  • Data: 2012-06-29 10:39:08
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-28 13:27, quent pisze:

    > Norwegię trzeba pominąć bo oni bogactwo zawdzięczają wiadomo czemu.

    A dlaczego, są kraje nie socjalistyczne, mające jeszcze większe zasoby
    bogactw naturalnych i wcale tak fajnie statystyczny Kowalski czy inny
    Ahmed nie ma.

    > Francja ma dziś wzrost gosp. na poziomie błędu statystycznego. Poza tym
    > stoi u progu kryzysu. W ciągu ostatnich kilku lat zamknięto ok. 1000

    Kraj rozwinięty nie musi mieć dużego wzrostu gospodarczego, wystarczy,
    że nie ma spadku. Wówczas ludzie żyją na podobnym poziomie.

    A co do tych 1000, to może sprawdź ile w tym przemysłu a ile
    jednoosobowych firm pracujących na tzw. samozatrudnieniu. Sam napisałeś,
    że wzrost jest zachowany więc nie jest tak źle.

    > Niemcy stały się potęgą [...]
    > Mogły sobie pozwolić w kocńu na socjalizm ale jak wiadomo i tam dziś już
    > nastroje społeczne są nieciekawe, wzrost gosp. od lat stoi na poziomie
    > 2,5% - to jest cienizna ale jednocześnie jest to wynik ROZBUCHANEJ
    > polityki socjalnej, HARTZ-ów różnych itp.
    > Tak samo jak we francji, niemcy niedługo będą zmuszone do zmiany kursu.

    Ale ciągle wzrost jest, oraz bardzo wysokie standardy życia. Dlaczego
    nie chciałbyś tam mieszkać? Dlatego, że robiąc to samo co w polsce
    dostajesz wielokrotność a dodatkowo w sklepie za wszystko płacisz mniej,
    czy są jakieś inne powody? A może dlatego, że Państwo jest nastawione
    frontem do obywatela a nie dupą?

    > Szwajcaria.
    > Około 50 proc. depozytów w szwajcarskich bankach pochodzi od klientów
    > zagranicznych.

    Bla bla bla. To chciałbyś mieszkać w tym socjalistycznym kraju czy nie?

    > Ale pomijając to wszystko nie interesuje mnie mieszkanie w innym kraju,
    > choć zapewne lepiej się w nich żyje.
    > Tu się urodziłem i zależy mi na naszym kraju.

    Co za dziecinny frazes. Nie chce aby mi było dobrze, bo to nie pasuje do
    mojej ideologii.

    > Wolności gosp. też nie ma.
    > Bolszewicy zrujnowali ten kraj na wiele pokoleń.

    Tak czy inaczej jest system niesocjalistyczny, pasuje czy nie?

    > W polsce nie ma socjalizmu - ehh

    Problem w tym, że do końca nie wiesz czym jest socjalizm. Traktujesz to
    jako pojęcie używane przez Korwina ale tego nie rozumiesz. Francja,
    Niemcy ba nawet Korea maja ustrój, gdzie Państwo wspiera rozwój...
    Państwa. Nie pozwala na panoszenie się dzikiego kapitalizmu.

    Czym się kończą deregulacje to możesz zaobserwować na przykładzie
    malutkiej Islandii. Kilka sprytnych deregulacji doprowadziło kraj do
    bankructwa.

    W Polsce, nie możemy mówić o państwie socjalistycznym, państwowa kasa
    nie wspiera lokalnego przemysłu tylko wyprowadza kasę na zewnątrz, a
    swój przemysł tępi jak może (patrz mechanizmy budowy polskich autostrad).

    > Zdaje się, że to w PL mamy najwięcej w europie regulowanych zawodów - to
    > oczywiście oznaka wolności gospodarczej ;-) Sorry nie wiem jak to
    > skomentować nawet.

    No właśnie super argument. W Polsce masz np. ok 10 rodzajów przewodników
    turystycznych, każdy jest wpisany jako osobny zawód. W innym kraju jest
    to wrzucone do jednego worka. Czyli liczba regulowanych zawodów jest
    dokładnie taka sama. Ale można mówić, toć to 10 razy więcej. Tak właśnie
    działa manipulacja, której się poddajesz.

    Ciągle czekam na przykład kraju niesocjalistycznego gdzie chciałbyś
    mieszkać. Oczywiście czysto teoretycznie.

    A.