  • 71. Data: 2014-03-17 17:29:31
    Temat: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, March 17, 2014, 5:06:29 PM, you wrote:

    > No to doszliśmy do sedna. Ty nie ruszasz ale nazwy plików
    > rozjeżdżają się z powodu stosowania właśnie "dzikiego"
    > kodowania czy 'white space' i wtedy trzeba je "ręcznie"
    > korygować.

    Co chcesz kodować w nazwie składającej się z ,,IMG_" i 4 cyfr? Lub
    ,,DSCF" i 4 cyfr? I co ma się rozjechać?

    > Problem dotyczy przenoszenia danych pomiędzy
    > platformami gdzie na styku zawsze coś ma szansę się
    > wykrzaczyć (co zgodnie z prawem M występuje).
    > Obrabiając takie dane trzeba więc zawsze tracić więcej
    > czasu na przywracanie sensownych nazw. Do tego dochodzi
    > przeważnie rozjechany timestamp (np. przez FTP) i trzeba
    > przywracać z EXIFa.

    Mamy rok 2014 a nie 1990. Mam nadzieję, że po ostatnim zasysaniu 16GB
    RE nie będę już musiał do końca życia korzystać z FTP.
    Datę mam w nazwie foldera a jak będę potrzebował większą dokładność,
    to sięgnę do EXIF.

    > Nie dość, że większość klikaczy nie potrafi panować nad
    > swoimi plikami to stosowanie idiotycznych nazw plików
    > w urządzeniach na pewno nie poprawia tej sytuacji.

    Stosowanie idiotycznych nazw plików dotyczy marginesu urządzeń.
    Nieistotnego marginesu.

    > Sortuję trochę tego na różnych kompach i to co tam
    > znajduję przeważnie jest jednym wielkim gó*nem
    > pomieszanych, zdublowanych i krzaczastych nazwach
    > plików...

    Możesz mi podać, co za urządzenia stosują krzaki w nazwach plików?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 72. Data: 2014-03-17 17:36:33
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.03.2014 17:29, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Mamy rok 2014 a nie 1990. Mam nadzieję, że po ostatnim zasysaniu 16GB
    > RE nie będę już musiał do końca życia korzystać z FTP.

    Ktoś tu jeszcze miał Elektora i EP ;)

    --
    Mirek.

  • 73. Data: 2014-03-17 17:43:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości
    >Z proszej przyczyny: w CP/M miało ono kluczowe znaczenie. Literki po
    >kropce w systemach pochodnych od CP/M są wyróżnione (choćby
    >wildcardy). W pozostałych filesystemach sa zlewane. Jakie korzenie,
    >takie ficzery.

    No, cos mi sie wydaje ze korzenie byly inne, a przeznaczenie takie
    same.
    chocby unixy.

    >Nie o literki tu chodzi. Raczej o ich przesane braki w ilości co
    >powoduje idiotyczne kompresowanie nazw. Odpalam utopinją kamere i mam
    >"Nagranie z dnia 15.03.2013 - godzina 17.40.mov" Dlaczego nie mogę
    >mieć? Muszę dostać MOV00595.avi?

    W kamerze moze ujdzie, w aparacie ... nie moge zrobic dwoch zdjec w
    jednej sekundzie ?

    Ale jakbym cos takiego mial ... oj, chyba bym sie wsciekl :-)

    >Tak. Bo vfat jest opatentowany i popieprzony. A innych niż
    >whateverFAT MS nie czyta.

    Ale tu widac pewne ruchy ... tylko bardzo niesmiale.

    J.

  • 74. Data: 2014-03-17 17:47:14
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 16.03.2014 01:41, Jacek Radzikowski wrote:

    > Akurat z Canonem jest najmniejszy problem, bo jest świetne alternatywne
    > firmware CHDK. Nie tylko nie ma w nim głupich ograniczeń, ale przy pomocy
    > skryptów można łatwo przeskoczyć problem 4GB plików. Nie mam żadnego aparatu
    > Canona więc nie mam jak przetestować, ale kilka razy chodził mi po głowie
    > pomysł żeby kupić na ebayu jakaś lepszą małpkę starszej generacji żeby
    mieć
    > wygodny sprzęt do robienia zdjęć w sytuacjach wykraczających poza możliwości
    > fabrycznego oprogramowania.

    To nie jest alternatywne firmware tylko jakby rozszerzenie. Testowałem z
    ixus55 i sx210is. Właściwie z fajnych rzeczy to tylko wydłużenie czasów
    naświetlania no i skrypty. RAW średnio ma sens - przy tej optyce i
    szumach nic wiele nie da się wyciągnąć niż fabryczny J-peg - szkoda
    czasu. Ze skryptami można robić filmy poklatkowe i zdjęcia przy
    wykrywaniu ruchu (polowanie na błyskawice albo na zwierzęta).

    --
    Mirek.

  • 75. Data: 2014-03-17 18:53:41
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 16 Mar 2014 20:05:16 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Mój aparat generuje IMGxxxx.JPG zamiast:
    > a) sortować zgodnie z lokalizacją GPS czy datą w katalogach
    > b) zmieniać nazwę w zalezności od upływu czasu aby mozna było całe
    > zdarzenia łatwo odróżnić
    > c) nazywa pliki tak samo a odrózniać rozszezeniem
    > d) przekręca sie przy 9999 co oznacza że nie mam chronologicznie po nazwie
    > e) nie ma wbudowanego żadnego managera plików poza żałosnym "usuń"
    > f) wymusza duże litery, bo ludzie ślepi są
    > g) po ilustam zdjęciach tworzy nowy katalog - ni w pięć ni w dziewięc

    Masz problemy, chciałbym mieć takie :) Zgrywam wybrane pliki z karty do
    docelowego katalogu na komputerze przy pomocy Total Commandera, Ctrl+A w
    tym katalogu, Ctrl+M, F2, End, Enter, Enter (Wywołuję w ten sposób w
    Narzędzie Wielokrotnej Zamiany z takim ustawieniem:
    [=tc.data_zapisania.Y-M-D] [=tc.czas_zapisania.h]-[=tc.czas_zapisania.m]
    [N5-8] ) i maksymalnie po kilku sekundach mam nazwy plików zawierające
    datę i godzinę utworzenia oraz kolejny numer zdjęcia nadany przez
    aparat. Narzędzie obsługuje również dane z EXIFa więc można sobie
    opisywać pliki wedle czego tylko się podoba. Jak się chce to można :)
    Ograniczenia narzucane przez aparat (który oferuje z poziomu menu
    zamianę ciągu IMGP na dowolny inny oraz określenie jak mają być nazywane
    katalogi) są dla mnie praktycznie nieodczuwalne.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 76. Data: 2014-03-17 19:02:31
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > dnia 15.03.2013 - godzina 17.40.mov" Dlaczego nie mogę mieć? Muszę dostać

    Mnie się podoba rozwiązanie zastosowane w starym aparaciku Sferii, C161c -
    zdjęcie ma tam tytuł np. 20140317185942.JPG. Prymityne to, ale natychmiast
    wiadomo, kiedy zrobiono zdjęcie. Szkoda tylko, że jest to ostatnie
    badziewie... Fotoaparat w tym telefonie rzecz jasna.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 77. Data: 2014-03-17 19:06:24
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > W kamerze moze ujdzie, w aparacie ... nie moge zrobic dwoch zdjec w jednej
    > sekundzie ?

    Seryjnych? Niektóre dają radę. Nie widzę problemu, gdy z jakiegoś powodu dwa
    zdjęcia dostały by tę samą nazwę, by były one opatrzone dodatkowym
    wyróżnikiem. Np. 20140317185942.JPG jako pierwsze i 20140317185942 (2).JPG
    kolejne.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 78. Data: 2014-03-17 19:40:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-17 17:43, J.F wrote:
    > No, cos mi sie wydaje ze korzenie byly inne, a przeznaczenie takie same.
    > chocby unixy.

    W unixach nigdy trzy litery po nazwie nie miały sensu. Mogło być ich
    dowolna ilośc przed i po i zamiast.

    > W kamerze moze ujdzie, w aparacie ... nie moge zrobic dwoch zdjec w
    > jednej sekundzie ?

    Możesz. Wszystko można. Ja postuluje aby w przypadku zdjęć wykonywanych
    w ciągu okreslonego czasu (np 2 minut) grupować razem jako sekwencja.
    Ułatwiło by mi to kolosalnie pracę, szczególnie jak aparat upierdliwie
    nazywa inaczej filmy a inaczej zdjęcia (Canon) i jeszcze rozrzuca je po
    katalogach bez sensu.

    > Ale tu widac pewne ruchy ... tylko bardzo niesmiale.

    A jakie?

  • 79. Data: 2014-03-17 19:52:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Podałem tylko przykład.

    To ja podam inny: Photo Mechanic.
    Robi to naprawdę dobrze.

    P.P.

  • 80. Data: 2014-03-17 20:47:05
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-03-17 17:29, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Co chcesz kodować w nazwie składającej się z "IMG_" i 4 cyfr?
    > Lub "DSCF" i 4 cyfr? I co ma się rozjechać?

    Mówimy o poniższym nazewnictwie.

    zdjęcie1.jpg
    Zdjęcie 001.jpg
    Nagranie (2).amr

    Nie raz dostałem nośnik z danymi gdzie system w ogóle nie chciał
    tego pliku odczytać bo był w postaci 'zdj*cie1.jpg' co kończyło
    się stosowaniem kolejnego toola do naprawy nazw w FS.

    Nazwa powinna zawierać datę i czas w nazwie ewentualnie jakiś
    index, a nie bezsensowne oznaczenia typu 8.3. Kupuję aparat za
    konkretne $ i nie ma takiej opcji do wyboru, why?

    > Mamy rok 2014 a nie 1990. Mam nadzieję, że po ostatnim
    > zasysaniu 16GB RE nie będę już musiał do końca życia
    > korzystać z FTP. Datę mam w nazwie foldera a jak będę
    > potrzebował większą dokładność, to sięgnę do EXIF.

    Ludzie pchają FTPem i tego nie przeskoczysz. Ja dostaję np.
    zdjęcia od znajomych, które na dzień dobry mają zaorane czas
    i datę. Nie jestem w stanie ogarnąć, w którym punkcie to się
    dzieje skoro zrzut teoretycznie następuje karta -> pen.

    > Stosowanie idiotycznych nazw plików dotyczy marginesu urządzeń.
    > Nieistotnego marginesu.

    Na tyle istotne, że takie pliki krążą po świecie.

    > Możesz mi podać, co za urządzenia stosują krzaki w nazwach plików?

    Nie podam Ci zbyt wiele ponieważ nie posiadam tych urządzeń na
    biurku. Na pewno nazwy kaszanią starsze wersje mojej "ulubionej"
    Nokii (na to coś mam alergię) i SE.

    Podczas przenoszenia danych (np mp3) pomiędzy PC, telefonem, CD do
    radia samochodowego dzieją dosyć śmieszne rzeczy jeśli w nazwie
    znajdują się: dodatkowe kropki, nawiasy, spacje, pl litery itp.

    --
    Adam