    From: n...@m...invalid
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: [OT] Re: Polska rajem dla informatykow
    Date: Tue, 06 Sep 2011 06:53:45 +0200

    W dniu 5.09.2011 r. 07:33, Michal Kleczek pisze:
> [...]
    Emerytura jest prawem nabytym tak utrwalonym i właściwie oczywistym, że
    nie widzę możliwości ograniczenia (co dopiero mówić o likwidacji) bez
    rozruchów na określoną skalę. Przekonanie do indywidualnego oszczędzania
    najwyraźniej także nie dość silne, skoro do III filaru zapisało się
    kilkanaście procent ubezpieczonych.

    > Istotne tu jest slowo "jakas". Rozumiem, ze na chleb wystarczy. A... i
    > na telewizor, zeby papke bylo ktoredy ladowac.
    Raczej chleb i lekarstwa, bo powyżej progu emerytalnego nie tryska się
    na ogół zdrowiem. Na teraz nie spełnia przynajmniej dla części emerytów
    tych roszczeniowych, wygórowanych założeń.

    > A skad panstwo wezmie na "dotowanie"? Hint: w tym roku ZUS na wyplate
    Przestanie budować więzienia, utrzymywać policję, wojsko, angażować się
    w wojny, finansować igrzyska -- i nagle parę mld się znajdzie.

    > biezacych swiadczen bierze kredyty w bankach komercyjnych. A jak banki
    > komercyjne przestana pozyczac? To Grecja - juz nawet na "jakas"
    Czy w Grecji zawieszono wypłatę emerytur? Czy uczyniono to w Argentynie
    w 2002 r.?

    > emeryture nie bedzie. I zadne "naciski polityczne" nie pomoga.
    Śmiem twierdzić, że to nieco bardziej skomplikowane.

    > Ta powszechna wiara w socjalizm mnie doprawdy zadziwia.
    Neoliberalizm też bohatersko rozwiązuje problemy nieznane w innych
    ustrojach.