    From: Michal Kleczek <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Re: Polska rajem dla informatykow
    Date: Tue, 06 Sep 2011 08:15:24 +0200

    On 2011-09-06 06:53, n...@m...invalid wrote:

    > Emerytura jest prawem nabytym tak utrwalonym i właściwie oczywistym, że
    > nie widzę możliwości ograniczenia (co dopiero mówić o likwidacji) bez
    > rozruchów na określoną skalę. Przekonanie do indywidualnego oszczędzania
    > najwyraźniej także nie dość silne, skoro do III filaru zapisało się
    > kilkanaście procent ubezpieczonych.

    No pewnie - najpierw sie im zabiera 40% zarobkow na "pewna i godna"
    emeryture, a potem sie dziwi, ze uwazaja, ze to juz chyba wystarczy.

    > Raczej chleb i lekarstwa, bo powyżej progu emerytalnego nie tryska się
    > na ogół zdrowiem.

    To sie zalatwia "prawem do godnej smierci" i "koniecznoscia aktywizacji
    zawodowej starszego pokolenia" - coraz chetniej wprowadzanymi w powoli
    bankrutujacych krajach.
    Innymi slowy: albo staruszek jeszcze moze pracowac, albo do piachu -
    darmozjadow tu nie potrzebujemy. A wszystko po kilkudziesieciu latach
    pracy i odkladaniu na "pewna i godna" emeryture panstwowa.

    > Na teraz nie spełnia przynajmniej dla części emerytów
    > tych roszczeniowych, wygórowanych założeń.

    "Roszczeniowosc" polega oczywiscie na tym, ze jak sie przez cale zycie
    zasuwa, podnosi kwalifikacje, inwestuje i placi wysoka skladke na
    emeryture to sie oczekuje, ze i emerytura bedzie wysoka. To rzeczywiscie
    "wygorowane zalozenia".

    > Przestanie budować więzienia, utrzymywać policję, wojsko,

    I dzieki temu emeryci zaraz po wyplacie emerytury beda ja oddawali
    pijanym wyrostkom spod sklepu.

    > angażować się
    > w wojny, finansować igrzyska -- i nagle parę mld się znajdzie.

    Tak, tak... a politycy przestana jezdzic sluzbowymi samochodami i
    finansowac kampanie wyborcze, zeby sie ze staruszkami podzielic.

    > Czy w Grecji zawieszono wypłatę emerytur? Czy uczyniono to w Argentynie
    > w 2002 r.?

    Formalnie wyplacano. Na konta bankowe. Ale trzeba bylo sporej dawki
    determinacji i duzo szczescia, zeby te emeryture zobaczyc. Trwa to do
    dzisiaj. Polecam chocby:
    http://www.wykop.pl/ramka/566229/argentyna-9-lat-po-
    bankructwie/

    > Śmiem twierdzić, że to nieco bardziej skomplikowane.

    To jest bardzo proste - z proznego i Salomon nie naleje. A z proznego w
    polowie najpierw naleja sobie najsilniejsi. Staruszkow sie odstawi na
    koniec kolejki.

    > Neoliberalizm też bohatersko rozwiązuje problemy nieznane w innych
    > ustrojach.

    A gdzie to teraz panuje neoliberalizm? Toc wszedzie drukarnie pieniedzy
    az nie nadazaja z produkcja.

    --
    Michal