    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Kosu <K...@n...com>
    Subject: Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
    Date: 24 Mar 2013 18:13:31 GMT

    On 2013-03-24, d530 / N610c <a...@a...com> wrote:
    > Oczywiście że tak to wygląda. Dodam, że za tydzień kupuję mini wieżę dla
    > syna.
    > A za dwa tygodnie, na prośbę sąsiadki kupuję telewizor.
    > W międzyczasie dla rodziców również telewizor, a dla teściów odkurzacz.
    > Dla siebie zaś dokupuję pamięć do laptopa.
    > W pracy i w gronie znajomych pytają mnie jak najkorzystniej kupić sprzęt AGD
    > gdyż sami nie chcą szukać.

    Łomatko. No to Ty ciągle coś kupujesz. Mam wrażenie, że jesteś jednak
    w mniejszości. Ja w zasadzie nie mieszkam w dżungli i nie żyję z
    zasiłku, ale przez rok nie kupiłem tyle elektroniki co Ty kupisz przez
    te 2 tygodnie.

    > Są też grupy dyskusyjne i fora opiniotwórcze na których niezadowolony klient
    > wyrazi swoją opinię.

    Nie ma czegoś takiego jak "fora opiniotwórcze". Fora internetowe to
    miejsca "spotkań" mniej lub bardziej anonimowych ludzi. W dużej części
    są to osoby bezrobotne lub wyraźnie znudzene życiem. Z kolei na
    forach dotyczących handlu piszą głównie sami sprzedawcy, którzy
    chwalą swoje usługi (oczywiście jako anonimowi klienci).

    Opinię każdy ma swoją (tak jak dupę). Jak Ci Morele nie pasuje, to
    nikt Cię nie będzie zmuszał ani nakłaniał. Jeśli o mnie chodzi: możesz
    kupować od jakiegoś Józka30cm z 10 komentarzami na allegro, który
    sprzedaje karty graficzne i wibratory :D.

    Jako opiniotwórczy możesz ew. traktować Ranking Sklepów Internetowych
    money.pl i Wyborczej. Wieść gminna niesie, że nie jest "kupiony" :).
    No i tak się składa, że w kategorii komputerów Komputronik wygrywał
    wszystkie edycje, w których startował (nie został wzięty pod uwagę
    w jednej - wygrało wtedy Morele.net). Przy reklamacjach na pewno
    też robią problemy, ale może akurat Tobie się nic nie popsuje, więc
    będziesz nimi zachwycony :D.

    > Bo klient ma zawsze rację (nie będę tego sloganu tłumaczyć).

    Podobnie jak poprzednik - zachęcam to rozwinięcia myśli :D.

    > BTW - Morele uczestniczą w programie oceny konsumenckiej.
    > Po wystawieniu komentarza, zostanie on opublikowany dopiero po
    > zaakceptowaniu przez pracownika MORELE (sic!).

    Jako klient tego sklepu jestem zadowolony z faktu, że ktoś
    odrzuca tEkSTy piSaNE przEZ NieDOrOzWoJuf oraz opinie typu
    "chu..wy laptop - nie działa mi je..ny wiedźmin".

    > Niech każdy kupuje gdzie chce, takie jego prawo. A prawem konsumentów jest
    > ocenianie handlowców.

    Prawem konsumenta jest dochodzenie swojej racji. Czyli np. zgłoszenie
    sprawy do Federacji Konsumentów lub rzecznika konsumenta.
    Z kolei to co Ty robisz, to nie jest żadne ocenianie, tylko normalne
    zniesławienie. Grzywna i do 1 roku.

    pozdrawiam,
    Kosu