nie mówię, że nie ma sensu odkładać czy inwestować, bo
    na ZUSowej emeryturze będzie można prowadzić wygodne życie. Zgadzam się,
    że raczej nie będzie ona zbyt wielka. Ale też głupio jest ignorować
    fakt, że stanowi ona mniej ryzykowne zabezpieczenie na wypadek jeśli
    oszczędności czy inwestycje trafi szlag.

    > A skad panstwo wezmie na "dotowanie"?

    Zależy.

> [...]
    > komercyjne przestana pozyczac? To Grecja - juz nawet na "jakas"
    > emeryture nie bedzie. I zadne "naciski polityczne" nie pomoga.

    W Grecji nie wypłacają emerytur? Podaj źródło tych rewelacji.

    > Ta powszechna wiara w socjalizm mnie doprawdy zadziwia.

    Nie bardziej dziwna, niż że niektórzy wierzą jeszcze w kapitalizm i
    wolny rynek.

  • 45. Data: 2011-09-06 07:05:27
    Od: Michal Kleczek <k...@p...onet.pl>

    On 2011-09-06 08:50, Andrzej Jarzabek wrote:

    > W Grecji nie wypłacają emerytur?

    Przeciez podniesienie wieku emerytalnego to to samo - tylko troche
    bardziej w tzw. bialych rekawiczkach.

    > Podaj źródło tych rewelacji.

    Chocby:
    http://www.psz.pl/System-emerytalny-w-Grecji

    > Nie bardziej dziwna, niż że niektórzy wierzą jeszcze w kapitalizm i
    > wolny rynek.

    Jak to - "jeszcze"?
    Jak do tej pory przyklady _rzeczywistego_ (nie tylko formalnego)
    wprowadzenia - chocby nawety nie do konca - wolnego rynku konczyly sie
    sukcesem. Vide "reaganomika" i "thatcheryzm".

    --
    Michal

  • 46. Data: 2011-09-06 10:38:33
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-06 06:53, n...@m...invalid pisze:
    > rozruchów na określoną skalę. Przekonanie do indywidualnego oszczędzania
    > najwyraźniej także nie dość silne, skoro do III filaru zapisało się
    > kilkanaście procent ubezpieczonych.

    Jeśli ktoś ma na tyle pieniędzy żeby odkładać do III filaru, ma też
    zapewne na tyle oleju w głowie, żeby wiedzieć, że są dużo lepsze (w
    sensie pewniejsze lub przynoszące większe dochody) sposoby inwestowania
    pieniędzy. Stąd III filar jest chybionym pomysłem. Bo ludzie nie
    zainteresują się nim (oczywiście ci z niskimi dochodami z innych powodów
    niż Ci w dużymi).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 47. Data: 2011-09-06 14:18:08
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sep 6, 8:05 am, Michal Kleczek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Przeciez podniesienie wieku emerytalnego to to samo - tylko troche
    > bardziej w tzw. bialych rekawiczkach.

    Nie to samo. Bo jednak wiąże się ściśle z oczekiwaniem, że do
    osiągnięcia wieku emerytalnego, jaki by on nie był, będzie można
    pracować. Zresztą są przecież ludzie, którzy pracują po osiągnięciu
    tego wieku, ale jednak mało kto pracuje, aż umrze ze starości. A
    oczekiwana długość życia też przecież cały czas się zwiększa.

    > Chocby:http://www.psz.pl/System-emerytalny-w-Grecji

    Tam jest gdzieś napisane, że Grecja przestała wypłacać emerytury? To
    rzuć cytatem, bo tekst trochę przydługawy i nie znalazłem gdzie.

    > Jak to - "jeszcze"?
    > Jak do tej pory przyklady _rzeczywistego_ (nie tylko formalnego)
    > wprowadzenia - chocby nawety nie do konca - wolnego rynku konczyly sie
    > sukcesem. Vide "reaganomika" i "thatcheryzm".

    Nie będę rozwijać dyskusji o polityce, bo nie miejsce na to. Powiem
    tylko tyle, że to zależy, jak zdefiniować sukces. Np. czy brac pod
    uwagę, że cały obecny syf ekonomiczny jest wynikiem wiary w wolny
    rynek.

  • 48. Data: 2011-09-06 14:24:21
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sep 6, 11:38 am, "Przemek O." <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    > pieniędzy. Stąd III filar jest chybionym pomysłem. Bo ludzie nie
    > zainteresują się nim (oczywiście ci z niskimi dochodami z innych powodów

    Co to niby za sposoby?

  • 49. Data: 2011-09-06 14:26:49
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-06 16:24, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Co to niby za sposoby?

    Jaja sobie robisz?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 50. Data: 2011-09-06 14:52:33
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sep 6, 7:15 am, Michal Kleczek <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > darmozjadow tu nie potrzebujemy. A wszystko po kilkudziesieciu latach
    > pracy i odkladaniu na "pewna i godna" emeryture panstwowa.

    Ale masz jakiś konkretny przykład kraju, gdzie kieruje się do "godnej
    śmierci" pod przymusem albo groźbą odebrania emerytury?

    > To jest bardzo proste - z proznego i Salomon nie naleje. A z proznego w
    > polowie najpierw naleja sobie najsilniejsi. Staruszkow sie odstawi na
    > koniec kolejki.

    CZasem jest tak, że najsilniejsi są ci, którzy potrafią sparaliżować
    kraj wychodząc na ulice. A jak przestaje się wypłacać emerytury, to na
    ulie wychodzą nie tylko staruszkowie.

    > A gdzie to teraz panuje neoliberalizm? Toc wszedzie drukarnie pieniedzy
    > az nie nadazaja z produkcja.

    Co to ma do rzeczy? Zresztą najbardziej panował gdzieś tak do 2007
    roku, czego efektem to, co się dzieje od 2007 roku.