    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OT Musk wspomaga Australie
    Date: Sun, 9 Jul 2017 14:54:35 +0200

    W dniu 09.07.2017 o 12:00, Iguan_007 pisze:

    > Napisalem o tym, ze usprawniene Wivenhoe Power Station kosztowalo ponad $13m.

    Cholera wie, co to "usprawnienie" - może wymiana generatora a może
    odmalowanie budynku. Tak czy inaczej 13M$ za modernizację 250MW vs 13m$
    za 100MW nic nie mówi. Tym bardziej że liczą się MWh a nie MW a tu
    elektrownia szczytowo pompowa buja Muska na łeb.

    > To elektrownia szczytowopompowa.
    > Masz nazwe elektrowni, wystraczylo to wpisac do Google.

    Sorry cie bardzo. Piszesz, że wodna, to nie będę sprawdzał w góglach czy
    piszesz prawdę.

    > Jeszcze raz, powtorze - za cene tej baterii nie wybudujesz elektrowni.

    Za 13 baniek napewno nie, bo to Muskowe 100MW to jak alternartor w
    samochodzie w porównaniu do elektrowni wiatrowej. Pytanie jak się ma
    koszt 1MWh jednego do drugiego, jak wyglądają koszty eksploatacyjne, ile
    lat jedno i drugie wytrzyma bez remontu.

    > Wybieraja tansze rozwiazanie na obnizenie kosztow. Co tutaj nieracjonalnego?

    Na ogół kryterium najniższej ceny jest zaprzeczeniem racjonalności.

    > Hmmm... Moze to calkiem inny rynek?

    Może. Tym niemnnej wahania ceny energi o kilkaset procent w ciągu 5
    minut są wynikiem słabej regulacji sytemu i spekulacji a nie są dane od
    boga. Rozwiązujesz technicznie problem, który nie jest techniczny i
    został sztucznie stworzony. Poprzez sposób rozliczania energii i
    wprowadzanie na siłę do systemu żródeł odnawialnych, które mają to do
    siebie, że ich niezawodność jest zbliżona do zera i wymagają backupu w
    energetyce zawodowej.

    Shrek