-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.rec.foto.cyfrowa
Date: Thu, 28 Jun 2012 18:06:01 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
In-Reply-To: <4fec32c5$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1206281749500.272@quad>
References: <jrs3jv$8or$1@node2.news.atman.pl> <4fe2f547$1@news.home.net.pl>
<jrv3ol$i08$1@inews.gazeta.pl> <js465o$8g5$1@node2.news.atman.pl>
<js77ln$42n$1@inews.gazeta.pl>
<wtdgw86j7vam$.cxh3d89iqbug.dlg@40tude.net>
<js7baa$lom$1@inews.gazeta.pl>
<1w86r5ik9tziq.1nwzf5lqimc8x$.dlg@40tude.net>
<jsc30l$154$1@inews.gazeta.pl> <jscei1$2o5$2@inews.gazeta.pl>
<4fead77e$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
<jsel5h$bca$2@inews.gazeta.pl>
<4feadad9$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
<jseo5p$g9d$2@inews.gazeta.pl>
<4feae871$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
<jsepoq$eui$3@inews.gazeta.pl>
<4feaef11$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
<jseres$i8e$5@inews.gazeta.pl>
<4feaf2c6$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
<jsevln$i8e$6@inews.gazeta.pl>
<4feb05aa$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
<jsf7jp$aln$4@inews.gazeta.pl> <4feb66d4$1@news.home.net.pl>
<Pine.WNT.4.64.1206280219540.2840@quad>
<4fec32c5$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 85
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1340900631 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26699 83.15.167.123:61146
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2456965 pl.rec.foto.cyfrowa:891303
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 28 Jun 2012, quent wrote:
> W dniu 2012-06-28 02:26, Gotfryd Smolik news pisze:
>> Za to ma bodziec aby wycofać z rynku produkty które uzna za mało
>> opłacalne.
>
> Mało opłacalne - co oznacza przecież małe zainteresowanie taką ofertą.
Tak właśnie.
> Na wolnym rynku rządzi klient, który decyduje jakie oferty mają
> na nim być a jakie nie.
No to tłumaczę Ci jak komu dobremu: ja *CHCĘ* sobie kupić OC
działające "tak jak samochodowe", ale na rower.
Nie mogę.
Nie ma!
>> Relacja wysokich "osobowych" do "materialnych" ma więc sens.
>
> Zgadza się i możliwe, że w kilku przypadkach taka obowiązkowe ubezp. chronią
> dobrze własność prywatną
O czym piszesz?
"W kilku przypadkach"?
Masz na myśli przypadki liczone tak:
- obowiązkowe ubezpieczenie pojazdów silnikowych, jedna sztuka
Tak?
No i na deser w sumie tylko tyle: przyznajesz, że jednak
"chronią dobrze".
> ale ilość przymusowych ubezpieczeń w PL jest komopletnie przesadzona
Za to brak regulacji prowadzi wprost do niedostępności.
Zważ, na co zwracam uwagę - rozwiązaniem problemu o którym
piszę nie musiałoby być obowiązkowe ubezpieczenie, lecz
obowiązek oferowania ubezpieczenia.
I bardzo proszę bez wersji "to ubezpieczyciele dają oferty 10x droższe".
Dziś też mogliby dawać (10x droższe), a nie dają nic.
>> I teraz pokaż mi na tym wolnym rynku podobnie skonstruowane
>> setki ofert na takie ubezpieczenie dla roweru, bo może
>> byłbym chętny.
>
> Ja się nie łudzę, że ubezpieczenie rowerowe nie będzie na WR zawierało takich
> sum na straty osobowe jakie dziś gwarantuje państwo.
Że jak?
Państwo dziś nie gwarantuje
<baczność>!
NIC!
<spocznij>
> Dziś bezpieczeństwo przedkłada się nad wolność a ludzi traktuje się jak
> bezrozumne bydło, które nie potrafi same o siebie zadbać.
No to tłumaczę po dobroci: chciałbym o siebie zadbać.
I nie mam jak.
Ubezpieczenie majątkowe chroniące przed mocniejszym "szarpnięciem
kabzą" niby można zawrzeć, ale co z tego, skoro mnie nie przeraża
bardziej prawdopodobna (ale o niewielkiej wartości, bo realnie
małe są szanse na spowodowanie szkody wyższej niż nowy
samochód osobowy) szkoda majątkowa, ale nisko prawdopodobna,
naprawdę groźna szkoda osobowa (z rentą) to już poważny problem.
>> Fakt że masz sporo racji, nie umniejsza wniosku, że przeciwne
>> rozwiązanie też może mieć wady.
>
> Nie bez znaczenia jest fakt, że przymusowe ubezp. nie spełniają w ogóle
> funkcji edukacyjnej a wręcz demoralizują, i co ważne a często nie zauważane
> powodują wzrost cen na ubezpieczane dobra/usługi.
Większość tych wad można usunąć odpowiednią konstrukcją, zapewniającą
tylko częściowe ubezpieczenie "niskoszkodowe", które często jest
również "wysokoprawdopodobne".
Czyli obowiązkowe ubezpieczenie na szkody przekraczające np.
trzykrotność średniego wynagrodzenia.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 28.06.12 17:49 Gotfryd Smolik news
- 28.06.12 19:25 Gotfryd Smolik news
- 28.06.12 19:53 DoQ
- 28.06.12 19:54 Gotfryd Smolik news
- 28.06.12 21:22 quent
- 28.06.12 21:26 quent
- 28.06.12 21:54 quent
- 28.06.12 23:19 RoMan Mandziejewicz
- 29.06.12 10:39 Arek
- 29.06.12 10:41 Arek
- 29.06.12 11:50 quent
- 29.06.12 13:17 kamil
- 29.06.12 13:19 kamil
- 29.06.12 15:43 kamil
- 29.06.12 15:44 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=