  • Data: 2024-02-14 03:39:30
    Temat: Re: [OT] Młot udarowy
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Ceat <c...@a...net> wrote:

    > Możliwe uszkodzenia: kondensator WN na zwarcie, dioda WN na zwarcie,
    > magnetron na zwarcie katoda-obudowa, trafo na zwarty zwój.

    To będzie łatwo sprawdzić na miejscu (choć tam z elektroniki mam tylko
    podstawowe rzeczy, lutownica, jakiś prosty miernik -- na działce robię
    rzeczy mechaniczne, w domu elektroniczne). Trafa na zwarty zwój pewnie na
    miejscu nie sprawdzę (choć jak się uprę... halogen mam, mogę podłączyć w
    szereg).

    > Możliwy też jest upływ w magnetronie - utrata próżni - nie da się wykryć
    > miernikiem, w tej sytuacji bezpiecznik pada po kilku...kilkudziesięciu
    > sekundach grzania.

    Czyli to nie to. Padło od razu.

    > Jest też możliwe uszkodzenie o którym mówi Robert - standardowo
    > zabezpieczenie przed otwarciem drzwiczek zwiera zasilanie, jeśli nie
    > zadziałają otwierane jednocześnie szeregowe wyłączniki to będzie Bum.
    > Ale to łatwe do sprawdzenia.

    Tak, sprawdzę to w pierwszej kolejności, bo to by mogło pasować.

    Mikrofalówka ma niecałe 4 lata, nie była często używana (10 minut co
    weekend, a i to tylko zimą), ale stoi w ciężkich warunkach (bez
    ogrzewania, w domku jest wilgoć), więc jakiś problem ze stykami jest chyba
    najbardziej prawdopodobny. A jeśli to jest celowo zrobione tak, żeby
    wyzwalało bezpiecznik, to tym bardziej.

    --
    Mówi zięć do teściowej:
    - Gdzie mama jedzie?