  • Data: 2012-06-26 04:06:22
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-06-24 20:53, J.F. wrote:
    > No ale po co potrzebne i do czego przydatne dla Marka ?
    > Ja niestety postawilem, wiec tak nie napisze :-)
    > Ale taki ABS ? Malo przydatny :-)

    Ciii, też się przyznał, że ma :)
    Natomiast miałem na myśli ogólnie wielu z znajomych, którzy otwarcie
    mówili, że tego systemu w aucie nie chcą. Ja bym nie chciał auta bez niego.

    > Bo uniwersalne sa wystarczajaco dobre, a dwa komplety to za duzo zachodu
    > :-)

    Wolno mieć jeden komplet :-) Ale nie wolno mieć łysych opon, a jeden i tak
    się wytrze szybko i trzeba będzie tak samo zmieniać ;)

    > Ja tam nie wiem czy sprzyja czy nie, ale mam wrazenie ze chodzi o cos
    > odwrotnego - jak sie juz bokiem postawi, to wysoki suv sie przewraca.

    Im wyższe auto tym łatwiej, ale też nie warto popadać w paranoję, że SUV
    wywróci się nie wiadomo jak bardzo wobec normalnego samochodu. Do tego
    trzeba sporego zignorowania przepisów lub poważnego wypadku, w przypadku
    braku ESP wystarczą jednak jakieś gwałtowne ruchy kierownicą i auto staje
    bokiem niestety, wysokie rzuca dość ostro i w normalnej jeździe bez
    takiego wspomagania trzeba być wiele bardziej ostrożnym.
    Póki co nawet poważnie rozwalona felga przy uderzeniu bocznym w bardzo
    duży krawężnik nie powoduje w zauważony przykładzie wywrócenia się suva,
    może ten konkretny miał szczęście, że prędzej wyrwało kawałek felgi niż go
    wywaliło, ale mimo wszystko nie tak łatwo :) Widziałem to u gumiarza, nie
    pamiętam dokładnie auta, ale chyba to była honda cr-v.
    Tymczasem na youtube nietrudno znaleźć ciekawą sytuację:
    http://www.youtube.com/watch?v=LtPh2mv6UOA
    Mimo urwanego koła i sporej prędkości nie wywalił się, choć tak wiele mu
    nie brakowało.
    Natomiast popatrz tu:
    http://www.youtube.com/watch?v=qB4RNaLFpiY
    Prosty manewr i wywrotka - ten raczej nie miał ESP na pokładzie. Jak dla
    mnie o takich wywrotkach była mowa przede wszystkim, bo jak już jest
    wypadek to raczej bardziej ma przewalone ten, który lżejszy jest, chyba że
    ten drugi ma szczególnego pecha.
    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_