eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[OT] Fuzz do gitaryRe: [OT] Fuzz do gitary
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185-153-35-47.
    nat.dynamic.telkab.pl!not-for-mail
    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Fuzz do gitary
    Date: Wed, 14 Feb 2024 21:56:42 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <uqj9ea$gg5$1$pozboju@news.chmurka.net>
    References: <uq8h9n$3cf0s$1@dont-email.me> <uqcl6h$vc7$1$DaNsOuNd@news.chmurka.net>
    <uqcqa5$1eop4$1@dont-email.me>
    <1ek1vdsgpu5c4.1sqnyeynuxpm8$.dlg@40tude.net>
    <uqd8qd$1i503$1@dont-email.me>
    <1sgxjqd6mvbs2.1vaosiw2mk2cj$.dlg@40tude.net>
    <uqddpa$1jda1$1@dont-email.me>
    <bkbjso13xd2n$.1jsuq55hny6wx.dlg@40tude.net>
    <uqdk1g$1knh6$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 185-153-35-47.nat.dynamic.telkab.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 14 Feb 2024 20:56:42 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="pozboju";
    posting-host="185-153-35-47.nat.dynamic.telkab.pl:185.153.35.47";
    logging-data="16901";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:AwdVSMMKmivGL24BIJMacStug6M=
    sha256:y266EEsfuLXTsft+99K1M6vzvWr2w3nfBZm+F4Plkpk=
    sha1:G7rFIXjxsgfIJgRUiFjqW5sPxoc=
    sha256:Se7spnMsuO6GDWN3Rb/sqVrjXXUbteqRL6gNG5yBgHA=
    In-Reply-To: <uqdk1g$1knh6$1@dont-email.me>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:788945
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.02.2024 o 18:20, heby pisze:

    > [...] Klawiatur "kultowych" już raczej nie będzie, bo od momentu
    > pojawienia się dużych cpu w środku, wszystko jest możliwe, wiec nic nie
    > warto.

    Nie do końca wszystko jest możliwe dzięki dużym cpu. Cyfrowe pianina są
    nadal daleko z tyłu w stosunku do akustycznych. Akustyczne mają koło 90
    klawiszy i ponad 200 strun (każdy klawisz powoduje uderzenie w 1 do 3
    zestrojonych strun w zależności od rejestru). Przy podniesionym pedale
    zagrany dzwięk przenosi drgania przez płytę rezonansową na pozostałe
    struny i powstaje w tle szum, który modyfikuje brzmienie zagranego
    dzwięku. Można ten szum łatwo wyizolować tłumiąc zagrany dzwięk przy
    podniesionych tłumikach. W zależności od tego jakim dzwiękiem pobudzamy
    ów szum się zmienia. No i teraz policzmy, załóżmy że ograniczamy się do
    90 dzwięków a nie 200 strum. Palców masz 10, czyli kombinacji na jedną
    nutę masz 10 po 90 czyli wynik rzędu 10^12. No ale nikt nie powiedział,
    że używasz 10 palców na raz w tej nucie, może masz akord na 9 klawiszy.
    No to do poprzedniego wyniku trzeba dodać 9 po 90. itd aż do 1 po 90. A
    to jedna nuta. Nikt nie każe podnosić tłumików pedałem do następnej
    nutki, czyli idziemy w górę, teraz dodajemy 11 po 90 itd. do 20 po 10.
    Dobra, pójdźmy w minimum czyli 1 akord 10 palcowy czyli 10^12
    kombinacji, czyli tyle sampli trzeba by nagrać. Nie? No to trzeba zrobić
    symulację 200 strun reagujących z płytą rezonansową live. Takiego cpu to
    chyba jeszcze nie zrobili ;)

    To jest główny powód, dla którego w pianinach cyfrowych, nieważne jakiej
    marki i w jakiej cenie, pedał służy tylko i wyłącznie do wydłużenia
    zagranych dzwięków. W instrumencie akustycznym zmienia też brzmienie.

    PD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: