    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OT Musk wspomaga Australie
    Date: Sun, 9 Jul 2017 11:33:05 +0200

    W dniu 09.07.2017 o 11:12, Iguan_007 pisze:

    > Masz racje. kompletnie nikt nie wpadl na to zeby rozwazyc oczywiste opcje przed
    podjeciem decyzji. Nawet dostawcy pradu nie maja pojecia jak ograniczyc wlasne
    koszty. Cale szczescie, ze Ty dokonujac analizy tutejszego rynku dostrzegasz jak
    bardzo sie wszyscy myla.

    Ciężko się z tobą gada - nie odróżnasz elektrowni wodnej od szcztyowo
    pompowej, a na argumenty odpowiadasz tak bo tak. Może po prostu liczą,
    że nie zdąży i da im za darmo. Moze nie mieli kasy na nowe elektrownie?
    Skąd pomysł, że firmy działają racjonalnie z punktu jakiegoś wyższego
    dobra? Chcą zysku dla siebie i tyle. Nie znaczy to, że ich działania są
    obiektywnie rozsądne. Po prostu akurat _im_ się to opłaci. NIe znaczy
    to, że nie można byłoby zrobić czegoś lepiej.

    > I dodatkowy 1 MW moze zmienic kilkukrotnie cene pradu. Tak dziala system rynkowy
    oparty na popycie/podazy.

    Może, ale nie powinien. Popatrzyłem sobie na nasz polski i żadnych
    skoków o kilkaset procent na 50 minut nie ma. Widać coś robicie nie tak.

    > Do czego chcesz porownywac?

    Przecież pisałem - do elektrowni szczytowopompowej. Takie ustrojstwo co
    jak jest energii za dużo to pompuje wodę w górę, a jak za mało to
    pracuje generatorowo na sieć. Znane gdzieś tak chyba ponad wiek,
    ekologiczne, woda się nie spuje....

    > W ubieglym roku ponad $13m to kosztowalo _usprawnienie_ juz istniejacego jednego
    250MW generatora elektrowni wodnej Wivenhoe Power Station. O wybudowaniu elektrowni
    wodnej za taka kwote zapomnij.

    Zacznij odróżniać elektownię szczytowopompową od elektrowni wodnej.
    Porównanie elektrowni z baterią nie ma _żadnego_ sensu. To tak jakbyś
    chciał porównywać pensję z pracy z kontem w banku.

    Shrek