eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa[OT] Ken Rockwell i SUV-y › Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
  • Data: 2012-06-27 11:05:34
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 27/06/2012 09:57, Marcin [3M] wrote:

    >> Gdzie tu te twoje "kierowcy suv-ów są właściwie tak samo narażeni jak
    >> inni uczestnicy ruchu"?
    >>
    > Ile SUV-ów zarejestrowanych jest jako kolejny samochód do "celów
    > specjalnych" (np. ciągnięcia przyczepy w wakacje? Znajomi mają coś
    > takiego właśnie do tego celu.)
    > Biorąc pod uwagę koszty jazdy, kłopoty z parkowaniem większego pojazdu
    > itp. jest to tam całkiem realne.
    > Jeżeli statystyka powiedziała by coś w przeliczeniu na przebieg wozu -
    > to o'k.
    > Poczytaj jednak o urazach odnoszonych w trakcie kolizji. Tu statystyki
    > nie mówią nic o korzystnego "zyskach" z inwestycji w SUV-y.


    Czytałeś materiał, na który się powołujesz?

    3.5.3 Occupant protection
    Various studies have shown that when two cars collide then the risk of
    injury is lower for the driver of the larger car (the studies focus on
    the risk to the driver to avoid bias due to the variable number of
    passengers per car by vehicle type). Most recently, Broughton (2007)
    found that when analysing British data. In particular, he found that the
    lowest fatality rate (per million car-years) in 1999-2003 was for
    drivers of 4-wheel drive cars and people carriers. Toy and Hammit (2003)
    also found using USA crash data that SUVs, vans, and pickups offer more
    protection to their occupants than other passenger cars. This was most
    pronounced for pickups, with drivers of pickups facing one third of the
    risk of serious injury of car drivers. While vehicle mass and crash
    severity contribute to the apparent occupant safety, other vehicle
    characteristics associated with body type (e.g., the stiffness and
    height of the underlying structure of the vehicle) also influence the risks.




    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: