  • 21. Data: 2014-10-12 09:18:43
    Temat: Re: [OT]OMG!
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Oct 2014 04:10:42 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > tylko (lub aż), że być może odczuwanie/słyszenie dźwięku wykracza
    nieco
    > poza klasyczne rozumienie 20Hz - 16kHz.

    Raczej grube MHz, dobry muzyk usłyszy brak nastej alikwoty
    odróżniając Stradivariusa od podróbki.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2014-10-12 11:36:29
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > To byłby chyba pierwszy przypadek kiedy mikrofon estradowy obciął więcej
    > góry niż głośniki :)

    Ja swój sprzęt audio testowałem generatorem funkcyjnym i on potrafi
    piszczeć bardzo wysoko. Więc gdyby odpowiedni przebieg był nagrany na
    CD, na pewno by został odtworzony.

    Jest raczej tak jak RoMan zauważył - zła realizacja. Mikrofon estradowy
    ma dość mały kąt zbierania. Być może trzeba było ustawić więcej
    mikrofonów, w tym takie, które łapią echo. A potem to wszystko jeszcze
    odpowiednio zsumować, w ostateczności podbić wysokie tony na korektorze,
    a nie nagrywać "płasko".

  • 23. Data: 2014-10-12 12:04:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Oct 2014 11:36:29 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Ja swój sprzęt audio testowałem generatorem funkcyjnym i on potrafi
    > piszczeć bardzo wysoko.

    Aaa... trzeba było tak od razu. W takim razie przychylam się do opinii że
    popełniono błędy przy nagrywaniu.
    --
    Jacek

  • 24. Data: 2014-10-13 09:22:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:54399a9e$0$18082$65785112@news.neostrada.pl...

    > Co to znaczy "dokładniej zestrojonego"?
    > Widziałeś, jak stroi się fortepian? Jeśli pod jednym klawiszem są trzy
    > struny, to wcale nie są one "dokładnie zestrojone". Celowo odstraja się
    > troszeczkę, aby instrument brzmiał jak należy. Strojenie to też sztuka :-)

    A elektroniczne nie może tego dobrze symulować?
    P.G.

  • 25. Data: 2014-10-13 09:43:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    użytkownik Piotr Gałka napisał:

    >Okazje zarobku.

    Tym bardziej nie rozumiem tej poprzedniej wypowiedzi będącej odpowiedzią na
    mój post w którym pisałem, żeby zamiast pisać jakie to badziewie jest
    pomyśleć jak na tym zarobić.
    P.G.

  • 26. Data: 2014-10-13 13:11:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

    >A elektroniczne nie może tego dobrze symulować?

    Moze byc problem - jak sie okaze ze dobry stroiciel ma 20 lat
    doswiadczenia i stroi tak aby "dobrze brzmialo", nie potrafiac
    powiedziec co to znaczy.

    Ale patrzac na rozne koncerty - Yamaha jest w tym chyba wystarczajaco
    dobra.

    J.

  • 27. Data: 2014-10-13 15:32:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > co to znaczy.
    >
    > Ale patrzac na rozne koncerty - Yamaha jest w tym chyba wystarczajaco

    Znam stroiciela. Jak go poznałem stroił wyłącznie na słuch (i miał wiele lat
    doświadczenia). Potem kupił program za coś $2800 (chyba) bo zobaczył u
    stroiciela, który przyjechał z jakimś zagranicznym pianistą. Była to
    pierwsza kopia tego programu sprzedana do Polski. Tłumaczyłem mu instrukcję,
    bo gość nie zna angielskiego. Z tej instrukcji trochę wynika co znaczy, aby
    "dobrze brzmiało" - zasady strojenia zmieniają się w funkcji długości
    instrumentu (wstępnie się sugeruje programowi) i odchyłek poszczególnych
    harmonicznych brzmienia strun (harmoniczne są nie całkiem harmonicznymi) -
    to już program sobie mierzy sam (ten pomiar jest kłopotliwy, wymaga ciszy i
    czasem kilkukrotnego powtarzania).
    O ile wcześniej czasami pianiści kwestionowali, że w najwyższych tonach
    czasem coś nie halo, o tyle po zastosowaniu tego programu gość stwierdził,
    że nawet taki jeden najbardziej zazwyczaj czepialski zagrał i ze zdziwieniem
    stwierdził, że nie ma się o co przyczepić.

    Dlatego sądzę, że elektroniczne może być bardziej idealnie zestrojone. Ale
    wierzę, że to nie bujda, że muzykowi bardziej podoba się dźwięk instrumentu
    mającego prawdziwe struny. Skoro te subtelne różnice są poza moim zasięgiem
    poznawczym więc może i w sprzęcie audio są takie różnice. A w każdym razie
    jak ktoś chce mieć samopoczucie, że słyszy to czego inni nie słyszą i chce
    za to zapłacić to zamiast mu bronić lepiej go skasować.
    P.G.

  • 28. Data: 2014-10-13 17:06:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-10-13 15:32, Piotr Gałka pisze:

> [...]

    Sporo chodzę na koncerty. Widziałem pianistów, także tych z pierwszej
    ligi, akompaniujących skrzypkowi na starym pianinie, ale nigdy nie
    widziałem pianisty grającego na instrumencie elektronicznym.

> [...]
    > nie całkiem harmonicznymi) - to już program sobie mierzy sam (ten pomiar
    > jest kłopotliwy, wymaga ciszy i czasem kilkukrotnego powtarzania).

    W tym roku dwukrotnie zdarzyło mi się przyglądać pracy stroiciela. Za
    każdym razem stroił najpierw na "maszynę", chyba był to zwykły tablet z
    mikrofonem i programem, pewnie tym, o którym mówisz (pan wspominał o
    kosmicznej cenie programu). Potem jeszcze raz sprawdzając, czy coś nie
    puściło albo czy naprężenie ramy nie zmieniło się na tyle, aby zmienić
    dźwięk, a w końcu na ucho coś jeszcze majstrował. Zapytany, co robi,
    powiedział, że nieco odstraja, aby brzmiało jak należy.

> [...]
    > stwierdził, że nawet taki jeden najbardziej zazwyczaj czepialski zagrał
    > i ze zdziwieniem stwierdził, że nie ma się o co przyczepić.

    Czyżbyś mówił o Panu Krystianie?
    ;-)

    > Dlatego sądzę, że elektroniczne może być bardziej idealnie zestrojone.
    > Ale wierzę, że to nie bujda, że muzykowi bardziej podoba się dźwięk
    > instrumentu mającego prawdziwe struny.

    Mam paru znajomych muzyków. Zgodnym chórem twierdzą, ze na instrumencie
    elektronicznym "od biedy można zagrać". Użyjmy eufemizmu, jednak widać
    brak entuzjazmu. Z drugiej strony przyznam się, że moje ucho nie widzi
    różnicy między organami elektronicznymi a tradycyjnymi.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 29. Data: 2014-10-13 17:33:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    [...]

> [...]
    > brak entuzjazmu. Z drugiej strony przyznam się, że moje ucho nie widzi
    > różnicy między organami elektronicznymi a tradycyjnymi.

    Tylko raz w życiu miałem okazję usłyszeć naprawdę dobrze brzmiące
    elektroniczne organy o brzmieniu barokowych organów kościelnych.
    Niestety, nie zapamiętałem nazwy producenta. Ale czasy się zmieniają i
    zapewne teraz są już podobne instrumenty. I słuch już nie pozwoli
    dostrzec różnicy ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2014-10-13 17:44:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
> [...]
    >Niestety, nie zapamiętałem nazwy producenta. Ale czasy się zmieniają
    >zapewne teraz są już podobne instrumenty. I słuch już nie pozwoli

    Taki maly test ....
    http://www.youtube.com/watch?v=UrM7TzRVWhI

    ... ale ... to zle, ze nie zmienia brzmienia wraz z glosnoscia, czy to
    dobrze ze nie zmienia ?

    Ale jak widac moze i zmieniac :-)

    Przy czym ... to chyba ciagle sa sample z oryginalnych, tradycyjnych
    fortepianow ...

    J.